Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Når jeg b.la ser store og små synder på tv 2 charlie kan mit 42 " g20 ikke vise billedet i den rigtige størrelse (kan ikke huske hvad det hedder) men når jeg vælger automatisk fylder billedet for meget og de andre 16.9 formater for ikke billedet til at fylde hele skærmen.

Hvad kan jeg gøre ?

Er det et problem fra tv2 charlies side af ?

Har før ikke haft problemet.
Af Steen Bay
Sæt aspect ratio (formatet) til 4:3, så vil både 4:3 og 16:9 udsendelser blive vist i det rigtige format.
Af gasolin
Steen Bay skrev:Sæt aspect ratio (formatet) til 4:3, så vil både 4:3 og 16:9 udsendelser blive vist i det rigtige format.
Mener bestemt ikke det virker da 4:3 for et 16:9 til at fylde,være i 4:3 størrelsen
Af BrianH
gasolin skrev: Mener bestemt ikke det virker da 4:3 for et 16:9 til at fylde,være i 4:3 størrelsen
Hva?
Af gasolin
BrianH skrev:
gasolin skrev: Mener bestemt ikke det virker da 4:3 for et 16:9 til at fylde,være i 4:3 størrelsen
Hva?
sæt ratioen (aspect) til 4:3 og billedet bliver ændret til 4:3 som ikke fylder fylder hele skærmen

Et billede der fylder hele skærmen eller næsten med aut,16:9 eller tilpasset 16:9 fylder omkring halvdelen når aspect/ration sættes til 4:3 (1 stor bred grå lodret bjælke på hver sin side af billedet)
Af Steen Bay
gasolin skrev:sæt ratioen (aspect) til 4:3 og billedet bliver ændret til 4:3 som ikke fylder fylder hele skærmen

Et billede der fylder hele skærmen eller næsten med aut,16:9 eller tilpasset 16:9 fylder omkring halvdelen når aspect/ration sættes til 4:3 (1 stor bred grå lodret bjælke på hver sin side af billedet)
Ja, en ældre udsendelse/serie som er optaget i 4:3 format vil nødvendigvis have grå/sorte bjælker i siderne hvis man ønsker at se den i det format den er optaget i, men nyere udsendelser som er optaget i 16:9 format vil stadig fylde hele skærmen, selv om du har sat aspect/format til 4:3.
Af gasolin
Steen Bay skrev:
gasolin skrev:sæt ratioen (aspect) til 4:3 og billedet bliver ændret til 4:3 som ikke fylder fylder hele skærmen

Ja, en ældre udsendelse/serie som er optaget i 4:3 format vil nødvendigvis have grå/sorte bjælker i siderne hvis man ønsker at se den i det format den er optaget i, men nyere udsendelser som er optaget i 16:9 format vil stadig fylde hele skærmen, selv om du har sat aspect/format til 4:3.
For mange stationer bliver vist i forkert ratio/aspect hvis jeg vælger 4:3 f.eks kanal 6, vh1, tv 3 plus,dk4,Disney channel, tv2charlie (alle med bred lodret grå bjælke på hver sin side af billedet)
Af netfors
gasolin skrev:
Steen Bay skrev:

For mange stationer bliver vist i forkert ratio/aspect hvis jeg vælger 4:3 f.eks kanal 6, vh1, tv 3 plus,dk4,Disney channel, tv2charlie (alle med bred lodret grå bjælke på hver sin side af billedet)
Som der ganske rigtig bliver sagt, er det fordi, disse kanaler hovedsalig viser "gamle" serier, der er optaget i 4:3 :(