Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kinoha
Så er min nye fladskærm bestilt, glæder mig til at skifte det gamle 28" JVC ud :-)

Jeg har læst samtlige tråde jeg kunne finde om denne skærm, men er alligevel lidt i tvivl om hvordan jeg skal indstille skærmen.

Er det Rasmus's indstillinger der er bedst eller http://dennisthomsen.dk/2010/08/samsung ... 8000-test/ ?

Og, er det de samme indstillinger jeg skal køre med de første 200 timer eller skal der ændres lidt ?

Er der nogen der har fundet frem til en god indstilling af 3D billedet ?

Dette er min første fladskærm, så alle gode tip/forslag til indstillinger m.m. modtages med tak :-)
Af Colt
Start med at hent en mappe med Plasma-breaking billeder..

Er en bunkede 1080-full HD billeder i full farve i forskellige nuancer..

Når man taler break-in.. Så er det at du kører dit tv med Lav kontrast "40-50" så det ser en smugle mat og mørkt ud...

"er for at få cellerne i plasma'en resistente, eller i alt fald hjælpe på det."

(gider ikke ind på en kæmpe diskussion om, om det er nødvendigt eller ej.. Rather safe then sorry)

Men de billeder smider du så ned på en usb-stik og ind i siden på tv'et.. Og så lader det køre det på tv'et..
Jeg kørte det på mit.. Om natten når jeg ikke brugte det og om dagen når jeg var på job..
Oplevede aldrig de stoppede eller noget i den stil. Så er ret sikkert.!
og satte "standart profilen til lave settings"
og brugte så den til usb. porten.

og film efter @Rasmus's test settings.. Som jeg så kunne se en god film eller et par timers tv på når jeg var hjemme..

For er dog også vigtigt du får lidt udbytte af dit nye tv her i starten..
Ellers et lækkert tv :) pøj pøj med det
Af PhDream
Når man kører break-in billeder/slides, skal man have kontrast og cellelys/backlight på max! Det er for at brænde så meget fosfor af som muligt og dermed ælde panelet, for at komme ud af den "følsomme" periode så hurtigt som muligt.

Derimod skal man i samme periode køre med indstillingerne på lav, når man ser tv, film, spil, osv., for at statiske elementer på skærmen ikke brænder sig fast.
Af trykkertor
Jeg er meget tilfreds med Dennis Thomsen sine indstillinger. Men jeg har ikke prøvet Rasmus sine.
Af Mysen
Jeg har prøvet begge, og Rasmus' passer bedst til mig (minus RGB-indtillingerne).

Måske der er forskel på størrelserne..? - eller bare folks præferencer.
Af kinoha
Tak for Jeres svar.

Der er åbenbart lidt uenighed om, hvordan indstillingerne skal være når f.eks. break-in dvd'en fra recordere køres, Colt siger lave settings mens Phdream siger så meget lys/kontrast som muligt.

Hvad er det rigtige at køre dvd'en med ?

Og når fladskærmen skal nydes med lidt tv/film, så er det korrekt opfattet at f.eks. Rasmus' indstillinger, evt. med lidt lavere indstillinger af kontrast/lys er det bedste ?

Undskyld de måske lidt dumme spm., men som første gangs bruger af plasma, vil jeg jo helst så vidt som muligt undgå problemer.
Af Mysen
hvis du kører break-in så er det rigtigt, at jo mere lys, du bruger, jo hurtigere vil fosforen ældes. Jeg har et C7705, og jeg har aldrig bekymret mig med indstillingerne. Jeg tog Dennis' Thomsens indstillinger med det samme, så jeg kunne nyde billedet, og så tændte jeg den indbyggede rullerfunktion til at køre om natten nogle gange.

Ellers skal du bare bruge din fornuft. Undgå logoer, bjælker, faste elementer i spil osv. I hvert fald lige i starten..
Af kinoha
Nu skulle tv'et endelig dukke op imorgen, glæder mig afsindigt til at tage det i brug.

Jeg har downloadet break-in dvd fra recordere, men min dvd kan IKKE repeate - så jeg vil høre om der er nogen der kender et link til en break-in fil der kan kopieres til usb, og som tv'et kan afspille igen og igen, f.eks. mens jeg sover eller er på arbejde ????

Har købt det i en bundle med 2 briller og 7 film, er der nogen der ved hvilke film der følger med ? (kan jo også bare vente og se :-)

Tak for alle input - et kanon forum der er her.
Af Folde
kinoha skrev:Nu skulle tv'et endelig dukke op imorgen, glæder mig afsindigt til at tage det i brug.

Jeg har downloadet break-in dvd fra recordere, men min dvd kan IKKE repeate - så jeg vil høre om der er nogen der kender et link til en break-in fil der kan kopieres til usb, og som tv'et kan afspille igen og igen, f.eks. mens jeg sover eller er på arbejde ????

Har købt det i en bundle med 2 briller og 7 film, er der nogen der ved hvilke film der følger med ? (kan jo også bare vente og se :-)

Tak for alle input - et kanon forum der er her.
Må man spørge hvor du har bestilt det, og hvad du har betalt for gildet?
Af Fredtoft
kinoha skrev: Jeg har downloadet break-in dvd fra recordere, men min dvd kan IKKE repeate - så jeg vil høre om der er nogen der kender et link til en break-in fil der kan kopieres til usb, og som tv'et kan afspille igen og igen, f.eks. mens jeg sover eller er på arbejde ????

