Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

Kunne rigtig godt bruge lidt købsrådgivning vedr. de to nævnte tv.

Begge kan nemlig erhverves til lige omkring 4000,- så vil høre om netop du/I mener, at der er en grund til at vælge det ene, frem for det andet.

Umiddelbart hælder jeg selv mest til Phillips'en pga. 100 hz, men omvendt er der formentlig lidt økonomi i at vælge Samsung'en pga. led-teknologien + mulighed for wi-fi, etc.

Dog formoder jeg 5-serien er Samsungs lavpris produkt og tænker så derfor om man skal højrere op prismæssigt før man får en god kvalitet led tv ?

På forhånd tak for hjælpen ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Noget der taler for Philips' model er lyden. Den er fornuftig på denne model. 100 Hz bør du ikke prioritere alt for højt. Det er ikke specielt vellykket i disse modeller.
Af torbenpo
Tak for feedback'en ...

Umiddelbart er der ikke tanker om at slutte ekstern lyd til, hvilket jo er et godt argument for Philips'en, dog lidt skuffende at høre om den 100 hz teknologi, som egentlig var et stort plus :)

Men Yakken, hvis du nu havde et budget omkring 4-6000,- hvilket ville du så stile efter, helst så billigt det lader sig gøre ...

Panasonic TX-PG20 er jo et oplagt valg, men kender du et godt alternativ lige pt.? Stuen, den skal hænge i, er forholdsvis oplyst, hvorfor jeg tænker det måske er bedst med LCD/ LED af hensyn til genskær?

Igen på forhånd tak ...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tag ud og vurdér hvor slemt genskæret er. G20 er, som du selv siger, det oplagte valg.
Af xcardman
du skal huske der kæmpe forskel i billedekvaiteten
fra de to modeller

så hvis du tænker bare lidt på billedekvalitet
så køb en g20
de har gjort meget for at minske genskær

husk mange lcd/led er noget være end plasma
med gensyn til genskin
det er kun lcd skærme med mat overflade der er bedre
men synes også billedekvaliten bliver dårligere med mat skærm
Af mhca
Måske kunne du også overveje en LG skærm.
Fx LD750
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... id=4179463

Den skulle have scanning backlight... Prøv at læse fokus-artiklen om Hz og interpolationssystemer. Det skulle bidrage til håndteringen af hurtige bevægelser.

Jeg kender ikke til TV'et ellers, men jeg har set det nævnt nogle gange herinde. Måske kan andre komme med mere viden om det, eller du kan måske finde tests.
Af THM
Jeg har selv G20 i en lys stue og syntes ikke det er det store problem. i de situationer hvor det er et problem ville det også være et problem på et lcd, i begge tilfælde vil det være nødvendigt at trække gardin for...
af de to du nævner i starten ville jeg vælge philips og ik pga. 100hz ;)
det vigtigste, uanset hvad man køber, er, hvis man går op i billedkvaliteten, at indstille tv'et ordentligt. og her har man ved philipsen muligheden for at benytte billedindstillingerne fra FP's test af 5605h, som er nogenlunde samme tv bare med led backlight...
Af torbenpo
Hej alle,

Jeg takker rigtigt mange gange for jeres respons ...

Feltet er nu indskrænket til Philips'en, Panasonic samt den LG og løsningen må være at lave en lille turne fredag for at se de involverede tv irl og dernæst beslutte hvilke model der skal hjem og hænge.

Igen, tak for jeres input :)