Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af newport
Hej,

Ja præcis som overskriften lyder. Skal man vente på de nye samsung led, eller skal man slå til på det eksiterende LG? Prisen er vel næsten den samme.
Af newport
ikke nogen som kan komme med nogle kloge ord?
Af Mysen
Det er svært at forudsige, hvor god en model D7005 er, når den ikke er testet. Dog vurderer jeg at LG's local dimming LED'er fra 2010 som blandt de bedste LCD skærme, og et stykke foran Samsung.

Det betyder, at Samsung skal forbedre en del i forhold til 2010 modellerne, for at D7005 skal være bedre end LX950n. Det tror jeg bare ikke helt på de har gjort, når de vælger igen at sætte lyset i kanten. Men det er altså kun gætværk, når den ikke er testet.
Af lennon
Ved jo ikke hvad dine kriterier er ? Og ingen ved endnu ret meget om hvordan de nye performer . Men hvis du primært er til features og design , ville jeg vente .Specielt Samsungs nye D8000 serie er mega nice, og "smart-TV" begynder tilsyneladende nu, at give mening .
Hvis du er til rå billedkvalitet ,og 55" er den definitive størrelse,så ville jeg klart gå efter noget helt andet, - nemlig Panasonics nye 55" VT30 plasma . Rækker penge og tålmodighed ikke , - så er LG950 bedre end nævnte Samsung .
Af newport
Tak for svar :)

Jeg kunne godt tænke mig et LED tv, med super billed til at se film på.
Kan godt li idéen om et slim tv med "lavt" strømforbrug. Det har plasma tv'er lidt svært at levere. Så spørgsmålet er skal man vente på de nye Samsung D7005/D8005 serien, eller skal man slå til nu på et LG 55LX950N. Den har fået nogle gode reviews rundt omkring.
Af lennon
newport skrev:Tak for svar :)

Jeg kunne godt tænke mig et LED tv, med super billed til at se film på.
Kan godt li idéen om et slim tv med "lavt" strømforbrug. Det har plasma tv'er lidt svært at levere. Så spørgsmålet er skal man vente på de nye Samsung D7005/D8005 serien, eller skal man slå til nu på et LG 55LX950N. Den har fået nogle gode reviews rundt omkring.
Fair nok . . . Du skal bare gøre dig klar, at superslim, samt et - i mine øjne -ubetydeligt lavere strømforbrug netop er de eneste dicipliner hvor LCD/LED vinder over et topplasma. Specielt film vil være synligt bedre på et plasma, og prisen pr tomme er oven i købet noget lavere.
Hvis du er hooked på Samsungs 8000 serie(og billedkvalitet) ville jeg vente . Deres 2010 udgave fik mildt sagt ikke speciel gode test på rå billedkvalitet. Men flot er den sgu, - og så vidt jeg har forstået vil deres 2011 plasma rent faktisk blive pakket ind i C8005´s kabinet .Det ligner en win-win situation (B - set i lyset af ,at deres topplasma ubetinget performer bedre billede end deres top LCD/LED .