Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af peterpan
Hej Alle

Jeg overvejer at købe nyt fladskærm, og ville høre jeres mening om mine valg.

Overvejer:
LG 55LX950N (Pricerunner=18.896Kr.)
LG 55LE850N (Pricerunner=17.997kr.)
Prisforskellen er jo ikke det store, men et dyrt tv.

Det er ikke 3d efekten jeg skal bruge men er jo lidt sejt og have, men det jeg søger er et rigtig flot billede på en stor skærm, det skal mest bruges til alm. tv/hdtv og blu-ray film og lidt PS3 spil.

Hvis det skulle blive et af de 2 fjernsyn regner jeg med at vente til maj hvor 2011 modellerne kommer så burde de vel få et dyk i prisen eller ??????

Har ikke kunne finde nogen butikker i Århus der har disse top modeller i udstilling så har kun haft anmeldelser og specifikationer at gå efter.

Eller er der andre tv jeg bør overveje i stedet????

Håber i kan oplyse mig lidt, på forhånd tak

Mvh
Peter
Af peterpan
Ja har nemlig læst begge anmeldelser her inde og kigget anbefals-listen Kan godt se at 42LE850N står der, men prisen står som et plus på 42" men prisen er jo næsten den samme på 55"erne så det var bare når nu kontrast og Hz er en del højere på LX modellen om det så ville give en del bedre billede på så stor en skærm?
Med hensyn til pladsma så dem jeg har set i butkkerne ikke været så flotte i billedet og hvis de har så har de kostet rimelig meget? eller har jeg bare været uheldig....?
Af lennon
peterpan skrev:Ja har nemlig læst begge anmeldelser her inde og kigget anbefals-listen Kan godt se at 42LE850N står der, men prisen står som et plus på 42" men prisen er jo næsten den samme på 55"erne så det var bare når nu kontrast og Hz er en del højere på LX modellen om det så ville give en del bedre billede på så stor en skærm?
Med hensyn til pladsma så dem jeg har set i butkkerne ikke været så flotte i billedet og hvis de har så har de kostet rimelig meget? eller har jeg bare været uheldig....?
Glem det du ser i butikkerne . LCD "skriger" højere, og vil i en butik se mere intens og skarp ud end plasma . Men i et stuemiljø vil situationen være en helt anden .
Af peterpan
Er der andre tv jeg skal tag overvejelse på over 50" ?
Vil bare bare helst ikke blive skuffet når man har brugt så mange penge på et tv.
Af lennon
Panasonic VT20 er markedets ubetinget bedste billedperformer under normale let dunkle stueforhold - tæt fulgt af den lidt neddroslede G20 . Og Samsungs topplasma C7705 er også rost i alle anmeldelser , - men flere eksemplarer har desværre været med fejl .
Af PeterD
Ud fra testresultater: Panasonic eller Samsung...

G20 er ved at udgå og er endnu ikke overgået i performance, så måske kan du finde et godt tilbud dér. Billedekvaliteten er der bestemt intet i vejen med....
Af selliah
Jeg mener bestemt de har LX modellen ude i elgiganten i Viby, er ikke sikker med tilst. Men ellers har de også haft den i Fona nede på gågaden, den tæt ved den katolske kirke, er ikke sikker på om de stadig har den.