Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
Har lige købt et 50PK760N til soveværelset, mest fordi det nok er det bedste 50" under 6000 kr.

Det er et godt tv til de penge, men det er IKKE godt i dagslys. Det kan ikke engang måle sig med et Panasonic X20, for slet ikke at tale om et LED, som f.ex. EX700. I de rette omgivelser, klarer tv'et sig rigtig fint, men man skal ikke have for meget lys i rummet, før billedet bliver for mat/udvasket/livløst.
Af Caroline
Hej

Takker igen for alle jeres svar:) Jeg har lige et par absolut sidste spørgsmål:)

I Bilka har de i denne uge PK350N til 4999 kr. Og det lyder jo som et godt tilbud, hvis det, som Mysen siger, er mere eller mindre det samme TV, som 550'eren, bare med lidt færre antal HDMI udgange, hvilket jo som Yakken skriver, let kan klares. og en dårligere grundindstilling.

Hvis jeg køber det via Bilkas hjemmeside har jeg 14 dages returret, ik?, og hvis der så er alt for meget buzz mv. kan jeg sende det tilbage, eller aflevere det i nærmeste Bilka?

Kan jeg bare bruge de indstillinger der er angivet i testen af PK950'eren eller?

Andet jeg bør vide inden jeg bestiller tv'et?

Håber på et hurtigt svar, så jeg kan få det hjem..

Endnu engang rigtig mange tak for alt jeres hjælp.

Caroline
Af Mysen
Alle dine overvejelser passer fint, og du kan godt købe billedet nu.
Du kan ikke bruge indstillingerne fra PK950n, da det er et andet tv og har THX profil, som han har justeret fra. Der er dog indstillinger fra testen på avforums.com selv om de ikke ligefrem gør det overskueligt på samme måde, som Rasmus gør...

Testen findes her
Af causelessmeteor
Jeg har selv en lg p250 og min veninde pk350 og kan sige at belysning på skærmen er et KÆMPE problem, hvis du da ikke har mørklægnings gardiner...

Jeg vil i stedet anbefale samsung ps50c685 men der er mindre problemer med belyst skærm end de ovenstående.. Har kigget på skærmen i forretning og hjemme hos en ven som lige har købt det og der var problemet halvt som slemt som lg plasmaskærmene.
Så derfor køber jeg selv ps50c685 her den 28, hvor skattepengene vælter ind på kontoen. Og fjernsynet har meget mere at byde på, f.eks 3d, bedre kalibrerings mulighederne end pk250/350, dlna, afspilning af avi og hd formater i usb stikket i siden og selvfølgelig billeder og mp3.

Helt bestemt a value for money plasma tv.

Har haft pk250 i lidt over et halvt år og min veninde har haft pk350 i 2 måneders tid og belysningen er virkelig et kæmpe problem, men flot design. Dog har samsung tvet et meget federe design og så kommer det med 3D :-) sender et link til komplett hvor det koster kun 6990.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=60 ... 34E45CBAB6

Selv er jeg meget begejstret for dette tv og hvad det kan byde på:-) cant wait til den 28 heh

Og der er en anmeldelse af tvet her på flatpanels og tvet klarer sig faktisk ret godt i forhold til prisen. Og med dette tv kan man godt se tv i dagstimerne, dog vil der dog være lidt reflektioner, men bedre en lg modellerne:-) Og så har samsung pixel garanti i norden:-) Det reklamer de ihvertfald for.

Mvh Søren Pedersen
Af netfors
causelessmeteor skrev:Jeg har selv en lg p250 og min veninde pk350 og kan sige at belysning på skærmen er et KÆMPE problem, hvis du da ikke har mørklægnings gardiner...

Jeg vil i stedet anbefale samsung ps50c685 men der er mindre problemer med belyst skærm end de ovenstående.. Har kigget på skærmen i forretning og hjemme hos en ven som lige har købt det og der var problemet halvt som slemt som lg plasmaskærmene.
Så derfor køber jeg selv ps50c685 her den 28, hvor skattepengene vælter ind på kontoen. Og fjernsynet har meget mere at byde på, f.eks 3d, bedre kalibrerings mulighederne end pk250/350, dlna, afspilning af avi og hd formater i usb stikket i siden og selvfølgelig billeder og mp3.

Helt bestemt a value for money plasma tv.

Har haft pk250 i lidt over et halvt år og min veninde har haft pk350 i 2 måneders tid og belysningen er virkelig et kæmpe problem, men flot design. Dog har samsung tvet et meget federe design og så kommer det med 3D :-) sender et link til komplett hvor det koster kun 6990.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=60 ... 34E45CBAB6

Selv er jeg meget begejstret for dette tv og hvad det kan byde på:-) cant wait til den 28 heh

Og der er en anmeldelse af tvet her på flatpanels og tvet klarer sig faktisk ret godt i forhold til prisen. Og med dette tv kan man godt se tv i dagstimerne, dog vil der dog være lidt reflektioner, men bedre en lg modellerne:-) Og så har samsung pixel garanti i norden:-) Det reklamer de ihvertfald for.

