Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af daj72
Hey.

Allerførst; Tak for et kanon sted for os der ikke kan finde rundt i junglen af skærme. :o

Jeg kigger på en 19" L1970HQ på baggrund af roser herinde fra, men kom så pludselig til at tænke på: Har jeg overhovedet brug for en 19"???

Jeg surfter på nettet og laver hjemmesider på amatørbasis. Kunne en 17" ikke klare opgaven? Jeg fornemmer at jeg "mister meget plads" på en 19" skærm, altså plads på skærmen??

______
mvh
Dan
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er ofte en smagssag. Mange vil mene tekst og grafik bliver lidt for småt på en 17 tommer og vælger derfor en 19 tommer, men der er også det aspekt, at producenter efterhånden satser en del mere på 19 tommer skærme og mange efterhånden slet ikke udgives i 17 tommer modeller.

Men reelt set, så får du jo ikke mere plads på skærmen ved den ene eller anden skærm. Der er lige mange pixels, hvilket betyder, at der kan være lige meget information på 17 og 19 tommer fladskærme.
Af Udsen
Hej Rasmus
Vil det samme antal pixels på en større skærm ikke give et "grovere" billede? Jeg mener, at have læst noget om kantede kurver, cirkler mm.

Stor ros til Flatpanels - absolut interessant side at besøge!

Absolut nybegynder
Af daj72
Hov, skylder måske lige at fortælle jeg har handlet en LG L1970HQ.

En meget lækker skærm, som jeg asbsolut ikke har fortrudt købet af. Faktisk har jeg købt to: En til konens PC og en moi selv. :)