Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Har brug for ekspert hjælp , da jeg ikke helt er på hjemme bane ved køb af Flad-skærm.

Har fået tilbudt en KDL55EX500 til 7500-8000 kr. Den er med 3 års ekstra garanti og ikke engang taget ud af pappet endnu. Det er en arbejdskollega som har købt den og først fandt ud af at den var for stor til deres "reol da de kom hjem med den.".

Kan se den normal kan købes for 10k og har fået at vide at der også er 3 års ekstra garanti med..som de har givet 5k for. Er det et dårligt køb iforhold til Samsung/Panasonic som jeg har haft kigget en del på.

Vil ikke risikere at købe katten i sækken, da jeg INTET forstand har på SONY fjernsyn. Så skal jeg købe det Sony tv eller vente og finde et Samsung / panasonic.

1000 tak for den hjælp jeg får.

De bedste hilsener

Dennis P.
Af Dennisp
Ingen gode råd? Om hvorvidt jeg skal holde mine fingre fra den Sony fladskærm.

MVH

Dennisp
Dennisp skrev:Har fået tilbudt en KDL55EX500 til 7500-8000 kr. Den er med 3 års ekstra garanti og ikke engang taget ud af pappet endnu. Det er en arbejdskollega som har købt den og først fandt ud af at den var for stor til deres "reol da de kom hjem med den.".

Kan se den normal kan købes for 10k og har fået at vide at der også er 3 års ekstra garanti med..som de har givet 5k for. Er det et dårligt køb iforhold til Samsung/Panasonic som jeg har haft kigget en del på.
Den ekstra garanti har ikke kostet 5k (forhåbentlig ikke da), og jeg forstår ikke helt hvorfor din kollega ikke bare fik det byttet til et mindre TV istedet for at sælge det med et større tab, men bortset fra det, så virker det som et godt (næsten for godt?) tilbud du har fået, da Sony EX500 et ganske fint TV som normalt koster omkring 10k.
Af JesperAndersen
Der følger vel en org. kvittering med som viser hvad der er betalt for hhv. TV og forsikring ?
- i bekræftende fald, synes jeg at der virker som et fint køb ( - men ja, underligt at din kollega ikke blot returnerede TV'et.....)
Brugeravatar
Af David Munch
Kommer an på dine behov. Jeg vil absolut mene at der er andre TV som ville være mere interessante at kigge på i den prisklasse, såsom LG 50PK950N.
Af PhDream
David Munch skrev:Kommer an på dine behov. Jeg vil absolut mene at der er andre TV som ville være mere interessante at kigge på i den prisklasse, såsom LG 50PK950N.
Nu er det blevet kutyme herinde, at foreslå folk at kigge på/købe plasma, uanset om man spørger til plasma eller ej.

Der er forskel på et 50" og 55" tv.

Og ja, hvis alt er i orden, og der er kvittering med til tv'et, er 55EX500 et rigtig godt køb til 8000 kr.
Af lennon
Nu er det jo sådan, at plasmateknologien som udgangspunkt giver bedre billedkvalitet i alle prisniveauer . Men derfor er det ikke nødvendigvis bedste valg for alle . Og jeg vil også godt understrege,at der er væsentlig forskel på 50" og 55", - så til nævnte pris et godt køb .
Brugeravatar
Af hans123
Køb det !

Har selv samme tv. Og er rimlig tilfreds med det.

Brug lidt tid på at indstille det og slå alt billed forbedring. Og det laver et helt fint billede.
Af THM
hans123 skrev:Køb det !

Har selv samme tv. Og er rimlig tilfreds med det.

Brug lidt tid på at indstille det og slå alt billed forbedring. Og det laver et helt fint billede.
du mener slå alt "billedforbedringskredsløb" fra ;)

jeg vil også mene det er et rigtig godt tilbud hvis alt er iorden :)
Af Dennisp
1000 tak for jeres hjælp, jeg har købt fjernsynet.

Jeg bød 7500 kroner og det sagde han ja til. Dertil følger der ekstra garanti med. Ja alt er med regning ellers havde jeg ikke turde købe det.

Det var købt i Fona..og han havde fået at vide at de ikke tog et fjernsyn tilbage som der var købt ekstra garanti på.

Nu glæder jeg mig til at hente Flad-skærmen og sætte det op , det bliver rigtig nice.

Endnu engang tak for jeres respons...havde ikke turde gå videre uden den feed-back jeg fik af jer.

God weekend

Dennisp
Af PhDream
Det lyder meget mærkeligt.

For det første, har man lov til at ombestemme sig mht. ekstra forsikring. Dvs. at du har en slags fortrydelsesret på forsikring. Har prøvet det selv. For det andet, kan man sagtens returnere en vare, selv om der er forsikring på. Det har jeg også prøvet. :)
Af Colt
Er Fona på ingen måde forpligtet til. Hvad angår at tage det tilbage hvis du har hentet det i butikken.

En anden ting der så skal siges med den ekstra forsikring er at Fona's medarbejderen får en lille bonus til egen lomme for hver ekstra forsikrings salg han laver.. Så er nok derfor den lille ekstra historie er blevet tilføjet..

Men online køb = 14 dages fortrydelsesret..
Købt fysisk i butikken = ingen fortrydelsesret på velfungerende tv. Så det vælger butikken helt selv om er en ekstra service de vil yde.

Og ja lyder som du får et fint tv til prisen..

Så pøj pøj med det.