Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dane21
Er der nogen som har personlige erfaringer med denne lidt ældre model? Kan den anvendes til ps2/3 og hvad mon med strømforbrug og kan den egentlig afspille blueray?

På forhånd tak.
Af Gadeberg87
Har ingen personlige erfaringer med skærmen. Men det kan sagtens bruges til både ps2 og 3. Og du kan sagtens afspille blu-ray film på den. (Kræver selvfølgelig en afspiller) Det du skal være opmærksom på er at den kun er HD-ready. Derfor kan den ikke vise full-hd, som både blu-ray og ps3 kan sende. Dvs at du får et nedskaleret billede.

Med strømforbrug kan jeg kun sige at den bruger 287W når den er i brug.

Se evt. mere om den her http://www.pioneer.eu/eur/products/arch ... index.html
Af dane21
Tak for hjælpen! Har set her på siden, at strømforbruget svarer til en pris på ca 540 kr pr år ved 4 timers brug om dagen.. Tja.

Og Hd ready, betyder det mon at den kan komme til at vise et fuldt Hd signal, hvis der tilsluttes en converter af en art? Hvis ikke er det ok, da jeg ærlig talt synes fuld HD besynderligt nok kan ligne hjemmevideo lidt for meget. Foretrækker egentlig det bløde vhs agtige look når jeg ser film..

Men om det er god skærm er stadig spørgsmålet. Er blevet fortalt at pioneer laver de absolut bedste plasmaskærme?
Af Mysen
dane21 skrev: Og Hd ready, betyder det mon at den kan komme til at vise et fuldt Hd signal, hvis der tilsluttes en converter af en art? Hvis ikke er det ok, da jeg ærlig talt synes fuld HD besynderligt nok kan ligne hjemmevideo lidt for meget.
Hd-ready er også high-definition eller høj opløsning. Det er bare ikke nær så høj opløsning som betegnelsen Full-hd, der har ca 3 x så mange pixels og dermed også pixels i 1/3 størrelse. Dette vil betyde at man ikke kan få den fulde udnyttelse ved 1080p afspilning fra nogle PS3 spil samt bluray film ifht. et panel, der har Full-HD.
Ved normalt hd-tv fra eksempelvis DRHD er opløsningen på tv'et næsten lige så højt, som signalet, der er vist.

At du ikke kan lide HD signalet er altså en misforståelse. HD er iniskutabelt bedre en SD. Det er der slet ikke nogen tvivl om.
Men det er rigtigt, at der kan forekomme kunstige billeder og unaturlig skarphed på nogle nye fjernsyn med dårlige indstillinger. Dette har dog ikke noget at gøre med at det er Full-HD fjernsyn.