Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af daneimp
Når jeg ser blu-ray film via min sony bdp-s470 (afspiller) på mit sony kdl-40hx800 forekommer der noget "panoreringslag" på billeder med meget bevægelse. Det er ligegyldigt hvilken motionflow jeg aktiverer eller om jeg helt deaktiverer det - det forekommer i de samme scener. Hvad kan dette skyldes? Er det fjernsynet som er for langsomt? Hvis dette er tilfældet kan man så gøre noget så flippet som et tilslutte en ekstern processor? Er det blu-ray afspilleren som ikke er god nok?

Et eksempel er fra Avatar hvor Jake rider på sin flyveøgle for første gang (scenen hedder "first flight") - har også oplevet det på mine to andre blu-ray film (Transformers 1 og 2)

Håber nogen kan hjælpe eller forklare problemet. På forhånd tak :)
Det skyldes formentlig et problem med billedeopdateringsfrekvensen. Bluray vises med 24 billeder i sekundet (24P) hvilket både din afspiller/tv skal understøtte. Understøttelsesproblemet burde nu ikke være problemet... Du kan prøve at indstille dit tv og afspiller til 24p.
Af daneimp
Jeg fik løst problemet ved stort set at prøve alle indstillingsmuligheder og problemet lå i en indstilling der hedder film-mode. Flatpanels foreslår som kalibrering (her) at man bruger auto1 eller auto2 - jeg løste problemet ved at slå det fra (havde den på auto1) og der lod ikke til at være nogen forskel på auto2 og fra. Dog lader det til motionflow har en større virkning hvis auto1 er til - men så opstår der som sagt mere "lag" i panoreringerne - nogen som kan forklare dette, og som kan forklare hvad de der auto funktioner indeholder?