Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey! Jeg har i flere omgange brugt en del timer på at læse denne side+forum og andre tider for at finde skærmén til mig. Nu vil jeg spørge eksperterne om det sidste :)

Jeg har en lækker pc m. HD5970 grafikkort m. dual-link. Behovet er meget allround + gaming. Jeg leder efter det rette valg/tilbud - absolutte krav er FullHD, 120Hz og + 22" (gerne 24).

Jeg afskrev Dell AW2310, da jeg ikke synes, jeg får meget for de sidste kroner. Samsung 2233 røg pga manglende FullHD, BenQ er jeg meget tæt på at vælge fra pga fejlmeldinger.

Som jeg lige har overblik til, så har jeg kig på LG W2363D og Asus VG236H, men efter at have brugt en del timer på at læse, læse og læse, så er jeg blevet en del klogere - men ikke mere tættere på et valg.

Hvad er forskellen mellem LG W2363D-WF og W2363D-PF ?

Rasmus Larsen skrev i anmeldelsen af VG236H, at der ville komme en sammenligning mellem den og LG 2363D - har i set den, jeg kan ikke finde den.

Der er egentlig også GD245HQbid, men den kan jeg ikke finde så meget på.

Nogen der kan kommentarer på de her 3 skærme og som kan hjælpe mig videre - tak!
Af CoCantz
nogen der kan hjælpe?

forskellen på LG W2363D-WF vs W2363D-PF?

Eller ved noget om GD245HQbid eller fejlmeldinger på BenQ skærme
Af Lunde79
Full HD....argh det skærer i mit hjerte.
Køre 120Hz skærme ikke med 120 fps i v-sync!?
Kan et 5970 køre 120 fps!?
Af CoCantz
Marlowe - lyder spændende, men "Asus angiver ingen officiel udgivelsesdato eller pris."
Så jeg skal væbne mig med endnu mere tålmodighed + sikkert flere penge. Jeg har ikke umiddelbart lyst til det ene eller det andet... det kunne self. tænkes, lanceringen presser andre priser ned.

Lunde79:
Hvad er der galt med Full HD?

Har du overvejet at lave bare et minimum af benarbejde selv? Jeg er absolut ikke ekspert. Selv uden at være så tager det ikke 5 min at finde svar på både V.sync og HD5970 spørgsmålene.

Ja, 120 hz er V.sync
HD5970 er et af de aller kraftigste kort på markedet. Mine 2 GDDR5-RAM kan godt klare 120hz

Jeg mangler virkelig stadig Rasmus Larsen´s sammenligning mellem den og LG 2363D - forskellen på W2363D-WF og W2363D-PF, og hører om folks erfaringer med BenQ
Af thomasjn
# CoCantz

BenQs har en ret god skærm, som skulle have minimalt Crosstalk/ghosting i 3D. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=607604

Asus har også lavet en god skærm for nyligt, men jeg er ikke sikker på den er i butikkerne endnu. Modelnummer: "VG236HE"

Ellers er der også acers GD245HQ skærm. En ret god skærm, dog er der en del crosstalk når du spiller i 3D.

Din ram mængde og type har ikke noget med skærmens frekvens at gøre.
Rammene har i det hele taget ikke ret meget med ydelsen på et grafikkort at gøre. Alt over 1gb ram er der ikke den store forskel på, medmindre du kommer op i opløsninger som; 2560x1600 eller lign.
Det afhænger derimod af hvilken grafikchip der sidder i grafikkortet.

Hvis du skal spille i 3D, så skal du sikre dig at du har et Nvidia grafikkort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rammene har kun betydning for hvor store mængder textures du kan lagre og bearbejde. I disse opløsninger, så er det ikke relevant om der er 512 MB, 1 GB eller 2 GB på kortet.
Af Lunde79
CoCantz

????

Jeg spørger på intet tidspunkt om 120Hz er v-sync!?
Jeg spurgte heller ikke om et 5970 kunne klare 120Hz!?

Prøv at google lidt mindre, og så brug de 5 min på at læse spørgsmålene ordenligt igennem :D
Af Lunde79
Desuden findes "Full HD" ikke. Det er et medie stunt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad? Fuld HD refererer kun til opløsningen 1920x1080 punkter. Intet andet.
Af Lunde79
yakken

Jamen så er vi helt enige :)

De to ord sat sammen er noget vrøvl.
Men det har virket fint hvis du ser på folk der nu ikke kan snakke om andet.
Af IRdopefish
Jeg overvejer stærkt at købe BenQ's XL2410T, mest pga. de ergonomiske indstillingsmuligheder.

Har i den forbindelse et tillægsspørgsmål:
Er den virkelig de 3000 kroner værd? Man kan jo fx få Acer's 120Hz til 2300.

Undskyld jeg "stjæler" din tråd, men ville ikke oprette en ny da der i forvejen er rigeligt, og måske kan mit spørgsmål også gavne dig :)
Af CoCantz
Lunde79: så må du jo lige spænde ballerne og udspecificere dine spørgsmål. Hvis du vil have svar, må du gøre dig forståelig.

IRdopefish - det er helt i orden. Dit indlæg er jo helt i tråd (hahah!) med emnet .

Derudover er det super relevant - jeg har nemlig selv bestilt en BenQ XL2410T, som jeg venter ind af døren snarest.

Jeg kunne godt lide BenQ fra starten, men var lidt betænkelig ved nogle reklamationssager, de har haft. Jeg har prøvet at kigge lidt dybere, men kunne ikke finde noget usædvanligt i det - jeg kunne ikke opspore, at der skulle være specielt mange fejl på deres skærme.

Efter at have klaret det + læst anmeldelserne på BenQ, LG W2363D og Asus VG236H igen, så slog jeg til, da jeg fandt et tilbud på en XL2410T.

Jeg skal prøve at smide en update herind, når jeg har lidt erfaring med den.
Af joor
LG W2363D - fås til 2000 kr lige nu.