Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står overfor at købe nyt tv. og står vakler mellem sony Hx800 eller samsung UEC7705. Tv'et skal væg monteres i en stue med alm lys indfald ( ikke direkte sol ), Kommer ikke til at bruge 3d funktionen eller skype funktionen særlig meget, men til gengæld det indbyggede internet tv.

Hvilken af de 2 producenter har det største og bedste udbud af apps i DK.

Tv'et skal ikke benyttes gaming, men til almindelig tv kiggeri og blueray film.

Er også i tvivl om 200 hertz gør en forskel.

Så vidt jeg kan læse mig frem til kan de begge optage fra usb.

Hvad er den generelle opfattelse derude ren kvalitetsmæssigt.
Sonycenter har HX800 til Kr. 7999.
bilka har samsung 7705 til Kr. 8999

Er i tvivl om hvilket der er det bedste køb og om jeg evt kan nøjes med en anden og billigere model (100 hertz) ? uden 3D og skype uden at gå på krompromis med billedkvaliteten.

håber på at hører lidt fra folk der har købt det ene eller det andet, er i tilfredse ?

på forhånd tak for input.
Af Mysen
Det er fine fjernsyn begge. HX800 er testet herinde og det er C8705 også, der er en model, der bortset fra en dimming funktion er magen til.

Du kan også kigge på LE40C755, der er stort set samme tv, blot med CCFL belysning i stedet for dlna. Dette gør den tykkere end C7705, men til gengæld er den bedre på mange punkter, og så er den billigere.

Du kan også kigge på Panasonics 42GT20e til ca. 7000. Den er ikke en designperle, men er bedre end ovennævnte modeller i ikke-lyse stuer.