Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har lige købt ny lejlighed. Så skal der så klart et nyt tv også :)
Har kigget meget frem og tilbage, læst dvs. tråde. Men synes det er svært at afgøre, hvis det skal være plasma eller LED. Det skal siges der skal bruges mest til at se film med, via en WD live boks.
Et krav, det skal været stort... ;)
Har kigget på et Sony 60ex700. Virker som om det er meget value for money.
Af Mysen
60PK950n, hvis du vil have value for money. 60PX950n eller PS63C7705, hvis du vil have noget, der er virkelig lækkert.

60EX700, hvis du har en meget lys stue, eller hvis du bare generelt er mere til billedet på et LCD tv. Det er dog absolut ikke value-for-money. Det er en fin skærm, men den er altså ikke billig, og jeg ville foretrække en af de andre 3. Det vil du også, hvis du sætter billedkvaliteten højt, og iøvrigt oftest ser film om aftenen.
Af newport
Tak for dit svar :)

Okay, skal kigge lidt på de LG skærme som du anbefaler.
Det er ikke for jeg har noget forkærlighed for LCD/LED, i dag har jeg et Panasonic 42G20. Super tv, bare lidt for lille nu 8)
Jeg var ude og kigge på et Samsung PS58C6505 i elgiganten i dag. Så meget godt ud. Synes bare man har læst så meget omkring buzz lyd osv. med samsung plasma skærme...?
Af Mysen
Det har man... Men det har man også om netop G20, og så må man sige, at du allerede ved, hvad du kan forvente ;)
Af WhiteDog
Du har ret i at der kan være problemer med Buzz og retention på Samsungs Plasma'er. Men du kan så tage dig til takke med at de har en fremragende service, hvor DE kører ud til dig og fixer problemet. Det panel de så udskifter hos dig, vil du sikkert aldrig få problemer med. Det virker lidt som om at det er deres high-grade paneler de bruger til reparationer, but who knows :)