Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chribs
Hejsa. Jeg har købt et Samsung LE46C755 tv samt en usb Western Digital 2T HD med strømforsyning via el-nettet.

Jeg er tilsluttet YouSee kabelnet og har også deres Samsung HD box med 320GB harddisk. Der virker alt ok.

Tv´et har accepteret min WD HD og den er både formateret og kontrolleret for både fejl og ydelse, og er erklæret ok, og den skriver at HD er klar til timeshift og optagelse...

Men jeg kan ikke optage fra nogen kanaler, når jeg trykker på rec. skriver den at: Timeshift eller optagefunktionen er tilbydes kun af digitale kanaler

Hvad gør jeg galt ?

Mvh Christian
Af netfors
Chribs skrev:Hejsa. Jeg har købt et Samsung LE46C755 tv samt en usb Western Digital 2T HD med strømforsyning via el-nettet.

Jeg er tilsluttet YouSee kabelnet og har også deres Samsung HD box med 320GB harddisk. Der virker alt ok.

Tv´et har accepteret min WD HD og den er både formateret og kontrolleret for både fejl og ydelse, og er erklæret ok, og den skriver at HD er klar til timeshift og optagelse...

Men jeg kan ikke optage fra nogen kanaler, når jeg trykker på rec. skriver den at: Timeshift eller optagefunktionen er tilbydes kun af digitale kanaler

Hvad gør jeg galt ?

Mvh Christian
Du kan ikke optage et HDMI signal. Altså optage fra din Samsung HD box. Du kan kun optage direkte fra tv'ets egen tuner. Så hvis du vil bruge tv'ets
pvr funktion, skal du sætte antenne stikket direkte i tv!
Af Chribs
Jeg ved godt jeg ikke kan optage når tv´et kører på Boksen. Men når boksen er slukket kører signalet jo blot uhindret igennem boksen, og op til tv´et via, boksens antenne out. Der er når boksen er slukket og jeg kører direkte på antennekablet at den skriver den nævnte meddelse. Kører den over boksen skriver den blot: Ikke tilgænglig, hvis jeg trykker på rec knappen....

Jeg formoder det er ligegyldigt om jeg kobler antennestikket direkte i tv´et, eller den kører gennem en slukket YouSee boks, bare det er signalet gennem antenneledningen man bruger...
Af mhca
Måske er dette en lidt dum kommentar, men det lyder altså meget som om, at du ser kanalerne analogt og ikke digitalt.
Så tjek lige, at du har tunet kanalerne ind digitalt.
Af Chribs
Ja, for vælger jeg at søge og lagre de digitale, finder den kun 7 stk, som alle er kodet... Hvad gør jeg forkert ?

Når den søger analogt finder den 35 kanaler som den lagrer ...
Af Mysen
Har du stofa eller Yousee? Eller noget helt andet? Som regel søger man ikke efter de digitale kanaler. Man indtaster en regionalkode, som man kan finde på udbyderens hjemmeside, og så finder tv'et automatisk alle kanaler, der kan tilbydes. De kodede kanaler vil også komme frem, men disse virker dog ikke uden kort og abonnement, der åbner dem.
Af Chribs
Jeg har fundet problemet, netværks id var ikke stillet korrekt, jeg havde det til --701 i stedet for 701... Tak for hjælpen...