Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af malthe12332
heeej

jeg skal købe et tv og ved ikke hvad jeg skal købe det skal være 46,47 eller op efter jeg har ca. 7500 jeg skal tilslut min pc til det tv med HDMI så skal bruge det til computer brug og tv brug og så dvd og osv

men ville gerne hvis i kunne finde et af de her jeg har kigget på

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=625866#extra

http://www.fcomputer.dk/LCD_TV/LG__LD_N ... ricerunner

http://www.cinemagic.dk/shop/lg-50pk350 ... 6031p.html

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=796456

LG 50" Plasma-TV 50PK760N Pris 5.990

LG 47LD750N 47" LCD TV pris 6.748

LG 50PK350 Plasma, Full-HD Pris 4.988

LG 50PK950N Pris 7.192

men som jeg har fået af vide af en er det der tv hos føniks så skriver han fjernsynet ikke kan modtage 1080p signal gennem fjernsynskabel uden boks

i må gerne komme med andre bud men kig lige på de der jeg har sat ind først og se om der er et der er okay

men jeg har fået af vide at plasma er dårlig så med nogen ting at de får brun in så ved ikke jeg skal bruge det til hverdagsbrug

tak på forhånd :)
Senest rettet af malthe12332 26 mar 2011, 23:21, rettet i alt 1 gang.
Af noxity
Folk herinde, som hjælper, er generelt ret dovne anlagt. Så hvis du i stedet for en masse links, skriver hvilke TV der er tale om, så tror jeg at du vil få en del mere respons :)

Lidt ala LG 47" LD750 - 6750 kr. osv.
De fleste herinde har ikke brug for at kigge på et spec sheet, men bare modelnavnet og prisen :)

Men for en god ordens skyld, så behold lige dine links.
Af malthe12332
Okay her er de :)

LG 50PK950N Pris 7.192
Af netfors
malthe12332 skrev:Okay her er de :)

LG 50PK950N Pris 7.192
Normalt ville jeg anbefale en af plasma modellerne. Men du skriver noget om den skal bruges til computer brug :s Så kan det godt være LCD modellen LD750N er den bedste?
Et andet forslag er Samsung LE46C755. Det er også en LCD model, der bliver meget rost her på siden :)
Af malthe12332
Okay men det der LCD tv jeg har sæt ind også med link der var en der skriv til mig han skriv det her med det LCD fjernsynet ikke kan modtage 1080p signal gennem fjernsynskabel uden boks

hvad vil det betyde ?

og har du Link til det tv du skrev :)
Brugeravatar
Af kerovan
Jeg vil da gerne lige slå et slag for LG 50PK950.

Har haft det i 2 uger nu og må sige at jeg generalt er rigtig rigtig glad for det.

Har også yousee m. boks, og billedet står knivskarpt, menuerne fungere rigtig fint.
Har ikke nogle problemer med retention på min model, og kun en meget svag buzz, men på ingen måde et problem når volumen står på 3 som ikke er særlig højt, og jeg sidder kun 2m fra tv'et.

Så hvis du er på et plasma, så ville jeg da helt klart ofre de 7200,- på PK950.

Jeg købte mit hos Justbuyit.dk for 8000,- incl vægbeslag og fragt, så det må da siges at være en god pris.
For man får rigtig meget tv for de penge.

Et lille minus ved tv'et er dog at stikkene ikke vender nedad og til siden, men hvis man har vinkel stik eller nogle hdmi som ikke fylder så meget så kan det sagtens lade sig gøre.. selvom der kun er omkring 30mm til væggen, som mit beslag har.

Det er iøvrigt det beslag som hedder BTV-520 jeg har fået med.

Overvej det :)
Af noxity
Der er ingen fladskærms TV, hverken LCD eller Plasma, som kan vise dig et 1080p TV-signal. Men det er ikke fordi de ikke er teknisk i stand til det, der bliver bare ikke sendt noget i det format. Det kræver simpelthen for meget plads på nettet.

Så det du har fået at vide er en omgang vrøvl.

Man tænker måske på at en ekstern boks kan indstilles til at give et 1080p signal til skærmen, men signal som kommer ind i boksen er stadigvæk ikke 1080p, så det er helt lige meget.

LD750 skulle i øvrigt være et rigtig godt TV. Det er ikke så kønt, men good value for money. Alternativet kunne være Samsung C755.

