Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pqbm
Nu endte jeg så med at købe min første fladskærm som faldt på sony's nx710:D er superglad og har intet negativt at sige om det indtil videre... Men er det muligt at få ens pc billede over på sit tv uden brug af et hdmi kabel? Har hørt lidt om det dlna halløj men er sgu ikke lige inde i det 100%. Jeg prøvede at lede i manualen forgæves. Håber der er en der kan hjælpe mig her, og hvis der er nogle der har spørgsmål om denne model, så er i meget velkommen.

MVH PQBM
Af PhDream
Du kan ikke få et billede fra PC'en til tv'et uden brug af et eller andet kabel (HDMI, VGA, osv.)

DLNA bruges til at forbinde tv'et til dit hjemmenetværk, så du kan afspille filer (musik, video, billeder) fra bl.a. din PC, men igen - så kan du ikke vise skrivebordet, eller styre andet på PC'en end mediefilerne.
Af pqbm
okay tak for det hurtige svar phdream, tror jeg forstår dlna begrebet nu :) Men så har jeg tilfældigvis også et andet spørgsmål til.. Er der nogle der ved hvor man kan se hvilken version firmware der er den sidste nye til sit sony nx710 fjernsyn? eller bliver den også opdateret i og med man opdaterer sit internet indhold? (lagde nemlig ikke mærke til hvad min firmware version hed før jeg havde fået opdateret internet indholdet 100%)
Af PhDream
Kan ikke lige huske hvor man tjekker FW versionen, men der findes en beskrivelse af proceduren på Sonys hjemmeside, under Service/Opdateringer eller noget i den stil.

Jeg tror ikke, at FW bliver opdateret sammen med internet-indholdet, men jeg er ikke 100% sikker.
Af Kief
Tillykke med dit nye tv, det er godt nok også lækkert.. Selv om det er lidt off topic, hvor har du det med reflektioner. Glaspladen er jo lidt udskældt for dette - er det noget du har problemer med i hverdagen?

