Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
analogt vil altid se lidt mørkere og mere grumset ud, men kan godt se acceptabelt ud.
Af fladskærmen12
THM skrev:analogt vil altid se lidt mørkere og mere grumset ud, men kan godt se acceptabelt ud.
men det løser ikke problemet. Problemet er at der er flimmer på skærmen og lyden er helt væk - der er kun støj når man skruer op for volumen.
Af THM
hmm. så ville jeg kontakte forhandleren
Af fladskærmen12
THM skrev:hmm. så ville jeg kontakte forhandleren
Er gjort, de er ikke behjælpelige. Ligesom Sony heller ikke er behjælpelige. Det er derfor at jeg spørger her. Hvis ikke der findes en løsning ryger TV'et retur og Sony bliver blacklistet.
Af fladskærmen12
THM skrev:analogt vil altid se lidt mørkere og mere grumset ud, men kan godt se acceptabelt ud.
men det løser ikke problemet. Problemet er at der er flimmer på skærmen og lyden er helt væk - der er kun støj når man skruer op for volumen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En kommentar til et par af de forrige indlæg: hold jer til emnet og hjælp trådstarter konstruktivt. Der går lige lovligt meget selvsving i et par af svarene.
Af fladskærmen12
jeg regner med at sende tv'et retur, nu hvor det ikke vil virke, kan i hjælpe mig i mellemtiden med et godt alternativ til Sony 46EX710, jeg vil sige max. 10k.
Af THM
lyder som den rigtige beslutning når de ikke vil hjælpe med problemet.
alternativer kunne være pana g20(både plasma og lcd udgaven :) ), lg's pk serie, lg ld750n, samsung le755, eller samsung ps50c7705.
du skal dog huske at analog billedkvaliten ikke vil være direkte god på nogle af dem, men syntes den er acceptabel på mit eget g20(plasma)....
Af fladskærmen12
mange tak for forslagene, men jeg glemte desværre at nævnte at det som minimum skal være 46", 47" eller 50". håber det er ok.
Af THM
det kan de nævnte modeller vist også fås i, med undtagelse af lcd udgaven af g20 ;)
Af fladskærmen12
Er LG 47LD450 helt ude af billedet? til 5,2k virker det til et godt køb hvis billede kvaliter da bare er nogenlunde ok.
Af fladskærmen12
nu har jeg fået indstillet TV'et digital og det står knivskarpt, flot billede uden tvivl. Det eneste problem er at analog modtageren er defekt ( tilsyneladende ) samt at det antal kanaler der kan modtages digitalt er meget begrænset.

Så spørgsmålet er, er det værd at beholde Sony TV'et eller skal jeg sende det retur og snupper LG'et istedet?
Af selliah
Hvis du skal modtage analog og SD signal har samsung altså uden tvivl den bedste billedegengivelse, det bliver også nævnt i anmeldelsen af bla. C7705 :) Ellers hvis din grænse er ved 10.000kr så vil PX950N også være et udemærket valg begge to er 50"