Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fladskærmen12
Jeg skal selvfølgelig se digitalt TV på min fladskærm, men jeg vil gerne have mulighed for at se analog TV ( uden flimmer og støj ) i tilfælde af at der skulle være nogle kanaler som jeg ikke kan se digitalt.
Af fladskærmen12
Jeg har nu fået indstillet TV'et digitalt.

Jeg syntes den digitale billedekvalitet på HD kanaler god i forehold til analog, men jeg syntes ikke at billedekvaliteten på Sony TV'et er synderligt god prisen taget i betragtning og det faktum at den analoge tuner ikke fungere optimalt.

Skal TV'et kalibreres? eller er det godt nok "out of the box"
Af THM
hvis man vil ha de rigtige farver mv. skal det kalibreres
Af THM
med kalibrerings udstyr, men man kan tilnærme fint uden. start evt. med at slå over i biografprofilen og se om du kan finde tilnærmelser på evt. engelske forums...
Af fladskærmen12
Jeg taler ikke så godt engelsk. Men jeg har slået den over på biograf profilen ved TV og Film, men syntes ikke at det er specielt godt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke super meget hjælp du kommer med. Hvad er det helt konkret der "ikke er specielt godt"? Et korrekt indstillet billedet ser ved første øjekast lidt mat og trist ud. Det tager tid at vænne sig til det - især hvis man har brugt den dynamiske profil hidtil.
Af fladskærmen12
det er uskarpt og uklart og dårlige farver og meget "varm" i det.
Af fladskærmen12
Er det muligt i kan henvise mig til hvilket udstyr jeg skal købe/bruge for at kalibrere eller henvise mig til hvilke indstillinger ( udover biograf ) jeg skal bruge.