Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cub
Ja som sagt står jeg og vil have mit et tv da jeg ikke har haft et i 4 år nu :-) Valget står imellem LG 47LE850N eller Panasonic TX P50VT20E.
Jeg har læst jeres anmeldelse på LG dog ikke Panasonic tvet. Jeg vil egentlig bare gerne høre hvad i ville vælge hvis det stod til jer. Findes der evt et andet der er bedre end de 2 i samme pris klasse?

Forsat god aften
Af netfors
Panasonic VT20E er nok et af de bedste (hvis ikke det bedste) tv på markedet i dag, hvis man snakker ren billed kvalitet.
Jeg har også hørt godt om LG'et, men tror på ingen måde det kan slå Panasonic'en?
Af Cub
Jeg troede bare led var det bedste ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der troede du forkert. Vi har testet begge TV her på siden. Der kan du nok danne dig et indtryk af deres performance.
Af MKT
Ja det vil reklamerne have dig til at tro. Bare læs trådene på den første side her på forum, og en enkelt købsguide eller to, så har du svaret på det du søger.

Jeg ville klart vælge VT20 af de to, men LE850N er også et godt tv.
Af mhca
Cub skrev:Jeg troede bare led var det bedste ?
yakken skrev:Der troede du forkert.

Åhh hvor er markedsføring genialt :D. Utroligt hvad reklamer, produktbeskrivelse og sælger-snak kan gøre, når det henvender sig til personer, der ikke på forhånd har en jordisk chance for at forholde sig kritisk til sandheden af informationerne. ;;)

EDIT/PS.: Cub, det var ikke ment som en hån over for dig, så jeg håber ikke, at du opfattede det sådan.
Af Cub
Jeg ved godt det ikke var ondt ment ;) Nå jamen så tror jeg da godt jeg ved hvad jeg vil have.. endten 42 eller 46 panasonic.. synes 50 er lige lovlig stort :)
Af Cub
jeg har også en ide om at billedet er pænere på et 42 frem for 46 50 da der er mindre at arbejde med?
Af netfors
Hvor langt sidder du fra skærmen?
Jeg sidder ca. 2,5 - 3 meter fra en 50", og den er på ingen måde for stor :D
Af Mysen
Cub skrev:jeg har også en ide om at billedet er pænere på et 42 frem for 46 50 da der er mindre at arbejde med?
De steder, der har testet flere størrelser, vurderer faktisk den store bedst. Det skyldes flere ting, men især 3D, der har en større effekt på en stor skærm...
Af lennon
Cub skrev:jeg har også en ide om at billedet er pænere på et 42 frem for 46 50 da der er mindre at arbejde med?
Det kommer an på signalet . Klart, at et smadret eller voldkomprimeret SD signal tar sig bedre ud på et mindre TV, hvor fejlene ikke er så synlige . Omvendt skal man op i ca 60" før man udnytter fullhd 100% . Du får større detaljeringsgrad på et større TV og specielt filmolevelsen bliver markant bedre .
Af MKT
lennon skrev: Du får større detaljeringsgrad på et større TV og specielt filmolevelsen bliver markant bedre .
Kommer det ikke 100% an på siddeafstanden til tv'et?

Sidder du 1m fra en 50" udnytter du vel full HD lige så godt som 1m fra et 60"?