Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Colt
Er jo smag og behag.. Ville personligt i den prisklasse tage en 50PS7705 Samsung med 3d .. eller 50PX950N fra LG.. Og ellers er der jo også Panasoinc V20
Af MicBWH
Som du siger så er det en smagssag.

umiddelbart skal jeg se dem IRL for det kan komme på tale. For mener selv Phillips er det pæneste. Men det hjælper jo selvfølgelig ikke hvis det andet ikke følger med ;-)

Men tak for info. Er allerede igang med at finde lidt mere info om dem du nævner. Men ikke meget at komme efter.
Af lennon
MicBWH skrev:Som du siger så er det en smagssag.

umiddelbart skal jeg se dem IRL for det kan komme på tale. For mener selv Phillips er det pæneste. Men det hjælper jo selvfølgelig ikke hvis det andet ikke følger med ;-)

Men tak for info. Er allerede igang med at finde lidt mere info om dem du nævner. Men ikke meget at komme efter.
Design er en smagssag, - og der vinder Philips helt klart i os Euroræeres øjne . Men korrekt billedgengivelse er ikke en smagssag - og der vinder de nævnte plasma . Forvent ikke at du selv kan afgøre bedste/mest korrekte billede IRL . I butiks-lyshelvede som Giganten og Fona , vil almene brugeres øjne drages mod pang farver og steril skarphed ( a-la Philips), hvor imod mere korrekt billedgengivelse ( a-la- PanaV20) vil se lidt fladt og kedeligt ud . Men hjemme i normal stuebelysning er virkeligheden ofte en helt anden . .
Et par test som er meget i tråd med Flatpanels egne test, - altså test fra seriøse (bedste billede) testsites : http://www.avforums.com/review/LG-PX990 ... eview.html
http://www.avforums.com/review/Samsung- ... eview.html
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 624748.htm
Af MicBWH
Trods jeres forslag er jeg næsten helt sikker på jeg køber ovenstående TV. Jeg er simpelthen vild med det. Og ikke mindst prisen.

Så inden jeg gennemføre det endelige køb så kom gerne med jeres Udspecificeret forklaringer hvorfor andre skærme i samme prisklasse er bedre eller dårligere. 52PFL8605H er godt nok forberet til 3D. Men det er ikke det der er afgørende for jeg vælger dette.

Tv kommer til at køre mange timer om dagen. Og det er både alm tv + PS3 og film. Ja skærmen er vel næsten familiens samlings punkt :-p
Af PhDream
Hvorfor skal folk overtale dig til at vælge et andet tv, når du allerede (næsten) har besluttet dig?

Du har bedt folk om råd. Det har du fået. Alligevel holder du fast i, at du nok vælger Philips og at du er vild med designet.

Hvis du er vild med designet og næsten sikker på at købe tv'et, hvorfor spørger du så om råd? Hvilket svar forventer du at få?
Af lennon
Enig m_ PHDream . Hvorfor spørger du egentlig? Du har nu fået nogle alternativer som er synligt bedre billedperformere , men uinteressante vs Philips design . Så følg da din egen mavefornemmelse . .
Af MicBWH
Jamen jeg har skam fået svar. Kan lidt fornemme at det er en religion hvad angår mærker. Men hvad er det der gør de andre skærme bedre i forhold til mit valg kontra pris.? Hvis jeg var up to date med fladskærm verdenen havde jeg jo ikke behov for at spørge jer. Så igen hvad er det der gør de nævnte skærme bedre? Og nej jeg vil ikke gå på kompromi med kvalitet i forhold til design. Men efter som jeg ved de nævnte skærme ikke rigtigt finder noget der gør nogen bedre end andre så står jeg stadig samme sted. Ja det kan måske godt være fordi jeg ikke forstår de smarte betegnelser af de forskellige ting i skærmen. Mit argument for mit valg nu er design. For jeg har ikke andet at læne mig op af. Det eneste jeg til nu har fået ud af den tråd er et par link uden argument for hvorfor de skulle være et bedre valg? Beklager det er lidt sammenhængende. Men er skrevet fra Mobil.
Af THM
de nævnte skærme med undtagelse af px950n er også testet her på siden. det er philips 8605h også så via testene kan du afveje fordele og ulemper imod hinanden :)
vil dog sige at philips 8605h får en udmærket test, omend ikke ligeså god som panasonic V20 og samsung ps50c7705
Af MicBWH
Jeg har lige kigget lidt ekstra på samsung ps50c7705. Og kan godt "overtales" :-)

Men lige et par spørgsmål. For at bruge WiFi skal jeg så købe en Samsung wifi USB pind. Eller virker andre alternativer?

