Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kehaan
Hej

Jeg har nu fået solgt mit 40" Samsung LED TV, og ønsker et 3D TV.

Jeg har haft kigget og læst lidt og valget står pt på LE46C755 til 8000kr og PS50C7705 til 9700kr

Mit budget ligger der imellem. Min fætter har LE46 modellen, og syntes denne leverer en rigtig god kvalitet. Dog har PS50 også fanget mit øje med den store skærm og 600Hz.

Jeg skal bruge TV'et til 3D film samt PS3 spil, hvor der typisk bliver spillet mange timer på en dag når der er venner på besøg. Men ellers vil det kun blive brugt til en 3D film en gang imellem, og enkle timer spilning.

Hvilket TV vil være bedst? Jeg sidder cirka 2,5 meter fra TV'et.

Jeg er dog åben over for andre TV'er. Problemet med PS50 er bare at jeg er lidt usikker på om der vil komme brændmærker efter afspilning i skærmen. Jeg har altid kun været til LCD eller LED TV, af netop denne usikkerhed med Plasma.

Jeg har dog læst brugeranmeldelsen af PS50 her på flatpanels hvor der blev sammenlignet med et LED TV. Og der vandt PS50 klart på billedkvaliteten.

På forhånd tak.

Mvh Kehaan
Af trykkertor
Uden tvivl PS50C7705.
Større skærm, bedre til 3D, bedre billede og større en din fætter sit.

Bruger selv PS63C7705 til Xbox 360, PS3, Wii, 3D-film og hele molevitten.
Af SørenMadsen
Jeg står i samme situation, bare med UE modellerne. 46 eller 55 ved jeg ikke endnu.

Men kan bare ikke finde ud af om PS50C7705 er det værd da alle snakker om retention på blot nogle minutter.

Min kæreste ser mange serier og når dagen har været lang og jeg kommer hjem, mens hun har set serier hen ad eftermiddagen har hun fået sig en lille morfar og billede står på "vælg afsnit".

Først forstod jeg det på at det var meget lidt, men det er vidst ret meget åbenbart? Samt buzz?
Af kinoha
Men kan bare ikke finde ud af om PS50C7705 er det værd da alle snakker om retention på blot nogle minutter.
Jeg fik mit 50C7705 leveret igår, og jeg er MEGET tilfreds. Jeg har ind til videre ikke oplevet retention eller buzz, så jeg føler mig pt. som vinder i det nogle kalder SPL, Samsungs Panel Lotteri
Af SørenMadsen
kinoha skrev:
Jeg fik mit 50C7705 leveret igår, og jeg er MEGET tilfreds. Jeg har ind til videre ikke oplevet retention eller buzz, så jeg føler mig pt. som vinder i det nogle kalder SPL, Samsungs Panel Lotteri
Jeg tror sgu ikke jeg tør deltage i SPL. :) Virker lidt mere sikkert at købe med LCD m/u LED.

Bruger du det evt til mediecenter? Tænker ud over dvd menuer, så interface på vores fortrukne mediacenter. De står GUI'en der jo nogen gange ret længe hvis man youtuber en hel aften, eller surfer.
Af kinoha
Nej, jeg bruger ikke mediecenter. Satte tv'et til igår ved 14 tiden, og skiftede lidt kanaler ind i mellem, men der var overhovedet intet at se, heller ikke efter det havde stået på TV2 i et par timer.
Af hb.mortensen
kinoha skrev:Nej, jeg bruger ikke mediecenter. Satte tv'et til igår ved 14 tiden, og skiftede lidt kanaler ind i mellem, men der var overhovedet intet at se, heller ikke efter det havde stået på TV2 i et par timer.
Kan du evt læse hvilket panel du har fået på dit PS50?
Overvejer selv at købe det, men kan pt heller ikke lige overskue SPL!
En elgigant salgsmedarbejder hentydet dog til, man kunne finde ud af hvilke paneler der var gode og skidt inden (har dog ikke kunnet finde det på google). Derfor spørger jeg - hvilket har du modtaget? :D

Evt. andre der kan guide mht dette?
Af JesperAndersen
- Den med panel-identifikationenen af hhv. gode og dårlige paneler mener jeg har været oppe og vende før - og hvor "konklusionen" var at det var en "and"; de paneler der var i de nordiske modeller var alle ens. Men mener også at kunne huske, at der blev brugt forskellige paneler på det amerikanske marked..?....
Af Mysen
SørenMadsen skrev:
kinoha skrev:
Jeg tror sgu ikke jeg tør deltage i SPL. :) Virker lidt mere sikkert at købe med LCD m/u LED.