Går ud fra du bor i en normal lejlighed/hus med vinduer osv...
Af pqbm
Okay tak igen ph for dit svar, vil jeg checke ud:) Og til Kief vil jeg bare sige at jeg har siddet og set TV i dag på denne dejlige solskinsdag, og havde intet problem med refleksioner og sidder i et meget lyst værelse med persiennerne trukket op, dog ikke med direkte sollys ind til værelset. Har læst at de har lagt sådan et antireflektions lag på i denne serie og det synes jeg fungerer som det skal:) Vil også lige tilføje at jeg købte den med Sonys populære soundbar/stand, og når jeg skifter mellem tv'ets højtalere og soundstanden med et enkelt klik blev jeg egentlig meget skuffet over hvor ringe højtalere tv'et har indbygget i forehold til soundstanden, og til den vil jeg bare sige wow! hvilken lyd, og kan kun anbefale den til folk der endnu ikke har købt extra lyd til sonys designerskærme:)
Af Kief
pqbm skrev:Okay tak igen ph for dit svar, vil jeg checke ud:) Og til Kief vil jeg bare sige at jeg har siddet og set TV i dag på denne dejlige solskinsdag, og havde intet problem med refleksioner og sidder i et meget lyst værelse med persiennerne trukket op, dog ikke med direkte sollys ind til værelset. Har læst at de har lagt sådan et antireflektions lag på i denne serie og det synes jeg fungerer som det skal:) Vil også lige tilføje at jeg købte den med Sonys populære soundbar/stand, og når jeg skifter mellem tv'ets højtalere og soundstanden med et enkelt klik blev jeg egentlig meget skuffet over hvor ringe højtalere tv'et har indbygget i forehold til soundstanden, og til den vil jeg bare sige wow! hvilken lyd, og kan kun anbefale den til folk der endnu ikke har købt extra lyd til sonys designerskærme:)
Fedt at høre! Frygtede selv for refleksionerne men nu er jeg endnu mere sikker på det skal være en NX710/720. soundstand? Går ud fra det ervden skinne som den står vinklet i ikke? Troede ikke den var aktiv men blot ledte lyden ud på en anden måde?
Af pqbm
Soundstanden ledte kun lyden ud på NX700 modellen, men da NX710 er en opdateret model af NX700 er en af dem bl.a at soundstanden nu også er et aktivt lydprodukt. En anden opdatering er også selve bagdesignet, hvor der nu ikke stikker sådan en ''bagdel'' ud men er sådan set helt flad bagved. Jeg gik egentlig ind til Sony her i sidste uge for at købe en ex720, som jeg havde ringet og hørt de havde fået hjem netop den dag jeg ringede og jeg kunne blive danmarks første ejer af sådan en fætter:) Og kan også bekræfte priserne på ex720 som står her på siden, passer akkurat med hvad den står til i sonycenterne rundt omkring.. Men efter at have rodet lidt med den, fandt jeg ud af at stikkene peger bagud, og faldt så over et NX710 som jeg ikke har fortrudt indtil videre:).. kan dog også sige at hvis du vil vente på NX720, så udkommer den først til juni, sagde forhandleren. Så det passer ikke helt med hvad der står her på flatpanels mht lanceringen på NX modellen.
Af Kief
pqbm skrev:Soundstanden ledte kun lyden ud på NX700 modellen, men da NX710 er en opdateret model af NX700 er en af dem bl.a at soundstanden nu også er et aktivt lydprodukt. En anden opdatering er også selve bagdesignet, hvor der nu ikke stikker sådan en ''bagdel'' ud men er sådan set helt flad bagved. Jeg gik egentlig ind til Sony her i sidste uge for at købe en ex720, som jeg havde ringet og hørt de havde fået hjem netop den dag jeg ringede og jeg kunne blive danmarks første ejer af sådan en fætter:) Og kan også bekræfte priserne på ex720 som står her på siden, passer akkurat med hvad den står til i sonycenterne rundt omkring.. Men efter at have rodet lidt med den, fandt jeg ud af at stikkene peger bagud, og faldt så over et NX710 som jeg ikke har fortrudt indtil videre:).. kan dog også sige at hvis du vil vente på NX720, så udkommer den først til juni, sagde forhandleren. Så det passer ikke helt med hvad der står her på flatpanels mht lanceringen på NX modellen.
På Sony's egen side skriver de at nx720 kommer i midten af marts, så jeg håber at forhandleren tænkte på nx820 eller lign... Det irriterer mig også så få forhandlere har nx710, det er faktisk kun Fona og Sony Center til en pris omkring de 12000 for 46 tommer... :/
Af MF-DK
pqbm skrev:okay tak for det hurtige svar phdream, tror jeg forstår dlna begrebet nu :) Men så har jeg tilfældigvis også et andet spørgsmål til.. Er der nogle der ved hvor man kan se hvilken version firmware der er den sidste nye til sit sony nx710 fjernsyn? eller bliver den også opdateret i og med man opdaterer sit internet indhold? (lagde nemlig ikke mærke til hvad min firmware version hed før jeg havde fået opdateret internet indholdet 100%)
Tryk på OPTIONS, derefter vælg punktet "Systemoplysninger". Det burde gøre tricket. ;)
Af billen
pqbm skrev:Okay tak igen ph for dit svar, vil jeg checke ud:) Og til Kief vil jeg bare sige at jeg har siddet og set TV i dag på denne dejlige solskinsdag, og havde intet problem med refleksioner og sidder i et meget lyst værelse med persiennerne trukket op, dog ikke med direkte sollys ind til værelset. Har læst at de har lagt sådan et antireflektions lag på i denne serie og det synes jeg fungerer som det skal:) Vil også lige tilføje at jeg købte den med Sonys populære soundbar/stand, og når jeg skifter mellem tv'ets højtalere og soundstanden med et enkelt klik blev jeg egentlig meget skuffet over hvor ringe højtalere tv'et har indbygget i forehold til soundstanden, og til den vil jeg bare sige wow! hvilken lyd, og kan kun anbefale den til folk der endnu ikke har købt extra lyd til sonys designerskærme:)
Har samme opsætning som dig. Hvad er det for en knap du kan skifte lyden imellem soundstanden og tvèt?