Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige fået et 42gt20e. Billedet er fint, men synes ikke det er helt så skarp som det burde være, jeg kører med den THX profil der følger med.

Jeg tænkte det måske kunne være mit antenne kabel, det er bare sådan et tilfældigt et fra superbest eller sådan, sikkert 5 år gammelt. Kan det betale sig at invistere i et highend kabel fra f.eks. hifi klubben eller lign?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det kan have en mindre betydning, ja. Til gengæld kan kabel-samligner og kabelforstærkere have en ret stor betydning for det du får igennem til Tv'et, så prøv at se om fejlen ikke ligger der i stedet.

Hvordan modtager du Tv i dag? Har du ved en fejl kørt de analoge kanaler ind i stedet for de digitale?
Af torak
Havde først kørt de analoge ind, men det er fixet. For TV gennem yousee (kabel).

Bruger et ca 6m standard antennekabel. Det er ikke fordi de er uskarpt eller dårligt, havde bare troet at det ville være lige 5% skarpere, hvor langt bør der være fra HD TV til DVD billede mæssigt?
Brugeravatar
Af MigSelv
Det kommer helt an på din scaler i dvd makinen, de bedste får sd til ligne hd.
Af Mysen
Opløsningen på signalet fra en dvd skiver er mindre end opløsningen på dit tv. Der skal nogle beregninger til for at fylde skærmbilledet helt ud, og det betyder at den skalerer den lave SD opløsning om til den høje opløsning på tv'et. Dette kan meget gode afspillere gøre til UG, mens der på knap så dyre, som din egen, ikke vil kunne opleves den samme billedkvalitet fra en DVD skive som på en HD kanal.