Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ronnie
Hej alle,

jeg skal nu have mit første fladskærms TV. Jeg har besluttet mig for, at det skal være Panasonic TH-42PZ85E, som jeg kan få for lige under 9000,-. Men med tanke på den lave kurs på den svenske krone, overvejede jeg meget, om jeg ikke skulle købe det i Sverige. Så kan det jo også være, at jeg kan få et 46" for samme pris :)

Nu håber jeg så, at I ikke kan hjælpe mig med at få svar på nogle spørgsmål:

1. Er der teknisk nogen forskel på de modeller, som de sælger i Sverige i forhold til DK?

2. Er der nogen forskel mht. garanti og sikkerhed for mig som køber?

3. Hvordan kan jeg nemmest finde den billigste forhandler i Sverige? Dvs. er der f.eks. en svensk side i stil med hifipriser.dk?

4. Har nogen af jeg gode erfaringer med køb i Sverige og levering til DK og evt. hvor?

5. Jeg bor lige uden for København, og kan derfor godt køre til Malmø for at købe fjernsynet, men er der nogen butikker her I kan anbefale?

Jeg glæder mig som et lille barn til at få mit nye fjernsyn og ser frem til jeres svar.

På forhånd tak,
Ronnie[/list]
Af Møffe
Du kan nok ikke gøre det meget billigere end fra dustinhome.dk, som er billigst på hifipriser i øjeblikket.

Se svenske priser nedenfor.

http://prisjakt.nu/kategori.php?k=s3338 ... =s33383331

Fyndbörsen har der tidligere været skrevet godt om. Kan se at der kan være penge at spare på 46". Men 9000 kommer den ikke ned på.
Af Christian.Nissen
Det her med at købe hardware og fladskærme i udlandet (og særligt i lande tæt på Danmark) er super interessant. Der vil til tider være rigtig mange penge at spare.

Jeg har selv købt alle dele til min private pc i danmark. Jeg så også lige i denne uge, at store danske elektronik webshop proshop, nu også sælger deres varer i sverige på http://www.proshop.se, til svenske priser. Der vil givetvis også være nogle penge at spare på diverse fladskærms modeller.
Af MKT
Da jeg for nyligt købte nyt tv kiggede jeg også lidt i Sverige, men jeg synes de virker til at have samme pris eller højgere lige præcis når det gælder tv. Skal ikke kunne sige noget om EDB-udstyr.

Desuden er der mange producenter der ikke dækker noget når det er købt i et andet land. Ironisk nok dækker eks. LG's Nordic garanti kun i det land den er købt i.