Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Halløj!

Jeg har købt et Philips 32PFL8605 som skal hænge i soveværelset.

Det er bevidst at jeg har valgt et slim TV, og vil derfor selvfølgelig også gerne hænge det op i et ultraslim vægbeslag, så det kommer helt ind til væggen.

Jeg har dog været så dum at købe følgende beslag:
DMP Ultra slim
Egentlig et ganske fint beslag, i umiddelbart rigtig god kvalitet, men man kan se toppen af beslaget når TV'et hænges op, hvilket ikke er synderligt flot.

Derfor kigger jeg nu efter et andet vægbeslag, og er umiddelbart faldet over følgende to forskellige vægbeslag:
Cabstone EasyFix Ultraslim
og
Cabstone UltraSlim Wire

TV'et skal hænge på en gipsvæg, og jeg tror kun gipsvæggen har en tykkelse på 1 plade.
TV'et vejer cirka 13 kg.

Mine spørgsmål til Jer er følgende:
1. Er der nogen fordel ved at købe det med wire, frem for det uden? Umiddelbart er wiren jo den eneste forskel.
2. Hvis jeg vælger at købe det med wire (fordi I anbefaler det) skal jeg så kigge efter et der har en kortere wire? Det jeg linker til understøtter op til VESA 400x400, og mit TV er kun VESA 200x300. Vil der dermed være for meget wire, og vil det medvirke til at TV ikke hænger perfekt og man kan se beslagene?
3. Kan det beslag med wire klare mere belastning end det andet, hvilket måske kan være essentielt når det nu skal hænge på en gipsvæg?

Jeg håber ikke det var alt for meget tekst, og jeg håber at nogen vil dele deres erfaringer - jeg går ud fra at der er andre der har samme spørgsmål som mig :-)

På forhånd rigtig mange tak!
Af applause
Er der slet ingen der har erfaring med Cabstone EasyFix vægbeslaget (eller tilsvarende) og kan fortælle mig om det er lige så godt som det med wire?

Egentlig vil jeg bare høre hvad fordelen er ved vægbeslaget med wire fremfor det uden?
Af MrVESA
Hej Applause,

Umiddelbart er der ingen problemer med at montere et TV med et wire beslag såfremt det er "fit-for-purpose". Du kan eksempelvis se Omnimount laver beslaget LEDW60, der kan holde til over 100 kg.

http://www.whatisvesa.com/index.php?opt ... omo=LEDW60

Dette beslag passer også til 300 mm i bredden som dit Philips TV passer til. Atdec TH-400-LED er et andet beslag der er monteret via wire, men dette produkt får du nok svært ved at finde i Europa :)

Af andre specielle beslag kan nævnes:
Erard 44020, 44040 og 44060
Multibrackets 7 350 022 730 052

Håber dette er en hjælp... :)
Af rkc
De har rigtig fine slimbeslag i harald nyborg
har selv et ps50c7705 hængende på et, og da det ikke er så stærk en væg du har, vil det nok være en fordel at kunne fastgøre det over et bredere stykke
Af applause
Tak for svarene, selvom de ikke helt besvarer mine 3 spørgsmål :-)

Ser ud til at der linkes til et par gode vægbeslag af MrVESA, men som jeg nok burde have forklaret, så er det primært de billige jeg kigger efter.

Som en sidenote vil jeg gerne rose avXperten for deres glimrende service. Selvom jeg havde åbnet for indpakningen til det vægbeslag jeg havde købt af dem, og derudover havde åbnet poserne med beslagene samt to af skrue poserne, tog de alligevel varen retur. Det er god service!