Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gustavjensen
Ja, beklager det samme kedelige spørgsmål. Men jeg er noob og kan ikke finde ud af hvad jeg skal have.
Jeg har pt et ældre lowend Sony KDL-37V5500, som jeg egentlig er tilfreds med bortset fra følgende:
Jeg vil have noget større
Menuerne er lidt sløve
Bevægelser kører ikke helt smooth

Så derfor skal jeg have nyt. Jeg er ligeglad med DLNA, Internetgøgl etc. Jeg skal bare have et TV, med OK billedkvalitet. Det skal være omkring 46-50"
Det skal bruges til både analog og digital TV, samt DVD, og lidt HD/bluray

Jeg har kig på følgende:
LG 50pk350 Prisen tiltaler mig :)
LG 50pk950n er det så meget bedre?
Sony 46EX710

Er der nogen grund til ikke at vælge LG 50pk350 som jeg har set til 5k ?
Af MKT
Burn-in og retention taler imod LG, men eftersom du ikke skal spille eller tilslutte pc i adskillige timer i træk betyder det stort set ikke noget.

950 har 4 HDMI porte, hvor 350 har 2 og så har 350 ingen THX profil.

De skulle angiveligt have samme panel, men 950 har et "Trueblack filter der skulle give den bedre sort niveau.

Jeg har ikke set 350'eren ved siden af, men jeg tror ikke den er 3000 kr. dårligere. Antaget man ser bort fra designet selvfølgelig :p

Et andet relevant alternativ er Panasonic G20 der har bedre billede end PK'erne. Jeg mener at have læst et sted at det SD kildemateriel er bedre på G20, men det må du nok lige lede lidt efter.

Sony'en skulle være et godt value for money tv ligesom de andre er lige for tiden, men jeg tror du vil få et bedre resultat med plasma når nu du hovedsageligt ser film og tv.
Af gustavjensen
Ah damn it...Det glemte jeg at nævne.
Jeg har pt en Apple TV koblet til, og forventer at skulle have et Media Center koblet til, så er Burn-in-issuet måske knap så godt på den billige LG plasma?
Af Mysen
PK950n kan også få burn-in.

Hvis du regner med at bruge dit mediecenter meget, og du ikke gider være nevøs for burn-in, så køb det Sony tv. Du kan godt have et mediecenter til et plasma tv, men det kræver, at du tænker dig om, undgår at bruge det meget den første måneds tid, og sætter skærmen til at gå på standby efter meget kort tid.

Jeg kan godt forstå, du ikke gider bøvlet, men det koster bare 4" og en smule billedkvalitet at vælge et LED i samme prisklasse.
Af MKT
gustavjensen skrev:Ah damn it...Det glemte jeg at nævne.
Jeg har pt en Apple TV koblet til, og forventer at skulle have et Media Center koblet til, så er Burn-in-issuet måske knap så godt på den billige LG plasma?
Løber du så ikke tør for HDMI porte hvis du vælger PK350?

Jeg har selv mediecenter tilsluttet et plasma og det er ikke noget problem hvis man tænker sig lidt om, men som Mysen siger; orker du ikke at tænke dig om og er billedkvaliteten ikke så meget i fokus så er Sony'en absolut en værdig kandidat.
Af gustavjensen
Jeg takker for hjælpen !!
Jeg tror jeg går efter den billige 50", jeg har nu læst lidt om Burn-in, så jeg skal bare være opmærksom, og huske screensavers etc.
Jeg vil egentlig bare se om der var nogle der mente at den billige LG var noget skrammel, men det er der ikke noget det tyder på, har læst lidt anmeldelser af den også, og den klarer sig vidst udemærket.
2 HDMI porte tror jeg ikke bliver det store problem, selvom det dog er lige i underkanten.
Det prøver jeg, mit elektronik plejer alligevel ikke at holde så mange år før jeg skifter :) og mon ikke den er klasser bedre end det jeg allerede har :)
Af mhca
Ang. Sony:
Hvis du ikke har behov for et LCD-TV med Edge LED som EX700, så kan du også overveje Sony's EX500. Lige denne uge kan du få den hos Bilka til 6000 kr. Det er 6-700 kr. billigere end andre steder.

Jeg er dog ikke sikker på, at det er det TV, der giver bedst billede, men det skulle være et godt value-for-money TV.

Mvh. Martin
Af gustavjensen
Jeg vil lige give en opfølgning

Jeg valgte at købe LG 50pk350 til 5.000kr i Bilka

WOW, det er et fantastisk TV. Billedmæssigt er det bare iorden, designmæssigt er det sgu' også pænt, tynd kant rundt om og et forbavsende tyndt TV generelt.

Ulemper: Selve betjeningen af fjernsynet er ikke på Apple eller endda Sony niveau, en del er temmelig ulogisk og kører heller ikke særligt hurtigt, men det er vel også typisk det som er forskellen på de helt billige og de lidt dyrere. Det er sagtens til at leve med.
Refleksion: glasset reflektere en del, det skal man lige vende sig til, og store filmoplevelser får man ikke midt på dagen, med mindre man har mørklægninsgardiner

Men alt i alt, er jeg MEGET tilfreds, det er dælme et lækkert TV

Tak for hjælpen !!
Af xcardman
Apple og mediacenter
det fungere fremragnede på plasma, når det bruges til serier og film
har selv brugt htpc pg medieplayer i snart 4 år
helt uden problemer

hvis man skal bruge det til word internet, så hedder det lcd

tillykke med dit nye tv
Af TheGreatGazoo
Kan ikke finde tråden, men et branchemedlem fra LG skrev i en anden tråd at 950eren har et andet panel.