Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Hvad er de kendte forskelle på G20eren og G30eren?
Jeg skal beslutte, om jeg køber den nye eller den gamle af dem.

Jeg ved, at det ikke er let at sige hvor meget bedre den er blevet mht. genskin, sortdybde osv.
Men der må være andre ting, man allerede nu ved der er forskellige.

På forhånd tak :)
Af Mysen
design og pris.

Resten er spekulationer, men du kan sammenligne specs på ppradio.dk
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er nok Viera Connect og Infinite Black 2 panelet, som er de mest markante opdateringer. G30 så lovende ud billedmæssigt, men det er svært at sige så meget baseret på præsentationen fra London.
Af eXeel
En af de ting jeg havde glædet mig mest til var, at det var fuld glasfront.
Men så blev det først i GT30, de indførte den, så dette ligner meget X10eren, som mine forældre har. Med en meget tyk plastikagtig ramme om skærmen, er det ikke sandt?
Af eXeel
... kan I sige lidt om, om designet af den forfra (eller den praktiske bagfra) er meget anderledes?
Hvis billedet bare er "lidt" bedre, og designet er ca det samme, så vil jeg nok ikke give 9.000 for G30 frmefor 5.500 kr for G20.

Men skal vide det hurtigt, inden de er udsolgte :)

EDIT: Pis, nu forvirrer jeg mig selv endnu mere, da det kun koster 2.000 mere for et V20 fremfor G20. Ved at læse om det kan betale sig. V20eren har bedre udseende end G20 (og måske også G30). Derfor jeg overvejer den.

Men hvis G30 har en del bedre billede end V20, så er jeg tilbage hvor jeg startede :)

FORSKELLE:
G20
- Grimmere design end begge.
- Dårligere billede end begge.
- Færre features (bl.a. ikke Wifi).
- Billigere (sparer 2.000 kr ift. V20)

V20
- Flottere design end G20, måske også end G30.
- Bedre billede end G20, ved ikke med G30?
- Færre features end G30, flere end G20.
- Dyrere end G20, samme pris som G30.

G30
- Lidt bedre, fladere design end G20? Grimmere end V20.
- Måske bedre billede end begge?
- Flere features, Viera Connect (men hvornår kommer det til EU?) og Wifi.
- Samme pris som V20, dyrere end G20.

Det er svært. 2.000 kr er ikke meget at give mere. Men så kommer det an på designet og hvor meget bedre G30 billedet er ift. G20 og V20.
Men venter jeg for længe på test fra Flatpanels, er der måske ikke flere G20 og V20 tilbage :|