Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg mangler en ny skærm asap, men ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Hælder mest til en 20" wide i ca 3500,- klassen.
Kan se ViewSonic VX2025wm bliver anbefalet her og andre steder, men er der bedre forslag?

Har også set på Acers AL2051Ws.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=178684

Spiller lidt WoW, men ellers ikke noget. Derudover alm brug.

Nogle gode bud på ny skærm modtages gladeligt!! :)

På forhånd tak

Og kan et Nvidia Quadro540 128mb trække en 20"? Ellers skal det alligevel nok snart skiftes, så det betyder ikke så meget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell 2007WFP er også et godt bud indenfor prisrammen. Panelet er lidt bedre og ergonomien er højere. Til WOW vil den være ganske udmærket.
Af Thomas J
Dell koster pt. 4200,- ifølge deres side. Synes det er i overkanten.
Ok fandt lige ud af der er rabat på den nu. Men 16ms er det ikk alt for sløvt?? De to andre er 8ms.

Synes du ikke om hverken Acer eller Viewsonic'en?

Det jeg har læst lyder da rimeligt positivt. Ved dog ikke med den overflade der er på Acer om det er godt eller skidt??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er rigtig mange tråde om lige netop den skærm herinde hvor du kan finde svar på alt hvad du vil vide om den. De 16 ms er sort-hvid-sort hvor de andre skærme har opgivet g2g. g2g for Dell skærmen er også omkring 8 ms.
Af Thomas J
Har lige snakket med Dell, de siger det ikke længere er et S-IPS panel i den. Men er panelet så ikke identisk med de der sider i Aceren og Viewsonic'en? P-MVA.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, så er det nok nærmere et S-PVA panel, selvom Samsung godt nok ikke selv har en 20" widescreen med et sådant panel. Dells 2007FP har også et S-PVA, så derfor var det mere nærliggende at panelet kom fra samme producent.
Af Thomas J
Ja det var nok S-PVA han sagde. Min fejl.

Kom så til at se det ikke var en wide model du foreslog. Dell har jo samme model i wide.
Er der noget negativt at sige om det/den, siden du anbefaler den "normale" model?

Det var sådan set en wide jeg havde tænkt på jeg skulle ha.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg anbefalede dig WFP ikke FP. Det er dig der roder rundt i modellerne. Min anbefaling står stadig fast, hvis du kan finde WFP på tilbud - det er den jeg har talt om hele tiden.

WFP burde desuden have et S-IPS panel, nu hvor vi har slået fast at du har fået informationer om FP modellen fra Dell, som ganske rigtigt har et S-PVA panel.
Af Thomas J
Hehe det er en jungle. Men det er vist kun W modellen der er på tilbud pt. ser det ud til, så regner med det var den han snakkede om... Det var ihvertfald en wide jeg var interesseret i.

Ved du man kan returnere en frit udover fragten, hvis man ikke er tilfreds? Nogen skrev et sted man skulle betale 750,- for at få pengene igen.
Men har de ikke 14-dages returret som alle andre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De 750 kr. er returfragtprisen. Så jo de 14 dage gælder, men det koster stadig 750 kr.
Af Thomas J
Ja okay, det er det jeg ikke kan ta ved Dell. Hvad er grunden til man skal gi 750,- for at få lov at returnere en vare i henhold til købeloven?
Jeg kan ikke leve med en skærm med pixelfejl, så det gør jo nok jeg ikke tør bestille en Dell :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Varen skal retur til Holland via fragtmand - derfor koster det 750 kr. Hvis der er fejl der dækkes af garantien koster det ikke noget. Skærme ombyttes på adressen uden omkostninger for køber.
Af Thomas J
Meget muligt, men jeg vil bare ikke risikere en skærm med pixelfejl, som jeg så skal betale 750,- for at komme af med :) Jeg ved godt fejlbehæftede varer er uden beregning. Men det gælder jo desværre ikke pixelfejl.

Desuden ville jeg mene et gigantfirma som Dell skulle ha en fornuftig fragtaftale. De sender jo trods alt en del rundt ^^

Det virker mere som en metode til at forhindre folk i at få lyst til at bruge deres returret, hvis du spørger mig.

Har før købt hardware i UK og de kan sende det herover for ca 200,- så 750,- er lidt svært at forsvare, såvidt jeg kan se.
Brugeravatar
Af hightower
Har hørt fra en bekendt samt læst et andet sted det 'kun' var 350kr? (stadig en absurd pris dog...). De er dog startet på at smide S-PVA paneler i wide modellen, så det er et rent lotteri hvilket panel du får...