Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Frost
Hej allesammen..

Nu har jeg efterhånden læst en del herinde og har nu endelig valgt at oprette en bruger :)

Står og skal finde mig et nyt tv. Konen er møg træt af at hun ikke kan se tv, mens jeg bruger min PS3. Så nu skal jeg finde en løsning til mit kommende "game room" hehe.

Her er jeg så bare i tvivl. Ville jo godt have flest tommer for pengene, og gider egentlig ikke smide 10.000 kr+ for et tv, som nok kun kommer til at blive brugt til online PS3 gaming.

Har læst lidt frem og tilbage herinde. Så vidt jeg kan forstå, er det lidt en jungle mht "LED" tv og inputlag? I starten ville jeg ikke have et plasma. Men begynder efterhånden at se flere og flere muligheder i en plasma skærm ? Især fordi man kan få de flere tommer for pengene ;)

Hvordan er de plasma skærme på markedet idag, mht burn in osv ? Er det noget jeg bør være bekymret for? Er der desuden andre ting jeg skal holde øje med, hvis jeg går efter et plasma til gamer tv ?

Så er altså lidt forvirret... Skal jeg vælge et normalt Lcd? led? Plasma? eller måske en projektor, for at få størst muligt billede ??

Kom frisk drenge :)
Af Colt
Velkommen til in-put lag junglen... LCD klarer sig bedst til gameing skærme.. De er så desværre bare som regl en del tykkere i røven..

Hvis du kun skal bruge det til gameing flere timer ad gangen.. Så er burn-in på plasma klart noget du skal tage i betragtning.. For er nettop der burn-in klistrer sig på... Faste skarpe logo'er på tv'et som godmorgen Danmarks eller NEWS logo'er..

Og i spil f.eks. bil spil med speedometer og andre faste ting selvom resten bevæger sig.

Så personligt ville jeg gå efter et LCD eller LED..

Har hørt et par fugle synge herinde om at Samsungs LE40c6XX <-- altså 600 noget i røven.. Skulle klare sig kanon hvad angår in-put lag hvis du ikke vil op i den tunge 10.000kr's kasse..

Men jeg har også selv en tråd kørende nettop om samme problem. Bare slim tv :)
Af Frost
Tak for svaret...

Håbede ellers lidt på at det ikke ville være et problem med burn in. Kan godt lide at fx samsungs plasma skærme, er en del tyndere end LCD, og man samtidig får godt og vel 10" mere, til en stadig fornuftig pris :)

Er dette tv fx noget skidt, eller ville det fungere udmærket? Hvis man self ser bort fra at det er et plasma, http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=589094..

Ellers er der det her samsung: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587746 ? Er bare irreterende at det er så "tykt" !! :)

Hvilke plasma skærme klarer sig bedst mht Burn in ? og andre "plasma" problemer ? og kan det virkelig være rigtigt at en spil session på et par timer (eller lidt mere), kan give problemer på en plasma skærm? :)
Af Colt
Ja det kan det.. Især når du tænder det næste dag og kører det samme spil med samme billeder, på samme sted i et par timer :) Så du skal babysitte dit plasma en smugle hvorimod LCD er i den anden banegård.

Jeg prøvede det der google noget..

For et se om jeg kunne finde in-put lag på plasma'en.. For input lag og respons tid er ikke det samme..
Og kan intet finde på dit udvalgte plasma. 1 der er ok med det til spil. og 1 der siger en fanboy bildte ham ind det var godt til spil og nu er utilfreds.. "kort cuttet ned"

LCD'en 655'eren.. Er derimod rost for at være en god gamer skærm.. også hvad angår input lag.
Af Colt
Ret overraskende er den model målt helt ned til 14ms i in-put lag.. Hvilket må siges at være mere end almindelig godt af et tv i den prisklasse osv.

Øjet kan ikke se forskel på 0-30ms på en skærm efter 30ms begynder vi at kunne se lag..

og hvis jeg bare kunne finde et LED med 14ms til en fair pris ville jeg snuppe det med det samme.

Så for at cutte det lidt ned.. Så er det et KANON gamer tv hvad angår lag.

Dens lillebror 530 har også fået kanon gode anmeldelser på div. sider.. For ikke at sige top anmeldelser.

Og så har du mpeg4 og dvb-T/C så du kan altid smide det til kablet og køre lidt almindelig tv med det også.
Af Frost
Det lyder fornuftigt :)

Hvorfor fanden kan samsung ikke finde ud af det med inputlag på deres LED skærme ?! Er det ikke mere eller mindre kun belysningen der er anderledes på en LED skærm ? Eller er der andre faktorer der spiller ind? Udover self at det hele skal fylde mindre..
Af Colt
det er desværre ikke kun Samsung der ikke kan finde ud af det..

Den bedste og billigste Samsung LED som går helt ned til (og hold nu fast) 34ms i gameing mode med alt luksussen slået fra 8705 modellen.. Som altså koster en rigtig god mønt hvis du bare vil have en smal LED fladskærm.

Men skal du have et 40-47 tommer led til gameing.. Som jeg også oplyser i min egen tråd hvor jeg håber på nogen har et godt alternativ.

Så slipper du ikke med under 10.000kr for dem... Hvilket er vildt mange penge for et tv der bare skal have HD / tynd ramme og lav in-put lag..

!:( !:( !:(
Af Frost
Det er sgu lidt noget øv... Tror sgu bare jeg snupper mig et lcd tv og venter med at fyre en masse penge af, til OLED er til at betale :D

Men tusind tak for svarene :)
Af lennon
Frost skrev:Det er sgu lidt noget øv... Tror sgu bare jeg snupper mig et lcd tv og venter med at fyre en masse penge af, til OLED er til at betale :D

Men tusind tak for svarene :)
Køb for en sikkerhedsskyld hellere 2, for der kommer til at gå laaaaaannng tid . . !:(
Af Colt
fik af vide fra en samsung medarbejder at OLED er så dyre at lave at de nok aldrig bliver rigtig relevante for hverdags forbruger, grundet prisen.

Men at de derimod vil arbejde hen imod at få så meget af teknologien over til LED så der kommer mere af f.eks. samsungs 9000 modellen som jo heller ikke ligefrem er det jeg vi kalde fed i røven :)

Så ja lader til der kommer til at gå Lææææææænge før OLED kommer rigtig på marked hvis det overhoved gør i rigtige tv størrelser.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er det jo ikke kun tykkelsen OLED brillierer med. Der er nogle fysiske egenskaber ved LCD som aldrig kan undertrykkes, såsom betragtningsvinklerne, så det vil aldrig blive det samme som OLED.
Af Colt
:) prøver på ingen måde at undervurdere OLED teknologien..

Prøver derimod bare at gøre det klart at Samsung i alt fald vil gøre hvad de kan for at overføre en del af den teknologi til deres andre serier/produkter for nettop at gøre det muligt for dødelig at betale sig for det i den nærmeste fremtid.

Hvilket jeg egentlig ikke syntes virker helt tosset.
Af PhDream
Colt skrev::) prøver på ingen måde at undervurdere OLED teknologien..

Prøver derimod bare at gøre det klart at Samsung i alt fald vil gøre hvad de kan for at overføre en del af den teknologi til deres andre serier/produkter for nettop at gøre det muligt for dødelig at betale sig for det i den nærmeste fremtid.

Hvilket jeg egentlig ikke syntes virker helt tosset.
Hvor får du disse "informationer" fra?