Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har et problem med mit Samsung LE46C755.

Jeg har husantenne med Boxer abonement og CA modul i TV'et. Når jeg tænder TV'et og det står en betalingskanal (som vi har adgang til via Boxer) så skriver den "Kodet Signal" på en sort skærm. Nogle gange opstår problemet også når man skifter kanal. Men aldrig på gratis kanalerne som DR, TV2 osv.
Det er ikke samme fejlmeddelse, som når man vælger en kanal som jeg ikke har betalt for.

Problemet er især stort fordi jeg optager på USB harddisk, men den optager ikke når fejlmeddelsen kommer.

Jeg har kontaktet Samsung DK, først på mail og fik svar tilbage at jeg skulle ringe derind, da det var et advanceret problem. Det gjorde jeg så, men fik ikke andet afvide, end at jeg skulle opdatere mit TV, hvilket var det første jeg gjorde da jeg stillede det op. Ellers så skulle jeg kontakte Boxer, for det må være deres udstyr der ikke virker.
Problemet er bare, at flytter jeg CA modul og kort ned i TV'et i soveværelset, så er der ingen problemer overhovedet.

Jeg skal lige tilføje, at ham jeg fik fat i hos Samsung ikke lød til at have særlig meget forstand på noget.

Er der nogen der har samme problem eller ved hvordan jeg får det løst??? O-O
Af p2970
Har fuldstændig samme problem. Boxer beder mig ringe til Samsung, Samsung beder mig kontakte Boxer.......

Har fejlen på både UE40C6005 og LE40C655. Med to forskellige CAM og 2 forskellige Boxer kort - krydstestet.

Er på seneste firmware pr 25/3.

Har nogen løst dette?
Af Evolution
Jeg fik en god snak med en flink dame hos Boxer, Kamilla hed hun vist. Men hun bad mig køre i Elgiganten og bytte mit CA modul. Hun gav Samsung ret i at problemet måtte ligge i det og ikke TV eller kort.
Jeg har lige prøvet med et nyt kort og det gør det samme. Jeg har endnu ikke fået byttet mit CA modul, men får det gjort snarest muligt.
Af Thomasqqq
Nu har jeg haft dette problem i godt et år og har endelig fundet en løsning..

Der er kommet nogle andre CA moduler som hedder SMIT på bagsiden.. De her helt identiske med de nuværende CA moduler men dette fungere i Samsung TV som melder Kodet signal men hvis man skifter kanal så virker det igen..

Man kan købe en her:
http://www.justbuyit.dk/shop/ca-modul-t ... 7648p.html
Jeg har selv købt mine i de der TV2 boxer kort som Bilka har til 289 hvor man får CA modul og tv2 i et år.. I disse pakker ligger der et SMIT CA modul og det fungere bare..

Mvh. Thomas
Af Evolution
Tusind tak for det svar. Vi så faktisk der var kommet CI+ modul på gaden, så vi ville prøve at købe sådan et. Men ekspedienten i Elgiganten ville ikke sælge det til os, for et CI+ modul er dårligere end et CA modul, så det ville slet ikke virke!
Derfor lånte vi et CI+ modul af en bekendt og det virker faktisk.

Så sumasumarum, problemet er hverken Samsung eller Boxer, men derimod uduelige ekspedienter hos Elgiganten. :s :s :s
Af jones31
Nej det faktisk Samsung og generel elendige fejl på tv. Samsung ved godt at der er nogle af boxer modellerne der ikke virker i deres tv men oplyser det ikke. Haft flere kunder med Samsung c modeller med det problem.

Ja alle kan bruge ci+ modulet hvis tv'et er ci+ godkendt.

Men som sagt er det jo ikke butikkernes skyld at Samsung ikke kan finde ud af det. Når modulet virker i andre tv i hjemmet.
Af Thomasqqq
Det er de CA moduler der er problemet.. Ved ikke hvorfor Samsungs Tuner opfører sig anderledes på dette punkt i forhold til andre mærker...

Men kig på dit Modul hvis du er kunde hos boxer og det ikke virker med mindre du skal skifte kanal..

**HUSK** Hvis dit TV ikke er CI+ godkendt (T2) Så skal du ikke have et CI+ modul..

Jeg har uploaded et billeder af modulerne således man kan se forskel på dem.. Min baggrund for dette er at jeg arbejder med salg af Samsung til daglig og vi har haft disse problemer med kort leveret fra 2 forskellige leverandør..

http://imageshack.us/photo/my-images/14/img0356qz.jpg/

Mvh. Thomas
Af Evolution
Det er fandme bare i orden det der Thomas :) Utroligt at man ikke får det afvide hos hverken Boxer eller Samsungs support, for jeg har tilsydeladende ikke været den eneste med det problem.

Boxer's kundesupport har været i top, de har faktisk ringet og spurt om vi havde fået klaret vores problem. :)

Samsung's support derimod er nok det ringeste jeg nogensinde har oplevet, lige bortset fra da jeg skulle opsige mit medlemsskab hos Xbox Live :s . På intet tidspunkt har jeg snakket med den samme medarbejder 2 gange og på intet tidspunkt har supporteren anet en skid om Samsungs TV produkter. :s
Af Thomasqqq
Som sagt.. Jeg har faktisk haft mit problem i 1 år uden at jeg kunne finde en løsning på det..

SAMSUNG har nu fundet ud af at det er de moduler som deres tv ikke kan håndtere hvorfor man skal have de andre.. Men jeg tvivler på at sælgerne i div. butikker ved det.. :D

Men jeg er kun glad for at i andre kan bruge mine erfaringer til noget - har selv været møj irriteret over det, men man er jo glad for sit Samsung TV (B

Mvh. Thomas
Af jones31
Thomasqqq skrev:Som sagt.. Jeg har faktisk haft mit problem i 1 år uden at jeg kunne finde en løsning på det..

SAMSUNG har nu fundet ud af at det er de moduler som deres tv ikke kan håndtere hvorfor man skal have de andre.. Men jeg tvivler på at sælgerne i div. butikker ved det.. :D

Men jeg er kun glad for at i andre kan bruge mine erfaringer til noget - har selv været møj irriteret over det, men man er jo glad for sit Samsung TV (B

Mvh. Thomas

Jo Thomas det er der faktisk sælgere der ved at samsung tv ikke virker optimalt med alle moduler.
Arbejder selv som sælger tildaglig og vi havde også problemet sidste år i elgiganten, men Samsung er så tunge og danse med og der support er ikke særlig god til og videre give det til folk der ringer og klager over problemet.