Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hhm
Hej!

Jeg har brugt mange timer på flatpanels.dk og er blevet meget klogere - og meget mere forvirret...

Jeg skal have skiftet min gamle 32" Regza fra Toshiba og har i første omgang overvejet Samsung LE46C755 eller Panasonic TX-42G20E. Jeg har dog nok ikke brug for PVR, DLNA og alle de andre smarte ting, da jeg har en bærbar med HDMI og og en god hard disk recorder. Mine krav er derfor reduceret til 46" og fire HDMI-indgange - 3D kan være rart at have, men er ikke et krav. Min stue er meget lys, så LCD er nok at foretrække... Prisloftet er 8.000 kr.

Hvilke gode råd kan I give mht. model?

På forhånd tak for hjælpen

Hans-Henrik
Af mhca
Jeg er ganske tilfreds med mit LE46C755 indtil videre.
Det har dog en lidt reflekterende overflade, som dog ikke er lige så slem som en glasfront.

Jeg bemærkede et billigt LG TV i Elgiganten ved siden af C755, og dette TV gav mindre reflektioner.
Måske skal du kigge på LG LD750N. Jeg har indtryk af, at det er et ganske fint TV. Jeg havde nok overvejet det, hvis jeg ikke havde været fristet af PVR-funktionen på C755.
Derudover tror jeg også at den nævnte Panasonic LCD skulle være interessant, men jeg er ikke klar over om den findes i 46". Jeg har blot set den anbefalet herinde.

Ang. 3d, så tror jeg at du fuldstændigt skal ignorere denne feature på LCD-skærme. Måske de har lært lidt i 2011 modellerne, men jeg ville ikke forvente at finde noget godt til 8000 kr.

Min primære pointe var, at du måske skal undersøge hvor stor betydning reflektionerne har for din nye skærm, og om du synes det er et problem på C755.