Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal ud og investere i mit første fladskærms-tv og søger råd om hvor jeg får mest for mine penge.

Jeg har en økonomisk smertegrænse omkring 7000 kr.

Jeg er ude efter en skærm i min 42 tommer, 47 hvis det er muligt indenfor prisrammen.

Er ikke så vild efter plasma, så det behøver i ikke foreslå... :)

Der vil blive tilsluttet følgende:

-DVB-C signal fra antenneforening med digitale kanaler
-PS3 til blue-ray/dvd/spil
-Surround anlæg med digital-coax indgang til rådighed
-Bærbar til arbejde

Ønsker:

-Mulighed for læsning/streaming af diverse filmformater (mkv, divx, etc.) fra netværk/usb

-Pænt design, dog ikke på bekostning af billedkvalitet og højere pris.

Har selv kigget på følgende:

LG 42LD750N/47LD750N, LG 42LE730N

Jeg ønsker at høre erfaringer og forslag til gode TV hvor jeg får mest for pengene ud fra de få krav jeg har stillet.

Al input er velkommen :)
Af WhiteDog
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600040610

Den der overrasket mig 110%. Det er ikke det tyndeste i verden og det ser lidt kikset ud fra siden, når det hænger på væggen, men billedet hører til noget af det bedste jeg har set, på et LCD panel.
Af lennon
WhiteDog skrev:http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600040610

Den der overrasket mig 110%. Det er ikke det tyndeste i verden og det ser lidt kikset ud fra siden, når det hænger på væggen, men billedet hører til noget af det bedste jeg har set, på et LCD panel.
Har ikke set den, men har hørt flere rose den . Så måske det bliver svært at finde andet i prisklassen ( bortset fra plasma), som er synligt bedre
Af Christian1981
Kan da også godt være at jeg er dum at afskrive plasma??? ;;)

Har selv siddet og søgt lidt og kan da godt se at plasma er billigere oppe i størrelsen??

Hvad er der af gode plasma så? :p
Af PeterD
panasonic g20. BEDSTE SK?RM TIL PRISEN ---PUNKTUM
Af THM
WhiteDog skrev:http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=8 ... 0600040610

det er lidt ærgeligt den er så overset på lcd markedet, hvis den ligefrem hører til toppen i dens prisklasse....
Af selliah
Hvis du vil have pænt design og en udemærket billedekvalitet kan du jo kigge på et LG PK950N i 50" :) den får anbefalding herinde og er en udemærket skærm. http://justbuyit.dk/shop/lg-50pk950n-full-6420p.html den ligger godt nok lige 700kr over dit max. ellers kig på PK550 eller PK750 :)
Af lennon
Christian1981 skrev:Kan da også godt være at jeg er dum at afskrive plasma??? ;;)

Har selv siddet og søgt lidt og kan da godt se at plasma er billigere oppe i størrelsen??

Hvad er der af gode plasma så? :p
Hvis du har nogenlunde dunkel stuebelysning og ikke massiv brug af HTPC og konsolspil bør du absolut overveje plasma. Som nævnt er billedkvalitet pr krone klart i plasmas favør . Og hvis du kan leve med Pana G20´s design - så er den nok ubetinget bedste køb mht rå billedkvalitet . Men mange er også rigtigt glade for LG i nævnte prisniveau .
Af FG
Ja, gå efter LG PK 550N, 760N eller 950N, husk det skal være med et N til sidst - du får i 760 og 950N en flot designet skærm, med et rigtig godt billede. N'et gør at Lg repererer på din adr. eller tager skærmen med og du får en låne skærm hvis du får problemer med skærmen. Du undgår altså at skulle sende det tilbage, hvilket er surt for så stor en skærm. Jeg er meget tilfreds med min PK950N:-)
Af Christian1981
Er lidt lun på LG 50PK950N

Hvorfor er det i siger at LG 50PK950N ikke er optimal til konsol??

Har PS3 og udelukkende den der bliver brugt som afspiller...?
Af FG
Det er fordi de statiske billder med klare farver let brænder sig fast. Men hvis du ikke lader konsollen stå med samme billeder i længere tid af gangen er det ikke noget problem, det der brænder fast forsvinder igen