Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blicher
Hejsa allesammen :)

Har lige købt et panasonic P42G20, og billedet er fantastisk! Alle pengene værd. Dog er der den her mærkelig lyd man kan høre selv med rimelig høj lyd. Den er ikke særlig tydelig men meget høj tone snurren der faktisk giver mig hovedpine. Er det den her såkaldte buzz alle har snakket om der har plaget G20'eren? Eller er det noget der forsvinder når det nu er et nyt plasma, (dette er mit første plasma tv). Syntes nemlig ikke det var noget jeg lagde mærke til i butikken og den er en der bare går lige i ørene nemlig, og var rimelig tæt på fjernsynet for at lytte efter dette buzz.
Skal jeg gå ned til forhandleren igen med det?

Håber i kan hjælpe mig med det :)

MVH Michael Blicher
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er buzz. Nej, det går ikke væk igen.
Af Blicher
Okay tak for det :)

Jeg går ned med det imorgen så og får et nyt, så har jeg bare været uheldig.
Af PhDream
Man lægger ikke mærke til buzz i butikken, fordi butikken er større end ens stue og fyldt med al mulig larm. Det giver sig selv. :)

Alle plasma buzzer/summer mere eller mindre. Forskellige mennesker har også forskellige tolerancetærskler over for mislyde af den art. Hvis din forhandler er flink, lader han dig bytte tv'et, men det er ikke sikkert, at det nye ikke vil buzze.
Af Blicher
Jeg tror bare ikke på det kan passe sådan som den lyder. Man kan jo høre det når man ser almindeligt tv, og flere herinde skriver jo at de slet ikke kan høre deres på mute.
Men tager først ned og snakker med forhandleren om det, gider ikke slæbe fjernsynet hele vejen derned, og så få at vide jeg ikke kan få det byttet.
Af PhDream
Som jeg skrev, er folk forskellige mht. mislyde - nogle generes af det, andre ikke.

Der findes også modeller, som ikke summer så meget. Sagen er, at ALLE plasma summer. Sådan er det bare, når man har med et højspændingsapparat at gøre.

Folk kan:

A. Måske ikke høre det.

B. Høre det og være ligeglade.

C. Være heldige, at få en model, som summer lidt. Der findes nogle modeller, hvor man skal helt hen til tv'et, for at høre summen.

D. Lyve og påstå at summen ikke eksisterer.
Af mhca
PhDream skrev:Som jeg skrev, er folk forskellige mht. mislyde - nogle generes af det, andre ikke.

Der findes også modeller, som ikke summer så meget. Sagen er, at ALLE plasma summer. Sådan er det bare, når man har med et højspændingsapparat at gøre.

Folk kan:

A. Måske ikke høre det.

B. Høre det og være ligeglade.

C. Være heldige, at få en model, som summer lidt. Der findes nogle modeller, hvor man skal helt hen til tv'et, for at høre summen.

D. Lyve og påstå at summen ikke eksisterer.
E. Være heldige at have en placering af fjernsynet og indretning af rummet, der nedtoner buzz lyden mere end det er tilfældet i andre rum.

Jeg selv tør ikke købe plasma, selvom jeg ved at billedet kan være fortrinligt.
Men jeg har haft returneret 1 24" TFT-skærm, fået replacement på min nuværende Eizo (hvilket ikke var bedre), og jeg har haft byttet en strømforsyning til en Thinkpad bærbar. Derudover har jeg returneret mine to første PS3'ere til Amazon, da de larmede væsentligt mere end min nuværende, som jeg købte i Elgiganten. Og jeg har faktisk også været tæt på at ombytte min stationærs strømforsyning.
Pisseirriterende at være så sart over for støj :-)
Af PhDream
Enig i E.

Der er mange faktorer, der spiller ind: størrelse af rum, indretning, placering af tv, siddeposition, osv.
Af Kickstart
Jeg kunne aldrig, uanset hvad, drømme om at give penge for et tv der har sådan en mislyd.
Af Blicher
Men hvorfor skriver så mange så herinde at de har været ude for med den her model at de først fik en der buzzed meget, gik ned med det og fik en lydløs igen?
Af mhca
Blicher skrev:Men hvorfor skriver så mange så herinde at de har været ude for med den her model at de først fik en der buzzed meget, gik ned med det og fik en lydløs igen?
Der kan sagtens være stor forskel fra skærm til skærm.
Men som andre siger, så vil man aldrig få én som er 100% fri for svag buzz. Man kan dog sagtens være heldig at få én som man ikke lægger mærke til ved normal brug, men kun hvis man går tæt på og lytter specifikt efter det.

Du kan muligvis få den byttet og få et eksemplar, som du vil være fint tilfreds med, men du må bare ikke regne med, at en ny skærm vil leve op til dine forventninger mht. buzz.
Af Numana
Øv .. jeg købte et 46G20E hos Fleggaard i januar, og jeg er ved at blive drevet til vanvid af den buzzen. Har skrevet til kundeservice i dag, og glæder mig til at se deres svar.

Men jeg fornemmer på folks indlæg herinde, at det ikke er alle Panasonics Plasmaskærme, der larmer ... eller er det? Jeg er noget i vildrede, hvis jeg skal til at have et helt andet mærke.
Af Blicher
Optog det på video hvor man kunne høre lyden. Gik ned til expert, og han sagde bare jeg skulle gi det en chance, hvis lyden ikke er forsvundet inden fredag bestiller han et nyt til mig så jeg kan få den byttet :)

GOD KUNDESERVICE HOS EXPERT! :D

Men han sagde også den lyd lød helt forkert når den var så højlydt, så ved ikke om det er almindelig buzzen.
Brugeravatar
Af David Munch
Er du ikke flink at lægge videoen op på nettet, så vi andre kan høre det?