Bruger du det evt til mediecenter? Tænker ud over dvd menuer, så interface på vores fortrukne mediacenter. De står GUI'en der jo nogen gange ret længe hvis man youtuber en hel aften, eller surfer.
Jeg kan godt forstå, at du ikke gider bekymre dig. Det er nemmere at lade være. MEN..
PS50C7705 er altså både bedre og større, og hvis man sørger for pause skærm og almindelig fornuft er der heller ikke de store problemer. Det er spørgsmål om du "gider" være opmærksom, eller om du hellere vil være ligeglad. Det kan sagtens lade sig gøre at passe på en Plasmaskærm. -Også uden det kræver den store indsats.

Det er ikke mere sikkert at købe LCD. Du kan være sikker på, at betragtningsvinklerne er dårlige, og så kan du frygte for bl.a. clouding. Risikoen er dog mindre på de LCD'er der har lyset bagved, heriblandt C755, men du er altså ikke sikker på at undgå det.
Af kinoha
hb.mortensen skrev:
kinoha skrev:Nej, jeg bruger ikke mediecenter. Satte tv'et til igår ved 14 tiden, og skiftede lidt kanaler ind i mellem, men der var overhovedet intet at se, heller ikke efter det havde stået på TV2 i et par timer.
Kan du evt læse hvilket panel du har fået på dit PS50?
Overvejer selv at købe det, men kan pt heller ikke lige overskue SPL!
En elgigant salgsmedarbejder hentydet dog til, man kunne finde ud af hvilke paneler der var gode og skidt inden (har dog ikke kunnet finde det på google). Derfor spørger jeg - hvilket har du modtaget? :D

Evt. andre der kan guide mht dette?
Jeg kan ikke finde noget panelnr., det eneste jeg umiddelbart kan se er:
Manufactured: January 2011
Vesion no N003
og så selvfølgelig seerienr. osv
Made in Hungary
Af mhca
Jeg har ikke læst alle svarene, men jeg bed mærke i, at du lagde vægt på, at du ville have dig et 3d-TV.

Jeg ville bestemt ikke købe et 3d LCD-TV fra 2010, hvis jeg forventede at anvende 3d-delen. Det baserer jeg på anmeldelser her på Flatpanels og andre sider... der er ingen tvivl om, at crosstalk er for stort et problem på LCD i forhold til plasma.

Hvis du ikke finder et 3d plasma-TV, så gør du nok klogt i at se på 2011 LCD-skærmene. Måske de har forbedret 3d-håndteringen til et acceptabelt niveau.

Jeg har selv LE46C755. Jeg har da lige prøvet 3d lidt i Black Ops, men ikke i ret lang tid. Jeg ser det bare som en gimmick, og jeg forventer ikke umiddelbart rigtigt at bruge det.
Af Kehaan
Hej

Mange tak for jeres svar.

Nu har jeg i mellemtiden kigget lidt på: PS50C685G5SXXE
Kan ses her: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=608779
Dette koster kun 7000kr og er også 50" og i Plasma, samt 600Hz. Hvad er lige forskellen fra denne og PS50C7705 til 9700kr?

Kan kun se forskellen at den til 9700kr kan man sætte en harddisk til, for at optage TV fra den. Men er der noget andet som gør denne store prisforskel?

Mvh Kehaan
Af Kehaan
Fandt lige testen af TV'et her på siden, og ser ud til at den større model til de 9700kr har et bedre billede. Der er dog også 2700kr i forskel.

Mvh Kehaan
Af lennon
Kehaan skrev:Fandt lige testen af TV'et her på siden, og ser ud til at den større model til de 9700kr har et bedre billede. Der er dog også 2700kr i forskel.

Mvh Kehaan
Bedre billede og PVR er da trods alt også noget . .