Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesper jørgensen
Jeg har købt et panasonic Tx-p37X20E.

Nogle gange sker der noget underligt med tvet, Jeg har ringet til support, de kan ikke hjælpe mig, da jeg ikke kan forklare problemet ordenlig.

Jeg vil lige om der var nogen der så "Den som dræber i går" på Tv2?
Og var der nogen der oplevede signalforvirring?

Nærmest som om dele af billedet flyder ud, jeg ved ikke hvad det ligner, Det ligner digitalt grims grams, der kommer en masse farve, lidt i firkanter, lyden forsvinder også, den kraser imens.

Jeg forsøgte første jeg så det, at se analog tv istedet, men her skete det samme.

Måske kan nogen hjælpe mig.
Af Mysen
Det lyder som en signalfejl, når det er noget der opstår på denne måde. Havde du digitalt signal før? Det kunne nemlig godt tyde på et dårligt kabel, og dette er ofte sådan det ser ud med et digitalt signal, hvor der blot er lidt grumset/ uklart billede med et dårligt kabel og analog signal.
Af jesper jørgensen
Hej mysen, tak for dit svar.

Så du mener ikke det er tvet.

nej jeg havde et gamel tv.

Er godt nok ikke så langt tid siden jeg købte et nyt stik.
Af Mysen
Jeg overså lige, at du prøvede med analog signal også, og det plejer som nævnt ikke at have den form for udfald. Hvis det er galt på både analog og digital, så er det næppe tuneren, med mindre begge er defekte. Det er nok lidt usandsynligt.

Du kan prøve med en hdmi tilslutning fra en dvd- eller blurayafspiller. Hvis der ikke er udfald her, er det signalet der er problemet. Hvis der er udfald her også, skal du have Panasonic forbi.