Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deadace
Jeg kan forstå at dette er det største proplem på C7705 og det er grunden til jeg er tilbage holdende med at købe dette ellers fremragende tv!
Jeg ved at retentionen opstår meget let, men kan også forsvinde hurtigt igen. Hvad nu hvis jeg spiller spil en halv dag med et interface som så brænder fast, hvor længe går der så før det går væk igen? er der på nogen måde en sammenhæng mellem tid man brænder noget fast og tiden det så tar at forsvinde igen?
Af Mysen
I teorien tager det den samme tid at fjerne en fastbrænding, som den tid det har taget, at den er opstået.

Du kan godt spille en halv dag uden permanente skader. Bare du ikke gør det hver dag ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tommelfingerreglen er strengt taget kun gyldig hvis du ikke laver fastbrænding i de første ~200 timer, da ældningskurven er stejlest her.

Hvis du brænder noget fast imens skærmen hurtigst mister lysstyrke (dvs. i starten), så vil du skulle køre den MEGET længere tid, hvis du venter med at køre en screenwipe indtil du er kommet ned på den fladere del af ældningskurven.
Af deadace
Så i oplever at retention problemet mindskes meget efter de første 300 timer? for jeg har set et køre hos en kammerat som lige har købt et og der synes jeg det var ret slemt! Det stod ikke mange minutter på en skærm med noget menu text, før det hang ved!
Af Colt
deadace skrev:Så i oplever at retention problemet mindskes meget efter de første 300 timer? for jeg har set et køre hos en kammerat som lige har købt et og der synes jeg det var ret slemt! Det stod ikke mange minutter på en skærm med noget menu text, før det hang ved!

Der er desværre også ret stor forskel fra panel til panel selvom det er samme model..

Jeg prøvede 2x Samsung 50ps685.. Som blev behandlet på præcis samme måde.. Og det ene var helt forfærdeligt med retention / burn-in.

Satte jeg en film på via USB så sad menu'en der gerne 40-50 minutter mens filmen kørte før man ikke spottede det længere fra sofa'en..

Det andet derimod oplevede jeg stort set intet med..