1) Der er ingen grund til at benytte en separat break-in DVD. Skærmen har indbygget en "hvidvask" rutine, som ruller forskellige nuancer fra sort til hvid hen over skærmen. Det er fremragende til at brænde skærmen godt igennem. Så vidt jeg husker ligger den under menuen "billedinstillinger".

2) Hvis du modtager det i morgen SKAL DU SKYNDE DIG. Du får sikkert en pakke med 2 sæt 3D briller og 3 Imax 3D film. I pakken ligger der så en voucher som du kan benytte til at få Shrek 1-4 i 3D tilsendt.

MEN: På de seneste vouchers jeg har set gælder tilbuddet kun til og med 15. marts! Du bør altså med det samme åbne din 3D pakke og se om du skal indløse din voucher med det samme, så du ikke sidder onsdag og ærgrer dig over at det er for sent.

God fornøjelse
Af kinoha
Må man spørge hvor du har bestilt det, og hvad du har betalt for gildet?
Bestilt hos kontorlinien.dk til 10.007 kr. inkl. levering. De har udsolgt nu, men iflg. hjemmesiden skulle de få dem igen 24.3. Iøvrigt oplevet kanon service ved bestilling.
1) Der er ingen grund til at benytte en separat break-in DVD. Skærmen har indbygget en "hvidvask" rutine, som ruller forskellige nuancer fra sort til hvid hen over skærmen. Det er fremragende til at brænde skærmen godt igennem. Så vidt jeg husker ligger den under menuen "billedinstillinger".
Okay, havde læst mig til at denne funktion var til at "udviske" retention, men den er måske lige så velegnet til "break-in" ? Den dvd fra recordere.dk har flere farver, men det betyder måske ikke noget ?
Af Fredtoft
kinoha skrev:
Okay, havde læst mig til at denne funktion var til at "udviske" retention, men den er måske lige så velegnet til "break-in" ? Den dvd fra recordere.dk har flere farver, men det betyder måske ikke noget ?
Den er ganske givet også lavet til at udsviske retention, men funktionen er mindst lige så egnet til at brænde fosforen ind. Burn-in DVD'en indeholder ganske rigtigt skiftende farvebilleder. Men da hvid farve på en plasma genereres ved at tænde både de røde, grønne og blå subpixels vil du ved at køre den omtalte "hvidvask" opnå samme resultat, bare meget lettere.

Jeg er i hvert fald ikke bekendt med nogen særlig grund til at bruge de enkelte farver i rækkefølge i stedet for at benytte den indbyggede funktion.
Af kinoha
Så kom dagen, GLS ringede ved 6.30 tiden og sagde at tv'et dukkede op ved 9-tiden. Det kostede så en fridag - men hvad pokker, der skulle jo leges :-)
GLS kom kl 10, og jeg begyndte at pakke ud.
Først en lille kasse som viste sig at indeholde et par 3D briller men ingen film.
Så den store kasse - og så undrede jeg mig. Da jeg forsigtigt løftede "plastik/skum hylsteret" af, uden at det gik i stykker, så sidder der sørme et stykke afrevet "plastik/skum hylster" på størrelse med et A4 ark i klemme mellem tv'et og flamingo stykket.

Så blev jeg lidt smånervøs for om det var et returtaget tv jeg havde fået mig....... Åbnede posen med manualer - men kan intet finde om hvordan man sætter tv'et på fod. Det står ikke i den store bibel, og der var ikke noget "bilag" der fortalte det.

Jer der har et PS50C7705: Har I også skulle gætte jer til hvordan det blev samlet eller var der en instruktion med ?

Der er heller ikke nogen film eller voucher.

Jeg ringede så til kontorlinien.dk med det samme, for at høre om det var et returtaget tv. Han sagde med det samme at det skulle det ikke være, blev leveret direkte fra samsung.dk, og der burde være et par film med.

Han ville ringe til Samsung med det samme, og ringe tilbage. 5 min. senere blev jeg ringet op, rigtig god stil !!!
Samsung mente ikke det var et ombyttet tv, men ville afhente det og levere et nyt, men desværre først 24.3.

Nå, men det korte er:
1. jeg vil ikke have et returneret tv som jeg jo tror dette er (der er formentlig en grund til at det er returneret)
2. kanonservice igen fra kontorlinien.dk (nu afventer jeg bare besked om hvornår det bliver afhentet)
Af MicBWH
Tillykke med skærmen..

Modtog også mit PSc7705 i dag (Bestilt ved Wupti)

Jeg ledte efter foden et godt stykke tid.. Hehe. Ja den sad så i en af flamingo stykkerne. Sammen med den sad og vejledningen til hvordan den skulle monteres :-)

Dog har jeg ikke modtaget nogen kasse med briller endnu. Men manden fra Budstikken sage at han kun kørte med pakker over 30kg. Så den kommer nok i morgen sammen med min eksterne HDD.

Og det er jo en fantastisk TV. Men har dog store problemer med lag når der spilles PS3. Bliver simpelthen irriteret over det. Så håber jeg finder en løsning.

Har også brugt indstillingerne fra Dennisthomsen.dk og de næste par dage vil vel vise hvor tilfreds jeg er. Men får jeg løst problemet med PS3 tror jeg glæden ingen ende vil tag.