Hvordan er den at se på hvis der er meget lysindfald i stuen?

Har siddet og læst en del nu. Og tror turen går til Elgiganten i morgen og kigger på ps50c7705.
Af MicBWH
Så er der bestilt

Samsung PS50C7705
Samsung S2 HDD 320GB 2,5" Piano Black

Hos Wupti..

Nu kan man så kun gå og glæde sig til at få sparket det gamle Medion ud som ellers har gjort det godt :-)

Tillægsspørgsmål.
Jeg har Zaptor og vil i forbindelse med mit ny TV godt have kortet derop.
Jeg har et rødt Viaccess CA modul liggende fra Yousee. Vil det virke til zaptor kortet?
Af Colt
PhDream skrev:Hvorfor skal folk overtale dig til at vælge et andet tv, når du allerede (næsten) har besluttet dig?

Du har bedt folk om råd. Det har du fået. Alligevel holder du fast i, at du nok vælger Philips og at du er vild med designet.

Hvis du er vild med designet og næsten sikker på at købe tv'et, hvorfor spørger du så om råd? Hvilket svar forventer du at få?

Hvis man har besluttet sig, hvorfor så starte en tråd??

Man starter vel en tråd for at høre om der er andre muligheder eller noget man har overset..

Er da ingen her der tvinger folk til at træffe andre valg, en hvad du selv syntes om... Syntes derimod da kun trådstarter burde være glad for han får så meget interesse / hjælp i alle retninger.. Og derfra så kan træffe sit eget valg.

Om du så hjælper eller skal af med galle er jo så en anden sag.
Senest rettet af Colt 13 mar 2011, 11:03, rettet i alt 1 gang.
Af Colt
MicBWH skrev:Jeg har lige kigget lidt ekstra på samsung ps50c7705. Og kan godt "overtales" :-)

Men lige et par spørgsmål. For at bruge WiFi skal jeg så købe en Samsung wifi USB pind. Eller virker andre alternativer?

Hvordan er den at se på hvis der er meget lysindfald i stuen?

Har siddet og læst en del nu. Og tror turen går til Elgiganten i morgen og kigger på ps50c7705.
For at få trådløst på den skal du have en Samsung USB dongle.. Og ellers et internet stik i siden på den og du får net muligheder..
Hvad angår lys klarer den sig kanon godt efter min mening.. Især i forhold til LG's plasma modeller som har virkelig meget reflektion.

Og så ellers pøj pøj med det nye tv.. Du skal nok blive glad for det..

"og syntes det er lidt sjov du endte op med det i forhold til teksten længere oppe"
Af MicBWH
Ja du har helt ret.

Men med en rabat på 48% på det Phillips TV så bliver man jo lidt vild.

Men samtidig har jeg jo så også læst de sidste mange dage. Og det er jo med jeres hjælp jeg er kommet frem til det valg jeg har gjort. Jeg har også været ude fysisk og kigge på Plasma og LED. Ikke lige nogen af de omtalte her. Men tæt på. Og synes bare Plasma så bedst ud. Der kan være mange grunde til det tog sig bedst ud i butikken. Men sammenlignet med test og omtale herinde samt andre forums var jeg ikke i tvivl.
Jeg har et forvejen et 10000kroners Medion plasma som er 6 år gammelt. Når jeg ikke kan tag livet af det skal jeg hellere ikke frygte et Samsung tror jeg.

Jeg har også tænkt på lidt omtale herinde om 2011 modeller som er på vej. Og ud fra det tror jeg også det omtalte Phillips falder meget. Og måske derfor jeg kan købe det så billigt allerede.

Men jeg er selv overbevist om jeg har truffet et godt valg med det Samsung.