Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hif1925
Jeg har købt et nyt Samsung LED 42 tommer fjernsyn med indbygget common interface. Jeg har fået kort fra Canal Digital og har installeret alle kanalerne også HD. so far so good. Før havde jeg en standard grå combo boks fra Canal Digital. Når man ser de alm.kanaler er kvaliteten nu dårligere end den var før. Den gamle boks burde jo ikke være bedre end det nye. Canal Digitals egen serviceafdeling ved intet......Kort sagt er skarpheden ikke helt god når kortet er i fjernsynet. Skal lige nævne at det ikke har noget med kalibreringen at gøre. Håber nogen har nogle gode råd.
Af noxity
Der kan sagtens være forskel på tunerne.

Men er du sikker på at det ikke har noget med indstillinger at gøre?
Når du har tilsluttet en boks til TVet, så bliver billedindstillingerne (kalibreringen) kun gemt på den ene indgang. Når du skifter til den indbyggede tuner, så skal disse indstillinger overføres.

EDIT:
Det har iøvrigt ikke noget at gøre med CI. Det bruges kun til at afkode signal, men tuneren sidder i TVet.
Af Hif1925
Jeg har forsøgt at indstille det flere gange, men jeg får ikke lige så skarpt billede som før. Kunne være at man skulle have en forstærker på des lignende?
Fjernsynet er følgende model: UE40C6905

Det er især skarpheden der halter
Af noxity
En forstærker vil ikke hjælpe dig det mindste, enten er der signal eller også er der ikke. Intet ind i mellem.
Af Akyhne
"Kvaliteten var bedre før"... på det gamle tv? Ja, såfremt det gamle tv ikke var en fladskærm og af god kvalitet, har billedet helt sikkert været bedre analogt.

Men har du haft den gamle boks tilsluttet det ny tv?