Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
Slet ingen bud?

Plasma leverer bedste billede kan jeg læse mig til, men ulemperne ift. LCD/LED er:
- dårligere dagslys performance
- dårligere HTPC og PS3 performance
- meget højere strømforbrug

Er det korrekt forstået?
Af netfors
Et bud var Samsung PS50C7705. :)
Det er slim design, ca. 3,5 cm
Stik vender nedad og ud til siden.
Og det har et rigtig godt billede

Efter min mening, får du rigtig meget tv for pengene i forhold til priserne på "LED" modellerne :D
Du har ikke skrevet noget om max pris, men dette tv koster ca. 10K O_O
Af kaja69
Jeg kan godt se man får mest for pengene med plasma. Har jeg misforstået noget mht hvor hurtige skærmene er? Jeg mener, er plasma skærmene mest egnede til fodbold og hurtige PS3 spil?
Af mhca
Jeg ved ikke, om du har bemærket Dustin Home's tilbud på LG's PK950?
http://www.dustinhome.dk/pd_5010552595.aspx

6700 kr., hvilket er noget lavere end den pris på 7.800 kr. du har skrevet lidt længere oppe.
Dustin Home er i øvrigt en ganske fornuftig internetbutik, så vidt jeg ved.

Mvh. Martin
Af kaja69
God pris må man sige. Ved du noget om vægmontering og hvor langt fra væggen TV'et kommer til at sidde??

Nu skal jeg primært føde den med antenne (Boxer) og et HDMI stik (HTPC) samt evt LAN foruden strøm naturligvis. Man kan vel anvende vinklede antenne og HDMI stik tænker jeg.
Af mhca
kaja69 skrev:God pris må man sige. Ved du noget om vægmontering og hvor langt fra væggen TV'et kommer til at sidde??

Nu skal jeg primært føde den med antenne (Boxer) og et HDMI stik (HTPC) samt evt LAN foruden strøm naturligvis. Man kan vel anvende vinklede antenne og HDMI stik tænker jeg.
Jeg ved ingenting om de pågældende TV :-) Men forhåbentlig kan nogle andre svare på det spørgsmål.
Jeg ville blot gøre opmærksom på tilbuddet.

Man kan sagtens få vinklede HDMI og antenne-stik, men jeg tror, at netværksstik kan være mere problematiske, medmindre du selv samler kablet. Købekablerne er ofte lidt stivere og kan måske være svære at give et kraftigt buk. Man skal jo helst kunne vinkle det uden samtidigt at vride for meget i LAN-stikket i TV'et.
Af kaja69
Ud over stik problematikken læser jeg om refleksiioner specielt i dagslys, hvilket ikke er så godt for min anvendelse. Tilgengæld er skærmen åbenbart hurtig nok til fodbold og PS3 spil.

Man må gå på kompromis med LG - det hedder åbenbart Samsung PS50C7705 hvis man vil ha' hele pakken. Men prisen er også derefter: +3k.
Af netfors
kaja69 skrev:Ud over stik problematikken læser jeg om refleksiioner specielt i dagslys, hvilket ikke er så godt for min anvendelse. Tilgengæld er skærmen åbenbart hurtig nok til fodbold og PS3 spil.

Man må gå på kompromis med LG - det hedder åbenbart Samsung PS50C7705 hvis man vil ha' hele pakken. Men prisen er også derefter: +3k.
Samsungs PS50C7705 er heller ikke den bedste skærm i dagslys. Jeg tror ikke nogle plasma skærme er særlig glade for dagslys, det er altså nattedyr :p
Vi har en billig LG plasma (pj350 tror jeg den hedder) på arbejdet, og jeg må sige den er fuldstændig umulig at se tv på i dagslys ;;) Der er min PS50C7705 alligevel meget bedre.
Hvordan 7705 er i forhold til LG's PK modeller ved jeg ikke (eller om pk950 er bedre end 550 og 350, ved jeg heller ikke). Men generelt tror jeg at at topmodellerne er noget/meget bedre end de billigere modeller.
Panasonic skulle også være blevet bedre i dagslys, i forhold til tidligere modeller O_O

Ja, det er en ren jungel at købe tv i dag!!! ;;)
Af kaja69
Tak for svar. Er svaret i virkeligheden LED hvis man skal bruge sit TV en hel del i dagslys?
Af netfors
kaja69 skrev:Tak for svar. Er svaret i virkeligheden LED hvis man skal bruge sit TV en hel del i dagslys?
hehe. Jeg må sige, efter jeg har fået en plasma skærm, har jeg svært ved at at anbefale LCD/LED. Og det selvom jeg var MEGET glad for min tidligere skærm O_O
Mit tv er nogle gange tændt om dagen, især ungerne ser tv, eller spiller Wii. Jeg har en rimelig lys stue, har faktisk en glas dør, og 2 vinduer næsten lige overfor mit tv! Om dagen plejer jeg at rulle gardinerne ned, når tv'et skal bruges. Så kan man sagtens se tv. Men du bliver først overvældet over hvor godt billedet er om aftenen (B Det er der tv'et virkelig kommer til sin ret, men så slår det også alle LCD/LED tv i samme prisklasse med mange længder, efter min mening :D
Af kaja69
Jeg er med på at plasma leverer bedste, mest naturtro billede i mørke omgivelser. Nu forholder det sig bare således at jeg i samme stue har en Full-HD projektor monteret i loftet og en 100" skærm, der kan køres ned fra en skjult kasse. Det er vores "biograf" (med 5.1 lyd) hvor vi - når det er mørkt - ser film, sportsfinaler (og børne MGP og X-faktor finaler :). TV'et hænger ved siden af (uden 5.1 lyd) og bruges - primært af børnene - om morgenen og om eftermiddagen foruden naturligvis om aftenen til almindeligt TV. Med andre ord mere når det er lyst end mørkt uden for.

Jeg søger derfor gode bud på TV, der kan monteres fladt på væggen, og som fungerer godt eller i det mindste tilfredsstillende i dagslys.

Håber det gav mening.
Af netfors
Så tror jeg helt klart nogle af LCD/LED modellerne er det rigtig for dig :) Der er jeg nok ikke den bedste vejleder, er faldet lidt af på den mht viden om de nye LCD modeller :(
Håber du finder det rigtige tv til dagslys kiggeri :)
Af kaja69
Nu reklamerer Elmutanten med UE46C6905 inkl Samsung ultra slim beslag til LED serien for 10k

Jeg kan ikke lige finde en test - er der nogen der kender til en eller selv har erfaring med det?