Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har i dag købt et Samsung PS50C7705
Og må sige det er et super lækkert tv.... lidt skuffende at jeg ikke kan bruge optage funktionen fordi jeg har Zaptor fra Stofa som kører over HDMI fra boxen til Tvét.

Men lagde mærke til at når billeder hurtig skifter eller der er en hurtig bevægelse er der ligesom lidt Lag... eller som om billedet er uskarpt i et par mili sec. men nok til at jeg opdagede det med det samme... er der noget man kan gøre ved det eller er det bare sådan noget der følger med ved sådan et stort tv.

ellers vil jeg lige rose denne side.. lidt teknisk måske men super godt sted.
Af mhca
Har du kalibreret TV'et efter de foreslåede indstillinger her på siden/i anmeldelsen?
Det vil jeg i hvert fald foreslå og så korrigere lidt med hvad du føler giver bedste billede.

Jeg ved ikke, om det kan være fosfor-slør, du beskriver mht. lag.
Jeg vil tro, at plasma-TV godt kan ændre lidt egenskaber de første brugstimer (200 timer). I hvert fald falder retention efter at skærmen har været tændt en del timer. Muligvis vil din oplevelse også ændres... men det er gætværk... jeg er ikke en plasma-ekspert.
Af steinardk
mhca skrev:Har du kalibreret TV'et efter de foreslåede indstillinger her på siden/i anmeldelsen?
Det vil jeg i hvert fald foreslå og så korrigere lidt med hvad du føler giver bedste billede.

Jeg ved ikke, om det kan være fosfor-slør, du beskriver mht. lag.
Jeg vil tro, at plasma-TV godt kan ændre lidt egenskaber de første brugstimer (200 timer). I hvert fald falder retention efter at skærmen har været tændt en del timer. Muligvis vil din oplevelse også ændres... men det er gætværk... jeg er ikke en plasma-ekspert.
Hejsa tak for det hurtige svar :-)
Jeg ved ikke hvad jeg så men det var mest tydeligt da junior så cartoon network .... der var de hurtige bevægelser lidt sløret indtil bevægelsen "stoppede" eller hvis der var hurtige skift fra ansigt til ansigt gik der ligesom et milisekund før det var helt skarpt.

Jeg har kalibreret mit tv nu efter beskrivelsen det eneste jeg ikke fandt ud af at indstille var disse ting:
Cinema Smooth Off
• R-Offset: 24
• G-Offset: 23
• B-Offset: 27
• R-Gain: 25
• G-Gain: 22
• B-Gain: 31
Dem aner jeg ikke hvor jeg skal finde.
Jeg syntes jo det virker lidt mørkt efter kalibreringen men giver det lige lidt tid.
Af lennon
Du kan kun optage via TV´ets egen tuner - ikke via hdmi - og altså kun det program som TV´et er indstillet på .

Der har jo lige været denne tråd om de forskellige ting, som skal slås fra for at få det optimale billede : http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=20565

Hvis dit TV er fri for buzz, og i det hele taget velfungerende, så har du ganske enkelt et af markedets allerbedste billedperformere . .
Af selliah
Du skal huske at sætte tv'et på "Movie" profilen før du indstiller, da det på samsung kun er med denne profil du kan finde visse indstillinger
Af netfors
Hvis du har "Cinema Smooth" slået til, kan billedet godt virke lidt kunstig med meget input lag. Jeg kan ikke huske hvor du finder "cinema smooth", men skal lige tjekke når jeg kommer hjem :) Dette er meget vigtigt!
Og som "selliah" skriver, er det også meget vigtigt at du vælger "movie" profilen, før du ændrer på indstillingerne O_O
Og husk du skal ændre profil og indstilling på hver "source"...Altså både på "HDMI 1", "HDMI 2" osv...Alle dem du bruger.
Sidste men ikke mindst. Hvis du bruger en "source" til spil, kan du med fordel vælge "spil tilstand" for at mindske input lag. :)
steinardk skrev: Og må sige det er et super lækkert tv.... lidt skuffende at jeg ikke kan bruge optage funktionen fordi jeg har Zaptor fra Stofa som kører over HDMI fra boxen til Tvét.
Det er jo kopibeskyttelsen der træder i kraft her, så du får ikke sådan en funktionalitet med noget TV nogensinde. Det er ganske enkelt ikke tilladt at kopiere digitalt materiale (som et HDMI-signal er) på den måde som du ønsker. Der skal du have en samlet boks, som kan klare det hele i samme loop. Dvs. enten skal din Zaptor-boks klare det selv, eller også skal du sætte antennesignalet i dit TV og optage direkte fra TV'et på en USB-harddisk. Data på disse harddiske er ligeledes krypterede og virker kun på den enhed de blev optaget på.
Af netfors
Så har jeg tjekket.
I menuen er første punkt "billede". Tilstand skal stå på film.
Nede under "billedindstilling" er der et punkt der hedder "film". Denne skal stå på "fra" (eller "off", hvis din menu er engelsk). Det er der du kan vælge "Cinema smooth".
Neden under er "motion Judder canceler". Den skal også stå på fra.
De andre du ikke kan finde (R-offset) finder du under "avancerede indstillinger" og så nede i "hvidbalance" :)

Håber det hjælper lidt på billedet? :)
Af H8Red
Sender Stofa ikke ukodet signal, ligesom yousee gør nu.

Tag og smæk et antenne kabel direkte i dit tv også og scan efter digitale kanaler.

Tror du vil finde dem og så kan du optage og timeshifte.

Så kan du bruge sin zaptor som tuner nr. 2, hvis der optages eller hvis du skal leje film.
Af Ole Hansen
Jeg bruger den interne dvb-c tuner for at kunne bruge timeshift. Det tog mig lidt tid at få den til at æde kanalerne, da den ikke bare kunne auto-scanne sig til dem (på AN-TV)

Brug følgende indstillinger når du scanner efter kanaler:
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=kanalsoeg

Mit TV er desværre en "buzzer", men Samsung kommer i næste uge og skifter panelet, så jeg håber det sætter en stopper for det, for det et eneste minus ved det. Billedet er fremragende og skift mellem kanaler, menuer og så viderer fungerer som man forventer det uden mærkelige ventetider og lignende.
Af steinardk
Hej tak for hjælpen alle sammen, jeg har nu kalibreret mit tv efter opskriften herinde i movie
og det giver et godt billede... dog syntes jeg der mangler skarphed.... lagde mærke til at under dynamisk kunne man ( ved en reklame for I-Phone ) se alle detaljer på den lille skærm manden holdt i hånden, men under movie som er kalibreret efter tråden herinde er skærmen meget utydelig på den I-Phone manden holder...og det syntes jeg er lidt synd.

ps. mit tv har ingen buzz overhovedet så det er jeg glad for