Mvh Søren Pedersen
Pixel garantien kan jeg stå inde for ved Samsung...Jeg havde 3 pixelfejl, og de kom og byttede panelet uden det mindste brok :)
Af causelessmeteor
Og på linket medfølger der kalibreringen og det virker faktisk ret godt.

Only 18 days 2 go :-) Vil være en bryd på væggen og det problem med bagudvendt stik er heller intet problem, da man kan købe hdmi adapter med vinkel på, så det er nemt at sætte det på væggen. Bruger det selv til min pk250. og vinkel hdmi adapter koster kun omkring 39-40 kroner på nettet, kan sende link hvis behøves.
Af causelessmeteor
pryd*

Fedt nok, så er det altså sandt med pixel garanti med samsung, endnu en grund til at vælge samsung fremfor lg.
Af lennon
causelessmeteor skrev:pryd*

Fedt nok, så er det altså sandt med pixel garanti med samsung, endnu en grund til at vælge samsung fremfor lg.
Øhhh . . ? mig bekendt yder LG da fuld pixel garanti, og har også en parallel til Samsungs prestige-service ? ? . Og helt OT, så laver LG forøvrigt bedre top LCD/LED TV end Samsung . Men LG halter retfærdigvis lidt på features . .
Af deluxe
Vil også mene at i et lyst rum bør man fravælge LG's modeller , har selv en 60LG250n, som har masser af genskær.

Men synes at pana klarer genskær fint i f.eks G20 modellen, selv X serien er væsenligt bedre end LG i lyse rum.

Mht manglende hdmi, der bør man bare smide en forstærker til.
Alt udstyret til den og et stik til tv'et.
Det er alligevel den eneste måde at få en ordentlig lyd på.
Af MKT
deluxe skrev:Vil også mene at i et lyst rum bør man fravælge LG's modeller , har selv en 60LG250n, som har masser af genskær.

Men synes at pana klarer genskær fint i f.eks G20 modellen, selv X serien er væsenligt bedre end LG i lyse rum.

Mht manglende hdmi, der bør man bare smide en forstærker til.
Alt udstyret til den og et stik til tv'et.
Det er alligevel den eneste måde at få en ordentlig lyd på.
Kan være der er forskel på modellerne hvad angår genskær, for jeg har ikke et decideret problem med det. Ligesom på G20, Samsung og what not så er det til stede, men slet ikke så det generer. Selvom mine gardiner er trukket fra i dagslys har jeg ingen problemer. Jeg har dog ikke noget direkte foran tv'et der kan give genskær udover min strålende personlighed :p
Af deluxe
Jeg har også haft kigget på 950 modellen, men ku ikke se den store forskel, med hensyn til genskær.
Det kan selvfølgelig være, jeg er lidt sart, men synes også man kan se det når skærmen er slukket, der er lidt spejl over det.

Ellers synes jeg LG skærmene er glimrende, man skal bare huske mørke gardiner og helst ikke noget lys foran skærmen f.eks over sofabordet.
Eller ikke være så kræsen overfor genskær

Jeg sammenligner mest med de andre Plasma skærme jeg kender som G20 og min tidligere pana skærm TH-50PV600E, hvor jeg aldrig lagde mærke til genskær.
Af Caroline
Hej igen:)

Jeg vil, hvis det kan være en hjælp for andre, fortælle om min oplevelse med mit nye tv.

Jeg købte LG50PK350N på Bilkas hjemmeside til 4999 kroner (det er på tilbud i denne uge igen). Da jeg fik tilsluttet tv'et så jeg at der var en enkelt af de der pixels der var sort hele tiden - Jeg kørte derfor tv'et til nærmeste Bilka og fik mig et nyt, helt uden problemer.
Det nye tv virker super godt, og da jeg, med hjælp fra en ven, og den der engelske hjemmeside der er linket til, fik kalibreret tv'et er billedet bare helt fantastisk.
Jeg kan høre det der buzz meget svagt hvis lyden er slukket og jeg står et par meter fra tv'et - men hvorfor skulle jeg have lyden slukket?(;

Jeg kan klart anbefale tv'et - især hvis man som mig er på SU(;

Jeg har læst at nogle plasmaskærme har sådan en ruller-ting - Har LG det?

Skal man gøre noget specielt for at få lyden ud af sit anlæg? altså ud over at tage nogle kabler fra tv'et til forstærkeren, som min ven har gjort?

Caroline