Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Moreno
Hej med jer, :)

Jeg har fået mig et dejligt Samsung LE46C755, men har problemer med at få lyden fra Tv-kanalerne ud af mit surround system.

Jeg troede jeg bare kunne sætte HDMI-stikket i 1 af de 4 HDMI-indgange på TV'et og ned i HDMI-stikket på min Blueray/Forstærker og så ville jeg kunne finde den rigtige indstilling. Men nej.

Lydsystemet er et Samsung HT-C5900.

Så hvis nogle af jer kan forklare mig præcist hvilke stik der skal i hvor, og hvordan det evt. skal kofigureres efterfølgende, vil det var en kæmpe hjælp. :)

På forhånd tak.

/J
Brugeravatar
Af MigSelv
Det HDMI stik, der sidder på siden, er ikke brugbart. Under specifikationer på Samsungs site, angives der, at 3 HDMI stik på bagsiden er med arc.
Hvis det derimod kun gælder et af stikkene, må du rive manualen frem.
Af selliah
Hvis det kun er et stik er det HDMI indgang nummer 2 da nummer 1 er DVI. Det var det på mit gamle 8-serie led :)
Når du så skal have lyden over skal du trykke på hurtig menu knappen også vælge dit surround, så skulle det gerne virke :)
Af PeterD
Hedder du Bobo til fornavn.... 8)
Af Dr.Zoidberg
Hej med jer.
Hvad er status - fik du lyden igennem HDMI kabler...?
Jeg har nemlig lige bestilt et ht-c5900, og læste lige noget på en tysk side hvor han skriver at anlægget ikke har ARC :-(

Overvejer at afbestille odren... Det kan da ikke være rigtigt at de laver sådan noget uden ARC. Så håber tyskeren tager fejl...

Har læst det her (oversat fra Tysk - DK med Google):
http://translate.google.dk/translate?js ... 3D&act=url
Af fhp50
Jeg købte i november en HT-C5900 til mit PS50C7705 TV for at få ordentlig lyd på. Det lyder også godt og viser fine 3D film, men jeg har diverse problemer, som gør det til noget af en prøvelse.

Jeg havde forbundet TV'ets HDMI2 til den for at få lyden over - men nej, det fungerer ikke - der skal et optisk kabel til. Det kan man selvfølgelig leve med, men der er to andre hovedproblemer, som jeg ikke har kunne finde en løsning på:

1. Jeg kan ikke få linksystemet til at fungere ordentligt, idet TV'et ikke rigtig kan se anlægget. Jeg må således skrue ned for TV lyden med TV'ets fjernbetjening og op for anlæggets lyd med anlæggets fjernbetjening. Andre linkfunktioner fungerer heller ikke rigtigt, selv om jeg har forsøgt hvad jeg kan med opsætningen.

2. Det mest irriterende er imidlertid at anlægget skifter indgang af sig selv. Best man ser TV, skifter anlægget over på en anden indgang så TV lyden forsvinder. Man skal så have fat i anlæggets fjernbetjening og skifte indgang. Dette kan så gentage sig 2-8 gange på en aften, men sker ikke når jeg ser Blu-ray eller bruger de andre indgange fra HDD optager eller andet.

Jeg har forsøgt følgende uden held:
- opdateret firmware til nyeste version i begge enheder.
- skiftet alle HDMI kabler til nye (version 1.4)
- fjernet kabler til alle andre indgange end TV'et, fjernet
netværktilslutningen, antennekablet til radiodelen samt iPod tilslutningen,
så der kun er tilsluttet HDMI og SPDIF kablet til TV'et.

Har skrevet til Samsung support om problemet, men får kun intetsigende standardsvar, hvor de ikke tager stilling til problemerne. ØV!
Af Dr.Zoidberg
Tak for svar :-)
Hmm, det lyder irriterende. Men mon ikke det er din har en defekt? Det kan næsten ikke være rigtigt at den gør det du bøvler med.
Mit anlæg kommer indenfor et par dage, og har allerede købt et optisk kabel. Det er da til at leve med. Så må jeg lige se om det andet virker. Så finder vi da ud af om det er et fælles problem eller om din er en "bytter".