Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af michaelcp
Hej

Har brug for lidt hjælp / accept af de facts jeg har fundet frem til ved hjælp af dette forum.

Jeg skal have mit første fladskærms tv og gik fra UE40C5105 til LE540C755, efter at have læst herinde, ikke pga 3D delen men for det bedre billede og lyd ved LCD ifht LED.

Men nu har I måske fået åbnet mine øjne for plasma. Der bliver tit svaret , "G20 er bedst til prisen", så nu er jeg igen i tvivl. O-O

Mine prioriteter er,
1) Bedst billede kvall
2) Lyd , da jeg ikke har soundbar eller andet eksternt
3) DLNA
4) USB afspilning af divx og mkv
5) HDMI tilslutning af bærbar

Jeg spiller ikke PS3 eller Xbox , så er det korrekt at plasma vil give mig den bedste oplevelse ved film og generel tv kiggeri?
Valget står altså mellem
LCD , Samsung LE540C755
eller
Plasma, Samsung PS50C555 eller Panasonic TX P42G20E.

Ved samsung fås 50" plasma til ca samme pris som for G20, men er G20 så meget bedre at det er værd at gå ned i 42" ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det afhænger selvfølgelig altid af behov, men som du skitserer det her, vil jeg også mene, at du kan være fint tjent med et plasma-Tv.

Mht. punkt 3 og 4 på din liste, så synes jeg, at Samsung pt. har den bedste understøttelse af filmformater og bedste DLNA-funktion.

Samsung plasma-Tv gør det som sådan rigtig godt billedmæssigt, og de har modeller som jeg mener er på højde med Panasonics modeller. Du skal blot være opmræksom på, at visse brugere har problemer med "buzz", altså summelyde. Det gælder dog også - omend i lidt mindre omfang - for Panasonics G20 model.
Af michaelcp
ja har læst om buzz , men regner dog med at smide det tilbage hvis det bliver et problem.

Er det direkte besværligt på andre end samsung at få DLNA/USB afspilning til at fungere?
Så burde PS50C555 jo være det jeg skulle forsøge mig med, hvis billede kvaliteten er på højde med G20
Af michaelcp
lige et ekstra spm, hvad er den store forskel på
S20 og G20 ?
Af Casper M.P.
Hvad mener du med lyd?

Hvis du går efter at skulle høre musik og se mange film, så vil jeg ikke gå efter Samsungs tv, da de kun består af diskant, dvs. der er ingen former for bas el.lign. stemmer er klare, og man kan høre hvad folk siger.

Der er ingen fladskærme med rigtig god lyd, men samsung er i hvert fald ikke hvad man skal gå efter hvis man bare vil have en nogenlunde filmoplevelse eller høre musik.
Af michaelcp
Ja ved godt man ikke skal forvente alverden af lydkvalitet i et fladskærm.
Gik væk fra LED da jeg hørte det i elgiganten. Der var som du siger 0 bas i det.
Af xcardman
lyden er dårlig på stort set alle fladskærme

men en løsning som kan give langt bedre lyd
er et lille pc sæt på 2.1
alså to højtaler og en sub
koster næsten ingen penge
Af michaelcp
har nu bestilt G20 til 6.349kr inkl et Hama beslag til væggen.
Hvad siger i til prisen, virker det ikke som en ok handel?

Hvad gør jeg mht de første 14 dage hvor man skal passe på burn in ?