Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BetteBent
Mit TV er magen til dit. Jeg købte det originale Samsung Slim beslag, selvom det er lidt dyrt (ca. 850 kr. hos Proshop) synes jeg det er OK, så ved man at det passer og kan holde til dette lækre fjernsyn :)
Af Mysen
Sjavse skrev:PS: Og så løfter det fjernsynets vægt i alle fire skruer og ikke kun i de to øverste.
Lige præcis dette giver måske dig en trykhedsfølelse, men tv'et kan nu godt holde til at hænge i toppen, for det er det bygget til.

Og jeg kan kun stærkt anbefale at holde sig til et beslag med wire, for jeg har godt nok selv haft meget glæde af, at kunne komme til indgangene.

Hvis du er usikker på, om kvaliteten er i orden på det beslag, du har købt, kan du sende det retur. Og evt. købe det beslag irev har linket til. Ellers venter vi bare yderligere et par uger til han har fået det hængt op, og kan komme med en anbefaling (hint).

Hvis du ikke tør de billige produkter, kan jeg godt anbefale det originale beslag. Jeg ville i hvert fald ikke selv være foruden muligheden for at trække tv'et ud, selv om det virker solidt med et beslag, der er skruet i væggen 8 steder.
Af lrev 1-2
Hej.

jeg havde selv sådan et metal slim beslag før-det sad pænt bag min Pioneer 507-men man kan risikere at det sidder for "yderligt"..læs højt bag tv,så det bliver synligt når man står op i nærheden af tv...det e ikke godt nok til mig,så derfor tog jeg det ned da jeg fandt ud af at jeg kunne skimte det det bag SHARPèn...(le925)

Om det havde været det samme med mit Samsung tv ved jeg ikke,men denne kopi jeg har købt nu VED jeg sidder rigtigt bag tvèt,og det er i en flot kvalitet til prisen.
og ja...så har man mulighed for at sætte tv på "støtteben"..smart.

lrev
Af Sjavse
Mysen skrev:
Sjavse skrev:PS: Og så løfter det fjernsynets vægt i alle fire skruer og ikke kun i de to øverste.
Lige præcis dette giver måske dig en trykhedsfølelse, men tv'et kan nu godt holde til at hænge i toppen, for det er det bygget til.

Og jeg kan kun stærkt anbefale at holde sig til et beslag med wire, for jeg har godt nok selv haft meget glæde af, at kunne komme til indgangene.

Hvis du er usikker på, om kvaliteten er i orden på det beslag, du har købt, kan du sende det retur. Og evt. købe det beslag irev har linket til. Ellers venter vi bare yderligere et par uger til han har fået det hængt op, og kan komme med en anbefaling (hint).

Hvis du ikke tør de billige produkter, kan jeg godt anbefale det originale beslag. Jeg ville i hvert fald ikke selv være foruden muligheden for at trække tv'et ud, selv om det virker solidt med et beslag, der er skruet i væggen 8 steder.
med det beslag jeg linker til så kan man med lethed løfte fjernsynet ned af beslaget hvis man skal til bag på, eller bare vippe det ud af.
Af Sjavse
lrev 1-2 skrev:Hej.

jeg havde selv sådan et metal slim beslag før-det sad pænt bag min Pioneer 507-men man kan risikere at det sidder for "yderligt"..læs højt bag tv,så det bliver synligt når man står op i nærheden af tv...det e ikke godt nok til mig,så derfor tog jeg det ned da jeg fandt ud af at jeg kunne skimte det det bag SHARPèn...(le925)

Om det havde været det samme med mit Samsung tv ved jeg ikke,men denne kopi jeg har købt nu VED jeg sidder rigtigt bag tvèt,og det er i en flot kvalitet til prisen.

lrev

Ja hvis ens fjernsyn er VESA 400x400 så vil man kunne se toppen af det hvilket ikke er super smart, men hvis fjernsynet fx. er 200x200 så kan man ikke se det
Af lrev 1-2
Sjavse skrev:
lrev 1-2 skrev:Hej.

lrev

Ja hvis ens fjernsyn er VESA 400x400 så vil man kunne se toppen af det hvilket ikke er super smart, men hvis fjernsynet fx. er 200x200 så kan man ikke se det
ja...præcis-og det er netop det trådstarters tv er 400x400-så derfor blot en "advarsel"..da det ikke er så fedt at se på

lrev
mettefold skrev:Er der nogen der kan svare mig på om sådan et beslag kun dur til en solid murstensvæg eller om det også er muligt på en gipsvæg?
Hej.
Det kommer ikke så meget an på selve beslaget,men mere på hvad du bruger af plugs....brug de rigtige til GIPS.

LREV
Af WhiteDog
Der er nu ikke noget galt i at hænge det på de 2 øverste. Hvis du har haft kigget ind i selve tv'et og set hvordan de hersens beslag sidder fast, så ville du ikke være i tvivl om, at det holder. Til LCD/LED ville jeg ikke tvivle på alle de alternativer der er til samsung slim beslag. Skærmene vejer jo stort set intet, så selv et slik-snørebånd ville helt sikkert være ok.

Det er mere med plasma'erne. Både 50, 58 og 63'erne er relativt tunge, så her ville jeg på ingen måde bruge andet end dem Samsung anbefaler.