Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej jeg h<ar fået det her ny tv og er rigtig glad for det som tv, men kunne nu enlig nok godt have undvære internet og 3d delen, men så har jeg prøve det :)

nå men min spørgsmål går på,

1, jeg har prøve den her kalibraring her ind, og syns stadigvæk der er forskel på billlede kvaliteten, fra når jeg bruger min hometrio bo og når jeg sætte film over på ubs og sætte i, så ja jeg syns dte er svært og beskrive, men det er som om den der hollywood efekt forsvinder og det ser meget skarpt ud,
så tænkte om det kunne være en ide og bruge penge på de der kalibring dvder ??

2. nu når jeg spille call of duty så kan jeg slet ikke styr den, den er ultra sensitive i forhold til før der var jeg blive rimlig gode til det med mit gamle tv, hvordan kan det være et nyt tv gør at styring på mit spil er blive så sensitive ?

det var lige min spørgsmål for nu,
mvh morten
Af Mysen
1. Du skal indstille alle forskellige indgange. Dvs. HDMI porten fra din home trio boks, og så igen USB indgangen, når du afspiller noget denne vej. Slå 200hz systemet fra, og det vil blive mere naturligt.

2. Du skal aktivere spilmenuen. Jeg er ikke sikker på, hvor det er, men du får lige vejen på mit tv, for det er sikkert det samme.

Menu-->indstillinger-->generelt-->spiltilstand

Det får forsinkelsen ned på 40 ms, hvilket ikke er perfekt, men sikkert bedre end det, du har lige nu.
Af trold80
okay okay det viste jeg slet ikke, hmm ja så komme min uvidenhed til kort,

hvor i dævlen slår man 200hz systemet fra ?

og for her hdmi port, er det så ny indstillinger ind i billede menu ?

og det med spil, nu er det en xbox jeg har, hvor laver man det om er det i selve boxen eller på hdmi porten for xboen ??

og tak for hjælpen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skal alt sammen ændres i menuen på TV'et og det skal gøres når du ser på noget der er forbundet til den port du vil indstille.
Af Mysen
Det er under billedindstillinger fra hvert input, at du skal justere. Gå på billedindstillinger, og hvis den står på standardprofilen, så er det fordi du endnu ikke har justeret den.
For USB porten gælder det at du trykker tools--> billedindstillinger.
200hz systemet hedder vist cinema smooth eller motion plus eller noget lignende. Husker det ikke præcis, men du skal bare slå alt fra...

Spiltilstanden finder du i tv'ets menu, sådan ca. den vej jeg har skrevet. Xbox'en skal du ikke ændre på... Men du kan dog justere billedet for dette input ligeledes. I spiltilstanden er der dog nogle begrænsinger for, hvad der kan skrues på...
Af trold80
Wow tak for det Mysen, det hjalp mig jo en hel del, det eneste jeg stadigvæk ikke kan finde ud af er hvor jeg finder det med xboxen , hvad kan det hede ?
Af Mysen
Jeg er ikke sikker på, hvad du mener...

Hvis Xboxen er sat til, så finder du den jo bare ved at rykke til den indgang, den er koblet i. HDMI1 eller lign.
NÅR du har tændt din xbox, og du er på den rigtige kilde, går du til menu-->indstillinger--->generel
Her står der "spiltilstand fra", hvilket du ændrer til "spiltilstand til"

Håber det var det, du mente ;)
Af trold80
sådan så fandt jeg den, men så tænkte jeg på hvad for nogen indstillinger vil du anbefale, billede mæssig på min " xbox hdmi port " ??
Af trold80
hehe nu kan jeg lige pludselig spille igen tak :)

tænkte på en ande ting, vis jeg nu får en 3d film over nettet, kan jeg så ligge den over på usb os og stadigvæk se den i 3d ? :)

men ellers takker jeg rigtig mange gange for hjælpen,
Af netfors
trold80 skrev:hehe nu kan jeg lige pludselig spille igen tak :)

tænkte på en ande ting, vis jeg nu får en 3d film over nettet, kan jeg så ligge den over på usb os og stadigvæk se den i 3d ? :)

men ellers takker jeg rigtig mange gange for hjælpen,
3D film over nettet er generelt filmklip, fra blandt andet youtube, går ud fra det er dem du mener? De er normalt i formatet side-by-side (sbs). Dem kan du godt spille fra en usb enhed. Der skal du så slå 3D til manuelt, når du starter klippet, og så vælge side by side funktionen. :)
Af trold80
jo os det, men det kunne jo os tænkes en ven har rippe en film han syns man skal se, også har overført den til enes egen bærbar og vil se den , det da ikke en helt umulighed :) hihi

noget ande er der ikke et sted hvor der er en mere brugervenlig forklaring på alle de ting tv kan og indstilling også vider?
Af Mysen
Hvis man afspiller er kombineret mkv fil kan den godt indeholde en 1080p 3D film. Der er nogle videoklip på biohemmet.se og ellers kan man finde den slags på de hemmelige sider. Det vil jeg ikke guide til, men jeg vil blot henvise til biohemmet.se
Kvaliteten af klippene derinde er ganske udmærket.
Af Mysen
trold80 skrev:sådan så fandt jeg den, men så tænkte jeg på hvad for nogen indstillinger vil du anbefale, billede mæssig på min " xbox hdmi port " ??
Til spil må gamma gerne være skæv efter min mening. Mange spil er så mørke, at de kræve et ekstra skud lys for at få alle de mørke nuancer med. Juster efter dit eget behov
Af trold80
ja det hjalpe os lidt, nu skal jeg bare lære rasten af tv og kende , men det hjælper nok når jeg os får samlet dvd og home cinema anlæg til, har kun min home trio box lige nu, solgte det ande vil helst have det hele er det samme... :)