Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg var idag nede og kigge på Panasonic VT20 og fik en hurtig demo. Jeg havde faktisk besluttet mig for at købe den, men er nu kommet i tvivl, da jeg læser kritik mange steder fra mht. color banding fx "slanger" i ansigtet.

Jeg fik som sagt en hurtig demo med 3D og så hurtigt noget bluray. Jeg kendte ikke til problemet med banding og var ikke opmærksom på dette.

Når jeg søger på nettet, er det alle "gamle" indlæg om problemet og derfor tænker jeg om det stadig et problem på VT20 eller er det blevet løst på senere produktioner?

Alle erfaringer søges venligst.

Hvis det stadig er et problem, er Samsung 50C7705 (tror jeg den hedder) et bedre køb?
Af Mysen
C7705 har andre problemer. Du få ikke et perfekt tv, uanset hvad du vælger. Hvis du opvejer de forskellige plusser og minusser på billedkvaliteten er VT20 bedst af de to, -på trods af color banding. C7705 har jo bl.a. linebleed og et dårligere sortniveau mm.

C7705 er dog bedst på andre punkter, såsom dlna-filunderstøttelsen, pvr-funktionen, tykkelsen. Og så er den billigere.

Gode køb begge to. Lad dig ikke skræmme af minusserne. Der er minusser på alle skærme.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hvad gør pvr funktionen på c7705 bedre, end den der er på vt20?
Af Mysen
Komprimeringen og menuhastigheden...
- Så vidt jeg har forstået.
Af Lars_ZK
Tak for svarene. Jeg tror jeg klapper hesten og ser tiden an. Ingen tvivl om, at VT20 er et godt tv, men jeg er blevet lidt usikker og vil vente spændt på at læse den kommende test af LG cinema 3D. Tak for svarene :)