Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CHREDE
Hmm er det mig som ikke helt forstår det, eller er der nogen som kan give mig en forklaring forskellen mellem disse skærme, jeg har nu prøvet at læse mig frem til det, men uden held, håber at der en herinde som kan forklare mig forskellen :)

på forhånd tak christian
Af Dillerbabs
Et forsigtigt gæt er at N'et står for nordic så DVB tunerne passer til det nordiske signal. Det er bare et gæt...
Af Mortenn_LG
Hej

Det er korrekt at N står for nordisk model, som er godkendt til det nordiske marked.

På nordiske produkter er der som hovedregel 2 års garanti, pixelsfejls garanti, LG onsite service som kommer ud til kunden hvis produktet fejler noget..

Så undersøg grundigt hvad forhandleren kan tilbyde på modeller uden N i enden af produktnummeret.

Med venlig hilsen
Morten Nielsen
LG
Af Colt
Der har været 3-4 tråde denne uge om præcis disse 2 tv mod hinanden.. Hvis du bruger søge funktionen 30 sekunder vil du finde dem alle..

Men for lige at skære det ned..

N = Nordic.. Du får nodic garanti = Service hos dig hvis du skulle have døde pixel eller andet ud over det ordinære. + At DVB tunerne er klar til Norden..

Uden N = Importet som oftes fra Tyskland og England.
Og her udstiller LG ikke nogen garanti for dig.. Så her afhænger du af butikkens 2 års forbruger garanti..
Og de sætter "næsten" niveauet for disse regler..
+ DVB tuneren kan være lidt mere bøvlet at få sat ordentligt til.. "f.eks i visse tilfælde skal du sætte land til Swe eller Finland" - Men DVB T/C skal stadig kunne virke her!

Ellers er indholdet de samme på 950 og 950n.. Præcis samme panel.. Præcis samme funktioner..

Du kan lige nu spare ca. 800-900 på ikke at købe N.. Men det er derfor vigtigt når du læsser dette oven for at du ved præcis hvad firmaet dækker af fejl osv. på tv'et så du ikke står med et tv med 3 døde pixel og 4 dynamiske og firmaet fortæller dig dit nye tv altså skal have hele 5 døde eller 5 dynamiske før de vil tage aktion..

Hvorimod Nordic har 0 tolerance hvad angår døde pixels på deres FULL HD tv.. eller over 50' tommer.

:) så skulle den høne vist være plukket.
Af TheGreatGazoo
Hvorimod Nordic har 0 tolerance hvad angår døde pixels på deres FULL HD tv.. eller over 50' tommer.
Så du ved mere om LG's pixel-garanti end deres egen (nordiske) support? For det er de i hvert fald ikke selv klar over at de tilbyder :)
Af Colt
har du en død pixel på dit nyindkøbte Nordiske tv.. Som er 50tommer + Full HD..

Så har de sådan en sjov ting kaldet pixel garanti.. = en død pixel er en for meget..

Som sagt hvis du slår disse modeller op, herinde har der være præcis de samme diskussioner om præcis også disse pixel hvor endnu en gut troede det samme med om at det ikke passede hvad jeg siger om deres pixel garanti og efter et opkald fik præcis det samme af vide..

Må nok indrømme at jeg ikke orker at ringe til dem og spørge for dig.. Men vil du købe tv eller vide om det passe bør du ringe og få det bekræftet. Da jeg efter mit køb af 50pk950n fik det bekræftet af deres Service/tekniske afdeling som er selv samme folk som kører ud og laver folks tv i lille Danmark :)

Så må indrømme jeg føler mig meget sikker på hvis mit tv brænde en pixel ud eller lignende at jeg uden problemer får den hjælp jeg mangler fra LG Nordic

Og læser du lidt i den tråd du selv linker til.. Kan du se at du selv. + Andre også finder frem til mange sjove svar :)
Af TheGreatGazoo
Jeg har beskrevet det så mange gange herinde som kontra til alle de ubegrundede udsagn om LG's pixelgaranti, men kan da godt gennemgå det kort igen;

Jeg modtog et LG 50pk550n der ved modtagelsen havde en død pixel*. Jeg tænkte "pyt med det, jeg har pixel-garanti" og kontaktede med det samme LG's telefon support. Her fik jeg oplyst at de tillod 2 lysende/sorte pixels. Tænkte "det kan da ikke passe" og kontaktede deres support via mail for at få en redegørelse på skrfit, her er svaret jeg fik (som også er postet i den tråd jeg linker til:
Hej *****

Alle vores TV solgt i 2011 går under ISO 13406-2 Class II standarden.
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2
Du skal være velkommen til at vende tilbage hvis du har yderligere spørgsmål.

Med Venlig Hilsen.
LG Support Nordic
* Fandt ved nærmere eftersyn ud af at det var en død sub-pixel/en stuck pixel jeg havde. Dem må der være 5 af på en helt ny skærm.

Jeg fik et nyt ind af døren fredag, efter en måned med "trusler" til min forhandler (gav afkald på min returret da jeg blev lovet en ombytning, men det gik noget sløvt indtil jeg satte hårdt mod hårdt).

- Jeg er bare ved at være træt af at folk trækker facts ud af røven når de ikke selv har stået i situationen. Og det sker alt for ofte herinde...
Men jeg håber da at du slipper for at lære sandheden på samme måde som jeg selv gjorde.
Af Colt
Kan jo ikke bruge andre Facts end dem man får direkte fra dem..

Mine er så for 2010 da det var der jeg købte.. Og da de ligger så meget vægt på 2011 reglerne.. Kunne det da lyde som om de har lavet dem om..

Men bør man jo så evt. selv sætte sig ind i inden man køber..

Jeg fandt mine fakta ret nemt. Da der ingen var på deres hjemmeside: Ring og spørg en potent person.. I stedet for at håb på du får det rette ud af en inkompetent talsmand der læser fra skema'et.. Som det også lyder som om du har været igennem..

Men forstår ikke at en smugle selvtægt/ansvar for at sætte sig ind i hvad man køber er svært når man tråds alt smider flere tusind efter sit nye tv..

Men er det en ny politik fra 2011 så går jeg da bare ud fra mit stadig holder fra 2010 som er 0 pixel tolerance..

Så at hade på folk der prøver at hjælpe andre herinde er en helt anden sag..
Vi kan jo ikke gøre det bedre end at oplyse de fakta vi selv er klar over eller har efaring med.. Og som jeg skriver herover.. Må jeg nok indrømme jeg ikke har overskud til at ringe på andre folks vegne for at få de nye fakta da jeg allerede har egen røv dækket ind.

En lille sjov side note.. Er så at hvis man kigger denne uges tråde igennem med LG og deres forsikring.. Så var jeg samme samtale igennem med en anden.. Som sjov nok selv to lidt initiativ selv og ringede.. Og fik så bekræftet en 0 pixel tolerance..

:) Så kunne være sjov med noget offentligt fra LG's egen side..
Af ok_karma
Colt skrev::) Så kunne være sjov med noget offentligt fra LG's egen side..
Præcis - En klar udmelding mangler i den grad! Jeg er så en af dem, der er blevet oplyst at LG Nordic ikke har 0-pixel garanti og der er f****** langt fra et stort rundt nul døde pixels til 2+2+5 døde pixels/subpixels, eller hvor meget, der på dagen oplyses om! For ikke at tale om at garanti-niveauet tilsyneladende skifter fra år til år...hvornår ændres det mon igen?! O-O
Af Ekmani
Der vist en fyr fra LGs service herinde.... Kunne han måske blande sig i debatten og skabe afklaring? Kunne være rigtig rart og god service for os alle:-)