Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af benjaminnr1
Hej!

Jeg har købt LG's skærm L1970HR. I testen her på siden står der, at farverne skal indstilles efter køb. Kan nogen evt. hjælpe mig med det?

Desuden vil jeg gerne vide hvordan man slår DFC-funktionen fra.

Mvh. Benjamin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal først og fremmest installere den medfølgende driver for at få adgang til justeringsmulighederne.
Af benjaminnr1
Det har jeg allerede gjort. Der bliver ikke installeret noget program el. lign, bare en driver. Kan ikke finde DFC-funktionen. Men hvad gør jeg efter driveren er installeret?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg husker så er der da ikke nogen knapper på skærmen til justere med? For så skal der altså være et program du kan installere for at få adgang til OSD menuen.
Af benjaminnr1
Jo, der er knapper på skærmen, men der er intet med DFC i menuen, slet ikke. På cd'en er der kun en driver, ikke andet. Men på den anden side, guiden på cd'en afviger også fra virkeligheden. LG og andre sørger jo aldrig for at opdatere noget som helst. Desuden er manualen kortere end en pixibog, og der står ikke det mindste om DFC.
Af pesco
Jeg har samme problem.
Udover lagger jeg i cs, det er som om det flimrer, nogle steder. Kører med 800*600 opløsning, men det bliver ikke bedre jo mere jeg sætter det op. Det er kun i CS, i Quake og WoW kører det fint.

Nogen der ved hvad problemet kan være?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tvinger du opdateringsfrekvensen i CS op på mere end 60 Hz? I så fald, så sæt den ned.
Af pesco
Nej overhovedet ikke, den kører 60 hz :S
Af DaWizeGuy
benjaminnr1 skrev:Hej!

Jeg har købt LG's skærm L1970HR. I testen her på siden står der, at farverne skal indstilles efter køb. Kan nogen evt. hjælpe mig med det?

Desuden vil jeg gerne vide hvordan man slår DFC-funktionen fra.

Mvh. Benjamin
Du skal sætte F-engine til "Normal". Disse indstillinger tilgås fra fronten af skærmen (knappen F-engine). DFC er kun aktiv i "Movie", "Text" og "User". Håber det hjælper.