Umiddelbart ville jeg anbefale dig at købe en LCD skærm hvis du har tænkt dig at bruge den som computerskærm. Altså side og arbejde ved skærme.
Men hvis du bare vil bruge den til at vise en film på via HDMI til computeren, så kan du sagtens gå efter en plasma.
Af malthe12332
Okay tak hehe men skal bruge det til hverdags brug og har hørt at plasma tv skulle kun være gode til film

men ved ikke helt hvad du siger de der du har sat ind er det ikke kun 42 tommer

hvis du skulle sige et af de her 2 tv hvad ville du så tage skal bruge det til pc film

LG 50PK950N Pris 7.192
Af netfors
malthe12332 skrev:Okay tak hehe men skal bruge det til hverdags brug og har hørt at plasma tv skulle kun være gode til film

men ved ikke helt hvad du siger de der du har sat ind er det ikke kun 42 tommer

hvis du skulle sige et af de her 2 tv hvad ville du så tage skal bruge det til pc film

LG 50PK950N Pris 7.192
"Skal bruge det til pc film"? Betyder det at du kun sætter pc til for at vise film? Hvis det er tilfældet, så vil jeg sige 50PK950N helt klart! :p
Men som sagt tidligere. Hvis du skal bruge din pc, som en pc, og sidde med et statisk billede meget af tiden, er plasma ikke det optimale :(

Men til almindelig tv brug...Altså lidt film og lidt almindelig tv. Så er 50PK950N et kanon tv. Nok noget af det bedste du kan finde til den pris (B
Af malthe12332
Okay men skal bruge den til pc skærm til at spille spil på og sådan noget og ja skal også se tv på det :) men i siger at LCD er det bedste hvis jeg skal sæt min computer men hvad siger i til det der LG 47LD750N 47" LCD TV pris 6.748

syns i det er et godt tv og kan det følge med i de hurtige billeder hvis jeg spiller og alle de ting ??
Af netfors
malthe12332 skrev:Okay men skal bruge den til pc skærm til at spille spil på og sådan noget og ja skal også se tv på det :) men i siger at LCD er det bedste hvis jeg skal sæt min computer men hvad siger i til det der LG 47LD750N 47" LCD TV pris 6.748

syns i det er et godt tv og kan det følge med i de hurtige billeder hvis jeg spiller og alle de ting ??
Du kan godt bruge et plasma til spil. Det er faktisk glimrende til spil :)
Det et plasma ikke er godt til er et statisk billede. Altså du skal ikke lade din pc stå tændt i lang tid med skrivebords billede på :((
Hvis du er opmærksom på dette, kan du godt vælge et plasma tv. Du skal bare være opmærksom på de statiske billeder fra pc, spil osv. Dette gælder også ved konsol spil. Men du får klart mest tv for pengene med plasma modellen. O_O
Jeg kender ikke så meget til lcd modellen, men både 47LD750N og samsung C755 model får ros herinde, så hvis du vælger et lcd, vil en af disse modeller sikkert ikke være et dårligt valg ;)
Af malthe12332
Okay tak :) men plasma tv syns bare at folk siger de er dårlig til spil er det fordi de kan få de brun in og så bruger de mere strøm eller er der osse andre oversager ?
Af netfors
malthe12332 skrev:Okay tak :) men plasma tv syns bare at folk siger de er dårlig til spil er det fordi de kan få de brun in og så bruger de mere strøm eller er der osse andre oversager ?
Ja, der er mange rygter omkring plasma ::l
De er kanon til spil. generelt er plasma hurtigere end LCD (lavere input lag) hvilket gør dem gode til spil.
De har, som tidligere nævnt, et problem med stillestående billeder. Det kan skabe retention, men som regel forsvinder det hurtigt igen, ved almindelig tv/film visning :)
Jeg vil ikke sige du ikke kan få permenent burn-in på en ny plasma skærm i dag, men man hører meget sjælendt om det! Så hvis du bare er opmærksom på problemet, og husker at slukke for dit tv, når du er færdig med at spille, kan du godt vælge plasma modellen.
Billede kvalitet mæssigt, kan jeg godt love du ikke fortryder hvis du vælger 50PK950N. :D Til film visning, får du SÅ meget mere med plasma modellen (B

Ja, det bruger lidt mere strøm, måske et par hundrede kroner mere om året. Men sammenlignet med hvad du får ekstra, synes jeg de er godt givet ud?
(3" mere, og bedre billede kvalitet :p )
Senest rettet af netfors 27 mar 2011, 04:08, rettet i alt 1 gang.