Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KNY
Hej Flatpanels brugere.. :)

Jeg står med et bette problem jeg meget håber på i kan hjælpe med...

:)

jeg satte min computer til fladskærmen for nylig og oplevede 1 cm sort stribe rundt om billedet...
Det har jeg før oplevet og havde en nogenlunde forestilling om hvordan man fik det væk, ved hjælp af ATI catalyst control center...

HP bærbare computere kommer med en forinstalleret ATI catalyst software... Men jeg kunne ikke finde ud af at få den sorte bjælke væk, ved hjælp af den oprindelige software, så jeg tænkte at jeg måske manglede en opdatering... Jeg valgte derfor at downloade en nyere version, for evt. at se om man kunne afhjælpe problemet på den måde... denne version var 10.12...

Jeg installerede og genstartede computeren.. Det havde ingen effekt.. Det var stadig den gamle version man kom ind i, og jeg valgte derfor at slette det igen...

Man kommer ind i catalyst control center, ved at højreklikke på skrivebordet.. trykke egenskaber.. Vælge skærmindstillinger og trykke på avancerede instillinger...
Normalt vil man kunne vælge ATI control center, men den er væk nu..

Jeg valgte som sagt at slette den nye version igen, men desværre valgte den så at slette både den gamle (forinstallerede version) og den nye opdatering...

Nu står jeg uden software til mit grafikkort...
Jeg har igen installeret den nye version, men jeg kan ikke finde ud af at komme ind i det.. Samme problem som før...

Er der nogen der kan hjælpe mig?
Håber ikke det er helt uforståeligt... :(

på forhånd tak.. :)
Af metalgear
hej
inde på amd.com finder du det du skal bruge.
Af KNY
Sorry, men hvad er det jeg skal bruge? :S
Af mhca
Jeg har ikke længere selv AMD/ATI grafikkort, så det er noget tid siden, at jeg har anvendt CCC.

Hvor har du hentet din CCC version henne og er det til den korrekte version af dit styresystem?

Har du eventuelt prøvet at kigge under HPs download sektion?
http://h20180.www2.hp.com/apps/Nav?h_pa ... g=en&cc=us

Ang. den sorte bjælke. Kan det så være en slags overscan eller noget scaling inde i indstillingerne... Jeg gætter bare og skyder i tågen :-)
Af KNY
Så fik jeg catalyst installeret igen... Nu virker det..

MEN!!

Jeg kan stadig ikke trække skærmen ud så den fylder hele fjernsynet.. :S

Aner ikke hvad jeg skal gøre...
Har gjort det engang før med en anden computer, men den her vil bar ikke....
Som om jeg ikk kan finde indstillingen til at gøre det med...

For det burde sku da være muligt... ???
Af mhca
Hvordan fik du det installeret igen?

Hvilken resolution sender du til TV'et?

For hvis du sender et uskaleret klonet billede i en lavere resolution end dit TVs, så vil den kun udfylde de pixels, som du sender den, hvis TV'et ikke er sat til selv at skalere.
Du skal forsøge at finde noget skalering i CCC eller også skal du deaktivere pixelmapping 1:1 på TV'et så den får lov at skalere input-signalet.
Jeg vil dog anbefale dig at du får givet TV'et et native 1920x1080 signal (hvis du da har et full-HD tv).