Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Cmikkelsen skrev:Jeg fik det forklaret sådan her. det første tal, 6 er serien, de næste to er softwaren i TV'et, det sidste tal er designet. Så ja, det er det bedste TV i serie 6.

de sidste tal "5" taller er det Nordiske tal.. Så du ved det ikke er importet.. Nogen skriver også XXE som også er for at sige det er Nordisk.

Du kan se 9005 / 8705 / 6005 har alle 5 i røven men vidt forskellig skærm/ design. :)
Af Colt
Er jeg heller ikke.. :) Men lige det første tal og sidste har jeg dog lidt styr på :) Da jeg snart syntes jeg har haft min andel af Samsung skærme
Af ws-sp
Info kom fra sælger i elgiganten.

Snakkede med ham efterfølgene, hvor han sagde at du har baberet 3D teknologien fra 8 panelet og proppet resten af 8 serie panelet ind i 6905'eren. Hvilket jeg ikke selv kan be-afkrafte.

Og ja, den har stadigvæk dioder i siderne, men som beskrevet ovenover, så har den Precision Dimming.

Såååå, sælgeren pyntede lidt på sandheden, som de nu gør =)

Men nu har jeg ikke rigtig været hjemme i weekenden, så jeg kunne teste det. Men det jeg har fået set, er jeg mere end tilfreds med. Står bedre end i butikken. Men her de kommende dage må jeg lige få testet det igennem og se om alt lever op til forventningerne :)
Af Kolvig
I har ikke nævnt den væsentligste forskel fra 6905 til 8705. Det er nemlig at 6905 kører kun 100hz, hvorimod 8705 panelet kører 200hz..... Og nej, det har ikke noget at gøre med at 8705 har 3D. Det betyder at 8705 panelet opdaterer billedet x4 og 6905 nøjes med x2. Hvilket skulle give en væsentlig bedre og mere smooth billede fremvisning...... Altså forstået på den måde, at jo flere gange billedet bliver opdateret, jo bedre
Af rkc
Ja hvis man kan holde ud at se på et 200 hz system

det er ofte bedst at slå det fra da det gir et kunstigt billede.

så er det den eneste forskel så er 6905 et godt køb.
Af Kolvig
Nu skal jeg nok passe på, for nu bevæger jeg mig ud på for dybt vand....:-)

Men hvis jeg har forstået det ret, så er opdatering af hz og Samsungs Motion Plus 2 forskellige ting?

Ved Motion Plus indstillingerne, er der jo flere forskellige indstillingsmuligheder og derfor har jeg svært ved at forstå at det man gør er at stille på frekvensen?..... Så havdet da været smartere at skilte i hz, når man nu kalder det et 200hz panel??

Som sagt kan jeg sagtens tage fejl, men det lyder forkert i mine ører..

Ellers enig, hvis forskellen kun er indstillingen "Motion Plus". Så er 6905 et godt køb, hvis man søger TV uden 3D -faktisk et RIGTIG godt køb!
Af Mysen
Motion plus er 200 hz zyztemet. Det dækker over både interpolation og scanning backlight Du kan læse mere om det her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091

Og jeg er enig med rkc i, at det for det meste er skadeligt for billedet. Jeg er ikke engang sikker på, at man kan vælge scanning backlight uden at få interpolation med, men det er nok det, som justeringen af motion plus bestemmer, uden det dog er specielt uddybende..
Det viser også bare, at Samsung, - og andre producenter, ikke tager specielt meget hensyn til folk, der gerne vil lære om teknikkerne bag deres billede.
Af Kolvig
Er der en der ved, hvad indstillingen Smart-LED gør ved billedet?

Indstillingen findes i avanceret indstillinger, på i hvert fald 8705 serien.
Af Steen Bay
Mysen skrev:Motion plus er 200 hz zyztemet. Det dækker over både interpolation og scanning backlight Du kan læse mere om det her:

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091

Og jeg er enig med rkc i, at det for det meste er skadeligt for billedet. Jeg er ikke engang sikker på, at man kan vælge scanning backlight uden at få interpolation med, men det er nok det, som justeringen af motion plus bestemmer, uden det dog er specielt uddybende..
Det viser også bare, at Samsung, - og andre producenter, ikke tager specielt meget hensyn til folk, der gerne vil lære om teknikkerne bag deres billede.
Nej, det er ikke specielt gennemskueligt hvilken funktion de forskellige indstiller har på Samsung's 100/200Hz LED TV. I 'Motion Plus' menuen kan man bla.a. indstille forskellige grader af 'blur' og 'judder' (reduction), og scanning backlight har sit eget separate menupunkt kaldet 'LED Motion Plus' hvor man også kan vælge mellem forskellige indstillinger (og bemærk at 'LED Motion PLus' var sat til 'off' i flatpanels' tests af C6005 og C8705).