Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Neglen
Jeg har læst om retention og burn-in og tror sgu at det bliver et irritationsmoment for mig. Jeg orker ikke at skulle nurse tv'et de første 200 timer og jeg gider simpelthen ikke skulle tænke på logoer osv., hver gang jeg tænder tv'et.

Når alt kommer til alt lyder det bare ikke som om, at man ikke skal have en plasma-skærm, medmindre man gider gøre sig anstrengelser ift. indstillinger og screen-savers.
Af Neglen
...-kan alligevel ikke helt slippe tanken om 50PK950n, men vil ikke købe det via nettet uden at have set det og pillet lidt ved det.

Nogen der kender en forretning i København, hvor det sælges og kan ses?
Af netfors
Neglen skrev:Jeg har læst om retention og burn-in og tror sgu at det bliver et irritationsmoment for mig. Jeg orker ikke at skulle nurse tv'et de første 200 timer og jeg gider simpelthen ikke skulle tænke på logoer osv., hver gang jeg tænder tv'et.

Når alt kommer til alt lyder det bare ikke som om, at man ikke skal have en plasma-skærm, medmindre man gider gøre sig anstrengelser ift. indstillinger og screen-savers.
Jeg var vildt bange for retention, da jeg fik min første plasma, især pga af alle skriverierne herinde. Men jeg synes det er lidt overdrevet. Min skærm (PS50C7705) lider en del af retention, men jeg er nu ikke så bange for det mere, for det forsvinder stort set lige så hurtigt som det kommer!
Som sagt er de første par 100 timer de værste.
Men skærmene har jo også indbyggede funktioner for at forebygge, som f.eks "ruller" og "screen saver"
Vi har også en plasma skærm ovre på arbejde (skifte hold, så tv'et kører stort set i døgndrift :p ) og der er den samme kanal nogle gange på i rigtig mange timer i træk. Men en permenent burn-in har vi ikke fået endnu, og som dette tv er blevet behandlet, tror jeg næsten det er umuligt ::l
Af xcardman
Neglen skrev:Jeg har læst om retention og burn-in og tror sgu at det bliver et irritationsmoment for mig. Jeg orker ikke at skulle nurse tv'et de første 200 timer og jeg gider simpelthen ikke skulle tænke på logoer osv., hver gang jeg tænder tv'et.

har haft plssma siden 2006 og kørt med pc og så videre på dem
har ikke haft burn in endnu
godt nok kun pioneer og panasonic

de giver stadig et bedre billede i 50 tommer og ikke mindst en noget lavere pris
Af xcardman
Neglen skrev:Hvor meget drejer det sig ca. om ved 3-5 timers brug om dagen i et år?

Jeg var i Fona og El-Giganten idag, for at se forskellen på lysrefleksion på plasma vs. LED/LCD - jeg syntes sgu de reflekterede stort set lige meget. Kan det passe?

Hvor hurtigt brænder et billede sig fast? Kan man eks. ikke spille det samme spil i 5 timer ad gangen?
rigtig mange lcd/led har fået glas front
fordi det giver et bedre billede, men ulempen er lysrefleksion
en del modeller er faktisk blevet noget værre end plasma

nu kan jeg ikke selv lide et lcd med mat skærm
så en smule lysrefleksion må man leve med
men synes det crt tv jeg havde på 32 tommer
var meget værre end mit 50 tommer plasma
Af Neglen
Var der nogen, der kendte et sted, hvor jeg kunne se LG'en "live" i København?
Af Neglen
Anyone???

Jeg tør sgu ikke købe en skærm jeg ikke har set...