Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kerovan
Hejsa.

Jeg har for et par dage siden fået mit LG 50PK950 ind af døre, og hold da op.. det er faeme STORT!.. men på den fede måde :D

Er virkelig overrasket over den gode billedkvalitet på digital tuneren, og ikke mindst designet, det ser virkelig lækkert ud.

Købte mit hos Justbuyit.dk for 8000,- med deres B-Tech BTV-520 vægbeslag, syntes det var en meget fornuftig pris :)

Min model har en lille svag plasma buzz, men ikke noget jeg er generet af medmindre jeg ligger øret helt ind til skærmen.

Men jeg har lige et par punkter angående indkøring af skærmen.

Jeg har skruet kontrasten/lys ned på 50 til at starte med, men hvor finder jeg de test patterns, eller hvad man nu bruger til at køre den ind på ?
Har ledt her på siden men kan ikke rigtig finde noget info om dem. Det er dem man bare smider på en usb stick jeg taler om.
Af Mysen
Du kan downloade en .iso fil på recorder.dk

http://www.recordere.dk/download/

Denne kan dog ikke afspilles fra en stick direkte, men du kan brænde den over på en cd eller dvd, eller du kan lave den om til en mkv fil, og så vil dit tv kunne understøtte den.
Brugeravatar
Af kerovan
Ja noget i den stil, men jeg har læst herinde at der er nogle der bruger en usb stick med en 'film' på som køre nogle sekvenser som kan køre om natten og mens man er på arbejder, for at køre det lidt ind med.. ?
Af TheGreatGazoo
Jeg overvejer mere og mere at køre ind med whitewash? Jeg brugte serien "Planet Earth" da jeg kørte den sidste skærm ind, men er der nogen der kan komme med en grund til at man ikke skal bruge whitewash (self med skåne-indstillinger)?