Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Geebus
Hej Flattv

jeg er på jagt efter nyt tv 40-46 tommer, helst LED.

og står mellem Samsungs: UE40C7705

og LG LED-TV 42LE8500

men så kommer spørgsmlet, efter jeg er begyndt at læse lidt, så kommer de forskellige huse med deres 2011 snart?! (hvornår?)

Men hvad kommer der til at ske med de gamle modeller, vil de falde i pris eller udgår de fuldkomment?

- skal siges at jeg bruger skærmen til TV og PS3 så generelle tips/erfaringer med ovenstående vil også være kærkomment :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Brug lige et par minutter på at læse de artikler vi har om producenternes 2011-lanceringer først:
http://www.flatpanels.dk/artikler.php

Det er ikke alle modellerne vi har lanceringsdatoer eller priser på endnu.

Ja, de gamle modeller falder i pris og ja, de udgår stille og roligt. Det er ikke til at sige hvad der sker først, da det afhænger af restlagrenes størrelse.
Af MKT
LG's LCD modeller er generelt bedre end Samsungs.

2010 modellerne èr udgået af produktion.

De nye modeller bliver lanceret april/maj-ish.

LCD med LED er oftere ikke så godt som almindeligt LCD. Undtagelsen er LED Backlight med local dimming.

Køber du LG kan det anbefales at købe en N-model da du så er bedre sikret mod fejl. Køber du en ikke nordisk model anbefaler jeg at købe en forsikring lignende securator.dk's.
Af Geebus
Kan også godt lide LG designmæssigt, men jeg stejler lidt over at deres stik vender bagud :-(

grunden til at jeg kigger på ikke N model fra LG er ren prisbesparelse, mener det er 6000 kr billigere for samme model
Af MKT
Ja lidt over 4000 i forskel.

Du kan få vinkler til HDMI stik så du kan få det rigtig tæt på væggen.

Som jeg skrev før er et alternativ at købe forsikring ved eks. securator.dk der yder den samme garanti som N-mærket ville have gjort. Nogen siger det er spild af penge, men du får et tv til 8500 der normalt koster 11000 (+/- en plovmand)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk dog, at med vinklede stik, så er det stadig begrænset hvad du kan få plads til. Et vinklet stik vil dække for alt i retning af knækket, så du kan få 2 HDMI-stik (vinklet i hver sin retning) ind bagi. Derefter vil disse dække for alle de andre porte.
Af Geebus
Men det vides stadig ikke hvornår Samsung kommer med deres 2011 modeller om det først er sommer eller om det er oppe over?
Brugeravatar
Af bendix
Så vil jeg gøre opmærksom på at jeg har bestilt et D8005 i 46" hos hifiklubben idag. Med levering indenfor 2 uger maks :)

Så røg mit BeoVision 10 øv øv øv. Men skulle lige prøve 3D.

Det kan blive en dyr fejltagelse.
Af xpo_dk
bendix skrev:Så vil jeg gøre opmærksom på at jeg har bestilt et D8005 i 46" hos hifiklubben idag. Med levering indenfor 2 uger maks :)

Hvad måtte du betale for den?
Brugeravatar
Af bendix
De sagde at de regnede med 16.990.

Jeg betaler jo først når den ankommer til butikken. :-)
Af lennon
bendix skrev:Så vil jeg gøre opmærksom på at jeg har bestilt et D8005 i 46" hos hifiklubben idag. Med levering indenfor 2 uger maks :)

Med mindre ,at der er sket lidt af et gennembrud bør man vælge plasma hvis man mener det alvorligt mht 3D. Men designet på D8005 er godt nok nice ud fra billederne .
Brugeravatar
Af bendix
lennon skrev:

Med mindre ,at der er sket lidt af et gennembrud bør man vælge plasma hvis man mener det alvorligt mht 3D. Men designet på D8005 er godt nok nice ud fra billederne .
Jeg tror ikke at jeg mener 3D sindsygt alvorligt, men hvad jeg kan læse mig frem til så burde det på denne model have oppet sig en del.

Bliver ihvertfald spændende at se.

Designet ser lækkert ud, men nu ikke på højde med mit tidligere TV :-)

Men jeg glæder mig meget til at modtage det, dog også med lidt nervøsitet