Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turtle
Hej,

Kan I anbefale det bedste sæt mus of tastatur?

Primært programmering, billed/videoredigering og spil.

På forhånd tak,
Turtle
Af Udsen
Hej
Det bedste har jeg nok ikke prøvet forskelligt nok til at udtale mig om. Men sørg for at få en optisk mus.

Min er den gamle type med en kugle. Denne type kræver jævnlig rengøring, da kuglen samler støv og snavs op. Det er du fri for med den optiske mus, der til gengæld jævnligt skal forsynes med nye batterier.

Selv bruger jeg Logitch's Ergo-sæt, som ingen anden kan finde ud af af ramme tasterne på. Jeg kan ikke bruge andet.

Mvh. Udsen
Af xenon
den bedste mus jeg kender - og som er alment kendt som værende den bedste mus på markedet til dato, er microsoft intellipoint explorer 3.0.... der er lige kommet en ny version - og den er go...

hvis du laver meget video/lyd redigering kan det være du burde se på logitechs nyeste mus - der er nogen der har 2 scroll wheels - det kunne jeg forestille mig ville være lækkert til de formål du nævner
Af MiniatureZeus
Altså den bedste mus jeg har prøvet til billedredigering er Logitech G7, da den næsten ikke vejer noget, har 2000dpi som kan ændres (ned til 800dpi) ved at klikke på musen og ikke har så mange forvirende knapper... Af tastatur har jeg ikke noget ynglings pt.
Af xenon
[quote="MiniatureZeus"]Altså den bedste mus jeg har prøvet til billedredigering er Logitech G7, da den næsten ikke vejer noget, har 2000dpi som kan ændres (ned til 800dpi) ved at klikke på musen og ikke har så mange forvirende knapper... Af tastatur har jeg ikke noget ynglings pt.[/quote]

ehm... jeg købte en G7 da min gamle IE 3.0 holdt op med at fungere - jeg måtte levere den tilbage efter een måned da den var lat for tung - og desuden ikke passede særligt godt til min hånd... synes bare lige jeg ville pointere at den er MEGET tung - den har jo battteri i, så self. er den tung... den er dog god til redigerings arbejde da den har 2 scollwheels - jeg arbejder med lyd og der var det lækert nok - men den er altså tung i det
Af MiniatureZeus
xenon skrev: ehm... jeg købte en G7 da min gamle IE 3.0 holdt op med at fungere - jeg måtte levere den tilbage efter een måned da den var lat for tung - og desuden ikke passede særligt godt til min hånd... synes bare lige jeg ville pointere at den er MEGET tung - den har jo battteri i, så self. er den tung... den er dog god til redigerings arbejde da den har 2 scollwheels - jeg arbejder med lyd og der var det lækert nok - men den er altså tung i det
Hmm den har altså ikke to scrollwheels?
mht. vægt, så var jeg vandt til en MouseMan Cordless Pro med to AA batterier, og i forhold til den, er den meget let, men det er nu ikke mht. hvor meget den vejer på vægten, men hvor tung den er at bruge.
Den har jo teflon føder, noget af det glatteste der findes, og hvis du lige som mig laver din egen musemåtte ud af teflon også, så er det som at svæve på en luftpude :)

Men vil foreslå dig at tage ind til en professionel computer forretning (ikke fona, expert el. sådan noget) og prøve dem. Der er mange steder hvor du kan få lov til at prøve dem før du køber. Ellers kan du jo også bare købe over nettet og så bruge din fortrydelses ret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til spil er det nu altså bedst med en mus med hale. Jeg er bestemt ikke fortaler for Microsofts mus - de er efter min mening alt for lette. Jeg har selv haft adskillige Logitech, men den model der får mest ros er nok MX518.
Af xenon
g7 har ikke 2 wheels nej - sry hvis jeg var lidt uklar der - den har et wheel der kan scroll'es to veje - altså funktionalitet som 2 wheels
Af razi2
Bedste gamer mus: Roccat kone...
Bedste abejde Mus: g5, Logitech MX 518
Bedste gamer tastatur: g11, g19 ,15
bedste abejde tastatur: Razer Lycosa tastatur

Getmore.dk...

:p
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Selv er jeg kun til trackballs, men de kræver lige en dags tilvænning.